Immár kétféle hibrid hajtással is kapható a DS 7 Crossback
Az eddig háromféle benzines motorral, egyféle dízellel és egy hibrid meghajtással kapható DS 7 Crossback új változatot kapott. A hibrideknél bővül a paletta, méghozzá lefelé: a 300 lóerős, összkerekes csúcsverzió alá pozicionálva érkezik a DS 7 Crossback E-TENSE 225, nevéből ítélve nem meglepő módon 225 lóerős rendszerteljesítménnyel. Ebben csupán egyetlen villanymotor dolgozik, a nyolcfokozatú automata sebességváltóba építve, ami a benzinessel együtt az első kerekeket hajtja. A WLTP ciklus szerint mindössze 1,5 liternyi benzint fogyaszt 100 km-en a nagy SUV (feltéve, hogy rendesen töltve van az akkumulátor), ráadásul 55 km-t is meg tud tenni tisztán villanyhajtással, ami már praktikusnak is hangzik. Indításkor a belsőégésű erőforrás alapesetben be sem röffen, akár 135 km/h-ig is megoldja a feladatot önmagában a villanymotor. A legnagyobb teljesítmény eléréséhez a Sport üzemmódot kell választani, de a legtöbb esetben bizonyára elegendő a takarékos hibrid mód.
Széria a gyorstöltő kábel
Kifejezetten hasznos funkció az E-Save, ami a navigációval együttműködve tartalékon tartja az aksit, hogy a célállomáshoz közeledve csak arról működjön az autó az utolsó kilométereken. Ez főleg akkor alkalmazandó, amikor nagyvárosba, esetleg zöld zónába tart a sofőr, ahol érdemes vagy kötelező károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni. A padlóba épített egység természetesen menet közben is töltődik az igényektől függően, de alapvetően hálózatból kerül bele az energia, hagyományos vagy akár gyorstöltő kábelen keresztül - mindkettő szériatartozék nem csak a 7 Crossback esetében, hanem az összes hibrid DS-nél.
Prémium anyagok fogadják az utasokat, ha a drágábbik felszereltséget választjuk
További okosságok kerültek a futóműbe, például intelligens vezérlés, ami kamerákkal, gyorsulásmérőkkel és egyéb szenzorokkal elemzi az útviszonyokat, és valós időben igazítja a felfüggesztést mind a négy keréken az éppen kívánatos helyzetbe. A sportos vezetési élmény mellett a DS-re jellemző magasszintű kényelem is biztosított, utóbbiról egyébként többrétegű, hangszigetelt üvegezés is gondoskodik. A hibrid meghajtásból fakadó újabb előny a távolról vezérelhető klíma: a régen csak prémiumautókban, drága opcióként elérhető funkció az akkumulátor jelenléte miatt a DS 7-ben (és a legtöbb konnektoros hibridben) alaptartozék, hiszen azzal járó motor nélkül is elő lehet hűteni vagy fűteni az utasteret. Mindennek persze meg is kérik az árát, a legolcsóbb konnektoros DS 7 16.390.000 Ft-tól indul, ami jóval több a sima benzines, 130 lóerős modell 11 milliós alapáránál. Az összeghez viszont jár 5 év garancia és Assistance szolgáltatás, 100.000 km-ig. Decemberben már rendelhető az újdonság.