Már most is lehet regisztrálni az új közösségi autómegosztónál. A DriveNow palettáján a BMW és a Mini különböző modelljei közül lehet választani. Az első 5000 regisztráció ingyenes, 25 percnyi ingyen autózás is jár vele
Budapesten április végén indul a DriveNow szolgáltatása, amely először nálunk lép a kelet-közép-európai piacra. A cég a BMW és a Daimler közös vállalatának, a SHARE NOW autómegosztónak a része, ezért sem meglepő, hogy a bajor márka és a Mini különböző modelljei közül választhatnak az ügyfeleik.
Április 29-től vehető igénybe a szolgáltatás
Budapesten 240 autóval indul a szolgáltatás, amelynek segítségével 8 különböző BMW és Mini modell közül választhatnak azok, akik regisztrálnak. Itt jegyezném meg gyorsan, hogy a regisztráció az április 29-i indulásig ingyenes az első ötezer ügyfél számára és egy darabig utána is kedvezményesen lehet majd elvégezni. De milyen modellekről is van szó, és miért prémium a szolgáltatás?
„Minőségi flottánkkal és autómegosztó szolgáltatásunkkal együttesen egy olyan prémium szolgáltatást kínálunk, amely eddig még nem volt elérhető a magyar piacon. Ez pedig csak a kezdet – a jövőben
Egy közösségi autó akár nyolc magántulajdonban álló autót képes kiváltani egy-egy városban. A tömeg- és egyéb közlekedési eszközökkel együtt használva ezek a járművek hatékony megoldást jelenthetnek a nagyvárosok lakosságának, enyhítve a közlekedési dugók problémáját és élhetőbbé téve a városokat
A flottában csupa prémium kategóriákból ismert modell várja az érdeklődőket. A Mini 3, illetve 5 ajtós változatai, illetve a kabrió, valamint a BMW 1-es, a BMW 2-es Active Tourer, a BMW X1, a BMW X2 és a BMW i3 található meg a palettán. A tisztán elektromos hajtású i3-ból negyven darabot állítanak szolgálatba, amelyek a többi modellel együtt a Budapest központi területeinek nagy részét lefedő, 63 négyzetkilométeres szolgáltatási területen érhetőek el. Természetesen ezen kívül is vezethetők az autók, de felvételük és a letételük kizárólag a szolgáltatási területen belül lehetséges.
A prémium jelzőt pedig többek között azért hangsúlyozzák, mert a versenytársaknál némivel többet nyújt a DriveNow, hiszen Európa más piacain is ugyanúgy igénybe vehetik a szolgáltatást a regisztrált ügyfelek.
Emellett az applikációval előre betáplálható a cél, így nem az autóban ülve kell bíbelődni vele, miközben már telik a bérleti idő, továbbá az autókat elöl és hátul egyaránt felszerelték parkolóradarral, illetve a legtöbb modellben tolatókamera is segíti a manőverezést. Továbbá az applikációban beállítható a magán vagy a céges használat is, utóbbinál egyből ki is állítja a számlát a rendszer, de érdekes az a módszer is, hogy az ügyfelek tankolhatnak is az autóba, amellyel bónuszpontokat szerezhetnek. Ezeket a bónuszpontokat pedig később felhasználhatják a percdíjak lefaragására.
Némelyik modellben ülésmagasítót is találnak az ügyfelek, hogy a gyerekek is biztonságban utazhassanak
Ugyanakkor a perc- és napidíj alapú mellett óradíjas csomagok is elérhetők. Az autók bérleti díja modelltől függően 99 és 129 forint/perc között változik, de az óránkénti csomagokkal a percenkénti költség akár 62 forintra is csökkenthető. A regisztráció a DriveNow applikáción keresztül, vagy a DriveNow honlapján végezhető el. Az ingyenes regisztrációs időszakot követő első négy hétben 4990 forint egyszeri regisztrációs díjért, ezt követően pedig egyszeri 9990 forintos díjért lehet majd a szolgáltatást igénybe venni. Mindegyik esetben 25 bónusz perc jár a regisztrációkhoz.
A parkolás díját minden esetben a DriveNow állja
Én már használom egy ideje és jó móka. Optimális esetben olcsóbb mint ha BKV-vel utaznék haza, de sajna az én esetemben kb ott is ér véget a parkolóövezet.
Vannak komoly korlátai (pl nem lehet külföldre menni a kocsikkal), de épp elég arra hogy elhalasszam a hobbyautó-projektemet.
Ami igazán sokkolt az az hogy amikor decemberben a BMW World-ben jártam ( http://egzostive.com/bmw-world-2018/ ), a múzeum tetején található ikonikus BMW járgnyokat lecserélték egy jövő táraltra ami pont ezekről szólt: Drive Now, carsharing, alternatív energiáforrások, önvezetés elég élse váltás egy márkától ami nemrég még sheer driving pleasure jelmodattal hirdette magát.
Persze ez ott szereplő tanulmányok nem annyira megvalósíthatóak, de épp a Driwe Now szegmens tette igazán fenyegetően közelivé az egészet.
Minden esetre ha fele bejön annak amit a BMW felvázolt a látogatóknak nagyon másfajta világban fogunk élni 5 év múlva.
Tűzoltóság likes this.
„Tűzoltóság like this.”
Ez durva volt 🙂
Hol használod?
A belgiuminál regeltem be. Nem mindannapi szinten de havonta párszor.
„Szeretnél BMW modellekkel közlekedni?”
Nem.
Nem tudsz kifogni rajtuk, mert a flotta java Mini 😛
Szóval nincs kifogás 🙂