Szervizlátogatás nélküli visszahívás a Mercedes-Benznél

A COVID az autóipari visszahívásokat is elérte? Itt a táv-visszahívás!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak az Egyesült Államokban 1,29 millió autó érintett a Mercedes-Benz azon visszahívásában, ami akár interneten keresztüli frissítést is jelenthet.

Közel egy éve élünk fokozottan az online térben, a megbeszéléseket akár a hálószobánkban tartjuk, miközben elmossuk a hátteret, vagy tengerpartot teszünk magunk mögé, s tartjuk a virtuális találkozókat. A fizikai kontaktuscsökkentés az autóipart is elérte, ma a visszahívások már akár távoli frissítéssel is orvosolhatók, így van ez a Mercedes-Benz legújabb, csak az Egyesült Államokban 1,29 millió autót érintő visszahívásánál is.
Hirdetés
A visszahívás oka, hogy egyes autókban az automatikus vészhívórendszer (eCall) nem tökéletesen teszi a dolgát. Előfordulhat, hogy a balesetet szenvedett autó átmeneti feszültségcsökkenése miatt a kommunikációs modul a vészhíváskor nem megfelelő pozíciót küld. A vészhívás persze működik, s normál esetben a pozícióküldés is megfelelő. A Mercedes-Benz viszont úgy hívja vissza az érintett autókat, hogy a kommunikációs szoftver frissítése megfelelő internetkapcsolattal távolról is elvégezhető, magyarán jelen esetben leginkább csupán egy távoli frissítést jelent a visszahívás, pontosan olyat, amit telefonjaink és számítógépeink is folyamatosan kapnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?