Merész megjelenésű pickup a Fiattól, kár, hogy Európába nem jön
A terepjárót Dél-Amerikában mutatta be az olasz márka, ahol már nem újdonság a modell, viszont a ráncfelvarrás után több mint megnyerő a pickup megjelenése. A hűtőmaszk és az első fényszórók kialakítása jelenti a legnagyobb újdonságot, hiszen a korábbiakkal ellentétben, már az összes Toro ezzel a megjelenéssel kerül a kereskedésekbe, nem csak az magasabb felszereltségű variánsok. Némi különbség továbbra is akad persze, a fotókon látható piros díszcsík a motorháztető és a hűtőmaszk között továbbra is az Ultra, vagyis legmagasabb szint privilégiuma.
A piros díszcsík a pickup orrán kizárólag az Ultra felszereltség különlegessége
Szerencsére a Toro méreteihez jól passzoló felniket kapott
Az utasteret sem érheti panasz, hiszen mindent belepakoltak, ami az európiai modellekre is jellemző. A számos fizikai gomb mellett viszont nem lehet nem észre venni az óriási multimédia kijelzőt, mely leuralja a műszerfalat, de a főbb funkciók fizikai gomb formájában is elérhetőek, mint például a légkondi vezérlése.
Az utastérbe jókora kijelzők kerültek, de a főbb funkciók fizikai gombokkal is elérhetőek, mint például a légkondi
Ami az erőforrást illeti, a Fiat Torót egy kétliteres, turbódízel motor hajtja, amely 170 lóerős teljesítményre, és 350 newtonméteres nyomatékra képes. Ez a hajtáslánc kizárólag kilencfokozatú automata váltóval, és összkerékhajtással vihető haza. A szerényebb opció egy 1,3 literes turbódízel motor, 140 lóerővel, és 270 newtonméteres nyomatékkal. A nagy testvérrel ellentétben ezt kizárólag elsőkerekes hajtással, és hat fokozatú automata váltóval kérhetik a vásárlók. A Toro árazása a tengerentúl valamivel több mint 12 millió forint felett indul, de a felextrázott változatért akár 15 millió forintnak megfelelő argentin pesót is elkérhetnek.
Itthoni szemmel nézve a 12 millió forintos vételár egyáltalán nem tűnik soknak a Fiat Toróért
Most felpezsdült a Fiat Dél-Amerikai részlege, mert 2024-es modellévre számos frissítés érkezett (Fastback, Strada, Toro). Elég erős a kinti pozíciójuk, így érdemes lehet erőt belefektetni. A Stellantis közös platformos új autói még nem érkeztek meg, de ami késik nem múlik. A Titano-ról már érkezett hír (Peugeot Landtrek).
A Toro árait nem értem. A media.stellantis.com oldalon a Brazil piac híreire is betekintést lehet nyerni. Ott az alábbi árlistát közölték:
Fiat Toro Endurance Turbo 270 Flex AT6 Flex: R$ 149.900,00
Fiat Toro Freedom Turbo 270 Flex AT6 Flex: R$ 164.190,00
Fiat Toro Volcano Turbo 270 Flex AT6 Flex: R$ 178.590,00
Fiat Toro Volcano Turbodiesel 4×4 AT9 Diesel: R$ 192.390,00
Fiat Toro Ranch Turbodiesel 4×4 AT9 Diesel: R$ 209.990,00
Fiat Toro Ultra Turbodiesel 4×4 AT9 Diesel: R$ 210.990,00
A Brazil Real (BRL) – (HUF) átváltása 2023.08.16-al 1 BRL = 70,87 HUF
Ebből átszámolva a legolcsóbb verzió 10,5 millió Forint felettről indul és 15 millió Forint alatt áll meg a legdrágább. EU-ből nézve még ez is kedvező, de nem 4 millió Forint.
A Fiat kint kicsit el tudott mozdulni az olcsóbb belépő autókból a drágább modellek felé. Remélem Dél-Amerikában még egy ideig meg tudja tartani a vezető pozícióját.