Szeretnél egy Toyotát? Mutatjuk, miként készíthetsz magadnak

Unaloműző karantén idejére: hajtogass magadnak Toyota modellt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiváló ötlettel segít enyhíteni a bezártság okozta levertséget a Toyota. Mindössze egy színes nyomtató és némi türelem kell hozzá, és egy boldog órán belül akár egyedi gyártású GT86-osa is lehet bárkinek.

A Toyota most bárki által elkészíthető modellautóinak története még 2015-ben kezdődött. A márka fél évszázados angliai jelenlétének tiszteletére a Toyota UK hat darab, egyedi fényezésű GT86-os sportkupét mutatott be a Goodwood-i Sebességfesztiválon - az alábbi videón láthatókat. Ezek mindegyikén a márka egy-egy legendás versenyautójának fényezése köszönt vissza (raliautók, világcsúcs-tartók, pálya-versenyautó: a Toyota motorsport-jelenlétét meghatározó, megalapozó járművek). A speciális GT86-osokkal méhkasba nyúlt a Toyota: hatalmas volt az érdeklődés a különleges kidolgozású – nem mellékesen egyedi kipufogóval, rugókkal és keréktárcsákkal szerelt – kupék iránt, ám ezek értelemszerűen nem kerülhettek sorozatgyártásba. A gyártásról most sincs szó, ám az egyedi, saját kezű készítésről annál inkább. Itt a kiváló lehetőség, hogy akár mind a hatot megszerezzük otthonra, akár több példányban is. A Toyota ugyanis elkészítette a különleges autók kivágható papírmakettjének sablonját, és azokat szabadon elérhetővé tette weboldalán. Mindössze egy nyomtatóra, papírra, ollóra és némi ragasztóra van szükség – no meg szülői felügyeletre, ha aprók a gyermekek. Arra kell csak ügyelni, hogy a sablonok kivágása során ne vágjuk le a fehér fülecskéket: ezek nélkül nem tudjuk ugyanis összeragasztani a modellt. Állítólag az egész folyamat nagyjából egy órát vesz igénybe. A sablonokat színes nyomtatóval, lehetőleg A3-as méretben érdemes kinyomtatni. Tegyük hozzá, ez a lehetőség keveseknek adott otthon, de az se csüggedjen, akinek erre nincs módja. Az A4-es méret is tökéletesen megfelel, csak épp valamivel nagyobb kézügyességet igényel majd az összeépítés. Ha pedig csak szürkeárnyalatban tudunk nyomtatni, akkor sincs semmi veszve: elő a ceruzákkal, filctollakkal, zsírkrétákkal, és a makettépítés rögtön kiegészül egy színező feladattal.
A hat autó sablonja az alábbi linkeken érhető el:
  1. Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT
  2. Shelby Toyota 2000GT
  3. Ove Andersson’s Toyota Celica 1600GT
  4. IMSA GTU Toyota Celica
  5. Castrol Toyota Celica GT-Four
  6. Esso Ultron Tiger Toyota Supra

Hirdetés

A hat példakép: pillanatképek a Toyota motorsport-tevékenységének hőskorából


Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT
Hogy a frissen bevezetett 2000GT kupé motorsport-alkalmasságát bizonyítsa, a Toyota 1968-ban benevezte a modell egy gyárilag felkészített példányát a Yatabe versenypályán rendezett, 72 órás monstre hosszú távú versenyre. A zöld-sárga fényezésű 2000GT bámulatos 207,2 km/h-s átlagsebességet ért el a döntött kanyarú pályán, a három nap során megdöntött három világcsúcsot, és 13 új nemzetközi rekordot állított fel.
Shelby Toyota 2000GT
Hogy megtámogassa a 2000GT észak-amerikai bevezetését, a Toyota benevezett az SCCA bajnokság szériamodellek számára kiírt géposztályába. Az autót maga Carroll Shelby készítette fel: alacsonyabb profilú abroncsokat szerelt fel, új futómű-elemeket épített be, valamint a furat megnövelésével, illetve új, alumínium hengerfej felszerelésével 200 lóerőre növelte a motor teljesítményét.
Ove Andersson Toyota Celica 1600GT
Ezzel az autóval vette kezdetét a Toyota raliprogramja. A későbbi Toyota Team Europe alapítója, a svéd Ove Andersson a gyártól kért és kapott, vadonatúj Celicát készített fel versenyzésre. Az autó 1972-ben kategóriagyőzelemmel zárta legelső raliját – a többi pedig már, ahogy mondani szokás, történelem. Ez volt egyébként a Toyota egyetlen olyan rali-versenyautója, amely nem fehér alapszínnel állt rajthoz.
IMSA GTU Toyota Celica
1979-ben megalakult a Toyota Racing Development (TRD) észak-amerikai részlege, hogy ennek nyomatékot adjanak, a TRD japán központja két darab harmadik generációs Toyota Celicát épített, amelyekkel 1981-től az IMSA GT bajnokság GTU géposztályában indultak. A program akkor vált igazán sikeressé, amikor Dan Gurney csapata, az AAR (All-American Racing) vette át a felügyeletét.
Castrol Toyota Celica GT-Four
Noha világbajnoki címeket az elődmodellek (ST165 és ST185) szereztek a Toyotának, a Celica GT-Four program csúcspontját képviselő, már az új generációs Celicára épülő ST205 érdemei is említésre méltók. A kor legfejlettebb hajtáslánc- és aerodinamikai technológiáit alkalmazó raliautó jóval gyorsabb volt az ST185-nél, amit 1996-os Európa-bajnoki címe is igazolt.
Esso Ultron Tiger Toyota Supra
Míg a Toyota WRC raliprogramját hagyományosan a Castrol támogatta, a japán GT bajnokságban induló csapatok egy idő után egy másik olajcéggel kötöttek megállapodást. Az Esso kabalaállata, a tigris rendkívül ötletes és látványos formában jelent meg a Corolla WRC módosított motorjával szerelt Toyota Suprákon, emlékezetessé téve az 1999-es, 2000-es szezonokat.
Fotók: Toyota, Toyota UK
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?