Szerinted milyen kamerát cipel ez az álcázott Volvo V90?
Miért van álca alatt a Volvo legújabb kombija?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Épp gyanútlanul tartottunk a reptér felé a Kia Stonic leleplezése után, amikor egyszer csak véletlenszerűen előbukkant egy álcázott Volvo V90.
A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozott be először nagyközönség előtt a Volvo vadiúj prémium kombija, a V90. Az S90 hosszú puttonyos változata tehát már rég piacon van, nálunk kétszer is járt, egyszer Inscription felszereltségben, egyszer pedig emelt hasmagassággal, robusztusabb körítéssel Cross Country terepkombiként, mindkétszer D5 csúcsdízelükkel, összkerékhajtással párosítva. Finomságukkal, igényes részleteikkel természetesen minket is kenyérre kentek. Nyugodtan mondhatnánk, hogy tulajdonképpen már mindent tudunk róla, legalább is én így gondoltam egészen addig, amíg elém nem fordult Amszterdam legfőbb vásárlóutcáján a képeken is látható álcázott Volvo V90.
A piaci bevezetés előtt egyébként hasonlóan csúnya lyukacsos és vaskos fekete burkot hordtak a V90 tesztmodelljei, de itt most valami teljesen másról lehet szó, amiről leginkább a tetőre rakott dupla kamera árulkodik. A hátsó ablakokra egy rudat erősítettek szigszalagokkal, ahonnan vezetékek mennek egészen a felső kameráig. A B-oszloptól hátrafelé szokatlanul sötétek az ablakok, úgy sejtem, hogy a tetőtartón díszelgő rendszer lelke valahol a hátsó ülések környékén, vagy a csomagtérben található, ezt próbálják nagy erőkkel takargatni. A kamerán egy nagy HD felirat is látható, és a sorozatképek alapján forog a felső kamerás rész. Ilyeneket az utcaképet készítő járműveken szoktunk látni, például a Google Maps Street View vagy a Bing Maps Streetside saját autóin, ám azok általában több kamerával rendelkeznek, hogy egy időben készítsenek 360 fokos képet.
Ezen a ponton lehetetlen lenne megmondani, hogy pontosan mi található az álcázott Volvo V90 tetején, de akár egy önvezető vagy bármilyen segédtechnológia kamerarendszere is lehet, amit most tesztelnek városi körülmények között. Amszterdam szűk és sűrű utcái igazi kihívással szolgálhatnak egy ilyen rendszer teszteléséhez. Mindenesetre várjuk a tippeket: szerintetek mi lehet?
Mi a problémád? A tetején egy lidar van.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lidar
Hát elég csöves módjára kivitelezték ezt a kameramegoldást, meg a burkolatokat is. Valami ideiglenes megoldás lehet, talán valamit tesztelhettek vele…a rendszám sokat elárulhatott volna róla 🙂
Ebben lehet igazság, bár erre matt fekete fényezést szoktak alkalmazni legtöbbször, főleg a Russian Arm-szerű kránokat cipelő autóknál.
Mert nem álcázták, hanem azt szerették volna elérni hogy az autó ne tükröződjön vissza az ablakokról (mint a streetview-os autoknál).