Szép mentés! – BMW 120d
Kompaktnak tök jó, de BMW-nek is? – BMW 120d xDrive M Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ne ítéljünk túl elhamarkodottan a BMW új kompaktja felett. A 118i valóban nem sikerült túl jól, ahhoz, hogy megértsük, mi a jó ebben az „új” koncepcióban, érdemes a 120d-vel ismerkedni először.
Folyamatos a küzdelem a kormánnyal, pedig a kisebb téli kerekek vannak rajta.
Hajtási befolyás nincs, nem az erő, hanem az út tekergeti a sofőr kezében. Jó úton hibátlan, de abból azért finoman szólva is kevéssel találkozunk.Széles és lapos, jólesően alacsony építésű, ennek megfelelően pimaszul jól fordul.
A BMW új menetstabilizáló rendszere, ami az i3-ban debütált, trükkösen fogja kanyarban, úgy fékezgeti az első kerekeket, hogy egy pillanatra se nyikkanjanak meg, vagy pörögjön el az ívbelső, mégse vehető észre túlzottan, hogy visszavenne a gázból. Az xDrive 50-50%-ban képes osztani a hajtást, de azt is csak pár pillanatig, ez valójában annyira elég, hogy kanyarban a gázra rápöccintve, vagy akár végig rajta állva finoman megtolja a fenekét. Határozottan érezni néhány pillanat erejéig, ahogy megtol hátulról, akkor, abban az alig pár tizedmásodpercben megkapjuk azt az ízt, amiért a BMW-ket szeretni lehet.Az, hogy én a vezetési élményt kerestem benne, egészen egyedi elvárás a kategóriában, hogy találtam is, az kellemes meglepetés.
A vevőkör viszont inkább a minőségérzet felé helyez több elvárást és a presztízsértéket keresi az 1-esben, legalábbis a gyártó szerint. Ők azok, akik maximálisan megtalálhatják benne a számításukat, mert a beltér, a multimédia, a high tech kütyük és a vezetéstámogatók terén nem marad kérdés a próba után. Digitális műszerfal és 10 colos, érintőkijelzős iDrive multimédia is kerülhet bele, mindenképp online kapcsolattal a fedélzeten. Az 1-es BMW persze egy vastagon árazott termék, pláne, ha úgy fel van extrázva, mint a tesztautónk, ami így meg is haladta a 16 millió forintos értéket. Régen minden jobb volt? Nekem az 1-es igen, akik meg is tudják fizetni, azoknak nagyon nem. Az új 1-es kényelmesebb, csöndesebb, fejlettebb szinte minden téren, és nem villant kevesebbet, mint mondjuk egy 3-as. Csinos kompakt, ezekkel a vonalakkal nálam most nyerő a sima ötajtósok között, és szerencsére a 20d hajtással a vezethetősége is annyira jó, amennyire elsőre emlékeztem. Megijesztett a 118i, de mindenki nyugodjon le a …, lehet az 1-esből rendeset is venni.Árak
Tesztmodell alapára
10 882 000 Ft (2020.01.08.)
Tesztautó ára
16 682 300 Ft (2020.01.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 2500-4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1750-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.00 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4.5-4.7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4319 mm
Szélesség:
1799 mm
Magasság:
1434 mm
Saját tömeg:
1590 kg
Össztömeg:
2065 kg
Terhelhetőség:
475 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
380 l
Belső szélesség elöl:
1442 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
1019 mm
Belmagasság hátul:
965 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
170 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm 1750-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 2500-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.00 s
CO2-kibocsátás:
124 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4.5-4.7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
62 dB(A)
ez az orr ez rettenetesen gagyi 😀
Ki szerint ?