A Hyundai és a Kia autóinak egyszerűbb változataiba Észak-Amerikában 2021-ig nem került indításgátló. Amikor ez az információ a közelmúltban elterjedt a közösségi médiában, a biztosítók szerint jelentős lopási hullám indult, kifejezetten a két koreai márka autói ellen.
Állítólag az autók indításához elegendő egy egyszerű USB kábel, viszont csak az autó belsejéből lehet elvégezni az indítást. Így az autófeltörés gyakorta ablaktöréssel, illetve egyes belső téri elemek eltörésével járt, amiért a megtalált autók esetében a biztosítók fizettek. Ráadásul nagyon sok autót vittek el „csak egy körre”, és okoztak ezekkel jelentős anyagi kárt épületekben, más autókban, utcai műtárgyakban. A biztosítók szerint esetenként átlagosan 3000 dollárjukba kerültek a feltörések, de az összeg egyes esetekben a 20 ezer dollárt is meghaladta.
Ezért most a mintegy 8,3 millió, az Egyesült Államokban futó, indításgátló nélküli autó után 600 millió dollárt szeretnének behajtani a koreai autógyártón. Az ügy érdekessége, hogy szabály nem írja elő az indításgátló beépítését az amerikai autókba, így a gyártó – némiképp jogosan – alaptalannak nevezte a követelést. Ugyanakkor az idén februárban olyan szoftverfrissítést adtak ki a 2011 és 2021 közötti modellekhez, amely zárt ajtónál kiiktatja az autó indíthatóságát, és a riasztó hangjelzésének idejét félről egy percre növeli. Ez pedig értelmezhető úgy egy bírósági perben, hogy a gyártó elismerte, hogy valami baj volt az autói biztonságával.