Szép vagy ronda? Dönts te! Lexus arcot kapott a Toyota Prius

Egy japán tuningműhely Toyotából épített Lexus hatású hibridet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szögezzük le: nem gyári kreálmány a lexusosított, de továbbra is Toyota emblémát hordó Prius.


Az elmúlt években sokat változott a Lexus formavilága. A józan eleganciától indulva erősen sportosodott, a márka modelljei ugyanakkor már-már olyan megosztóak, mint az aktuális Toyota Prius - szerintem szenzációs - formája. A lexusos hatású, orsós hűtőmaszkkal szerelt első lökhárítóval és ahhoz hasonló hátsóval pimpelt, meg persze kidöntött kerekekkel is megbolondított Prius azonban még nekem is sok.
Hirdetés

Persze tudjuk, Japán egészen más világ, máshogy él meg számos társadalmi jelenséget, mint az általunk ismert nyugati. Sajátos és komoly az autótuning kultúrájuk is, amit zavarba ejtő felszabadultsággal, a racionalitás teljes mellőzésével képesek igen magas szinten művelni a szigetországban. A japán mesterek páratlan stílusérzékkel mérik fel az adott típusban rejlő lehetőségeket – az pedig már nem az ő hibájuk, ha egy modell legbelső énjéig visszavezethető átalakítás nem felel meg a közízlésnek.
Az Amigin tuningcsapata a tisztelet legkisebb jele nélkül nyúlt a Priushoz: első lépésként nem meglepő módon porig ültette, a különleges LED fényszórókat elég szervesen veszi körül az arcot meghatározó új első műanyagidom. Ha nem ülne ennyire a földön az autó, ha nem dőlnének így a kerekei, akár széria Lexusnak is hihetnénk. Hátulról persze már bonyolultabb a helyzet; a kipufogók krómozott dupla trapéza még hihető prémium stíluselem, ám a robusztus diffúzorhoz hasonlóval a legsportosabb Lexus modelleken sem találkozunk (és ez így is van rendjén).
Azt gondolhatnánk, a negyedik generációs Prius és a legújabb Lexus modellek közös nevezője, a futurisztikus formanyelv ihlette az Aimgain alkotását, ám erről szó sincs: a manufaktúra már az előző generációs Priushoz is készített orsómaszkos átépítő készletet, több fázisban és kivitelben. A gyártásnál ráadásul a szokásos üvegszálas idomok helyett öntött polipropilénnel dolgoztak; az új technológia komoly szakértelmet és felkészültséget igényel, ám a végén csiszolás és finomítás (és az ezekkel járó, komoly egészségügyi kockázatot rejtő, finom porfelhő) nélkül tökéletesen illeszkednek az elemek.
Ráadásul az anyagukban színezett paneleket kétféle kivitelben kínálták már akkor, és kínálják most is: alapesetben a hűtőrács, annak kerete és a ködlámpák háza ugyanazt az árnyalatot kapja, az igényesebb kidolgozású verziókban viszont az utóbbi kettő eltérő tónussal teremt még egyedibb hatást. Az Aimgain Prius-csomagja annyira friss, hogy még Japánban sem kapható, aki pedig Európában szeretné átépíteni autóját, alighanem jobban teszi, ha közvetlenül a gyártóval tárgyal, mert a Lexus-orrú Toyotának korántsem az óvilág a természetes élőhelye. Ugyanakkor mi bízunk a hazai iparosokban is, nem lepődnénk meg, ha majdan még egyedibb Priusok is feltűnnének majd a különféle találkozókon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.04.08. at 21:52
    Permalink

    Toyotám van és remélem Priusom lesz, de ez igenis ronda…egyszerűen nem illik ez a formai világ a Priushoz. Sajnos a japánoknak vannak olyan becsípődései, amelyeket jobb lenne már elfelejteni.
    Az ízlésviláguk khm…kissá furcsa hogy finoman fogalmazzak. Ellenben marha megbízható autókat gyártanak. A Prius technológiájáról (HSD) nem is beszélve…

Vélemény, hozzászólás?