Hogy mi érdekesebb egy megszokott Autobahn-videónál? Mondjuk amikor félresikerül a próbálkozás, és egy motorhiba miatt a leállósávon zárul a játék. Te láttad volna előre a problémát?
Meg tudom érteni, hogy egy végsebesség-teszt közben nem folyamatosan a hűtővíz mutatóját nézi a sofőr, de azért a videó láttán egyéb kérdések is felmerülnek. És még mielőtt valaki félreértené, nem a világító motorellenőrzés-lámpára gondolok. Ha ugyanis tudod, hogy mi a hibakód, ami miatt feldobja a sárga jelzést a műszeregység, akkor mérlegelhető, hogy lehet-e padlózni az autót a korlátlan szakaszon. Persze, ha valamit lehet, az még nem jelenti, hogy érdemes is.
Ez a videó újabb ékes példa arra, hogy miért nem célszerű az ilyen öreg vasak határait feszegetni, illetve hogy egy ennyi idős technikával már valóban minden méter ajándék.
A látottak alapján a komoly terhelés hatására kiéghetett a hengerfejtömítés, ami egy ilyen korú autónál már benne van a pakliban. Többek között ezért kell fokozottan figyelni a visszajelzőkre egy a hazai átlagéletkort közelítő, vagy annál idősebb autó volánja mögött. Ám szerintem a legérdekesebb rész akkor következik, amikor már sípol a műszerfal, hogy felforrt a víz: a sofőr ugyan valamennyit visszavesz a lendületből, ám az azonnali félreállás helyett 180 km/óránál még megpróbálja tartani a tempót. A kamerát nem sokkal később kikapcsolják, ám a leírásban azt állítja a feltöltő, hogy végül "elfogyott az erő" és az út szélén ragadt az Octaviával. Viszont amikor már elfogyott az erő, akkor az már jó eséllyel gazdasági totálkár, hiszen a hőterhelés miatt a dugattyú beledagadt a hengerbe, ami minden bizonnyal visszafordíthatatlan károkat okozott a motor belső alkatrészeiben, főleg autópályatempónál. Ha viszont a sípolás után azonnal helyesen reagált volna a sofőr, akkor jó eséllyel egy trélerezés és egy hengerfejezés után már próbálkozhatna is újra a végsebesség-teszttel.
A számunkra legfontosabb tanulság tehát, hogy amint az autód visszajelzői szokatlan dolgokat jeleznek, vegyél vissza a tempóból és kezdd el keresni a leállási lehetőséget, ha pedig már piros hibajelzést és a hozzá tartozó sípolást hallod, akkor haladéktalanul vedd el a gázt, nyomd ki a kuplungot, és az autó meglévő lendületével a legrövidebb időn belül állj félre a leállósávra vagy az út szélére!