Szép képeken szebb az új BMW?
Hazai árán kívül mindent tudunk a BMW 3 GT-ről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár hivatalosan csak Genfben fog bemutatkozni, a BMW már leleplezte középkategóriás sorozatának új tagját. Az ötajtós 3 GT jó 520 literes csomagtérrel és családbarát méretnövekedéssel jön.
Röviddel azután, hogy megjöttek az első képek a 3 GT-ről, a BMW máris mindent tisztázott az újdonsággal kapcsolatban, bár annak hivatalos premiere csak a márciusi Genfi Autószalonon lesz. Hatalmas adag szép fotó is megjelent - ki-ki döntse el maga, bejön-e neki az ötajtós/kicsit kupés-nagyon hosszú tetős öszvérség. A két bitang vese, a kék-fehér propeller, a "hokiütő" és az 5 GT-nél feltétlen kecsesebb forma azért mellette szól.
Viszont az is kiderült, hogy nagyobb testvérével, az 5-ös Gran Turismóval ellentétben a 3 GT-nek nem két-, hanem szimplán egyrészes a hátfala, padló alatti rekeszt rejtő és láblendítéssel is nyitható csomagtartója 520 (40:20:40-es osztású támlahajtással 1600) literes - 25-tel tágasabb a Touringénál, 40-nel a szedánénál. A kasztni jelentősen, 20 centivel hosszabb és 8-cal magasabb, főleg a hátsó traktust érintve a tengelytávolság pedig 11 centivel gyarapodott. Azzal együtt nőtt a fejtér, hogy az ülőlapok is 6 centivel feljebb kerültek, ergo a 3 GT amilyen megosztó külsejű, olyan praktikus családi kocsinak ígérkezik.
BMW 3 GT - méretek
A méretnövekedés 70 kg-os hízást hozott (az alap 1,54 tonna), jó hír, hogy állítólag maradt az 50:50 százalékos tömegeloszlás. Újdonság az aktív hátsó szárny, ez 110 km/h-nál vagy gombnyomásra bármikor előbújik, s 35 százalékkal fokozza a leszorítóerőt.
- Hosszúság/szélesség/magasság: 4824/1828/1508 mm
- Tengelytávolság: 2920 mm
- Hasmagasság: 165 mm
- Saját tömeg: 1540-1640 kg
- Csomagtartó: 520-1600 l
BMW 3 GT - műszaki alapadatok*
* Ahol van eltérés, zárójelben a 8 fokozatú automata váltós értékek
20i | 28i | 35i | 18d | 20d | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1997 | 1997 | 2979 | 1995 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 6/24 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény (LE 1/p) | 184/5000- 6250 |
245/5000 | 306/5800 | 143/4000 | 184/4000 |
Nyomaték (Nm 1/p) | 270/1250- 4500 |
350/1250- 4800 |
400/1250- 5000 |
320/1750- 2500 |
380/1750- 2750 |
Végsebesség (km/h) | 230 | 250 | 250 | 210 | 230 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 7,9 | 6,1 | 5,7 (5,4) | 9,7 (9,6) | 8,0 |
Fogyasztás (l/100 km) | 6,6 (6,2) | 6,7 (6,4) | 8,1 (7,7) | 4,5 (4,8) | 4,9 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 153 (145) | 156 (149) | 188 (178) | 119 (127) | 129 |
* Ahol van eltérés, zárójelben a 8 fokozatú automata váltós értékek
Az utastérben nincs meglepetés, miként a felszereltségi szintek (Sport, Modern és Luxury Line, M) is rímelnek a "mezei" 3-asokéira. Motorfronton kezdetben három benzines és két dízel közül lehet majd választani a hátul hajtó, mindenképp stop-startos és turbós, 6 fokozatú manuális vagy 8-as automata váltóval szerelt 3 Gran Turismót: a belépő dízel a 18d 143 LE-vel, 320 Nm-s nyomatékkal és 4,5 l/100 km-es fogyasztással, a benzines csúcs a 306 lovas és 400 Nm-es 35i. Az egyke 6 hengeres blokk 5,7 mp-es 100-as sprintidővel kecsegtet.
Később nyilván összkerekes változatok is színezik a palettát - a 20i, a 28i, a 35i és a 20d lesz elérhető xDrive-val. Hathengeres dízel? Még nem tudni, hogy jön-e, azonban egy duplaturbós 4 hengeres, 218 lóerős és 450 Nm-es 25d típus több mint valószínű.
Biztonsági, kényelmi, szórakoztató extrák terén is a szokásos mindent nyújtja a 3 egyedi (Kalahári bézs, Midnight kék és Sparkling barna) fényezést is kínáló 3 Gran Turismo. A modell németországi felára 1500 euró a kombihoz viszonyítva, ami azt jelenti, hogy a hazai alapár jó eséllyel 9,5 millió forint körüli lehet.
Felcserélődött, javítva, köszönjük!
A hengerszámok stimmelnek? A háromezres moci sor4es? A 20d meg sor6?
AZért öszvér, mert se nem sedan, se nem 5 ajtós, se nem coupe, hanem ennek a háromnak a keverékéből létrejött valami. Nekem ezeken a képeken sem tetszik. Ezzel a kocsival a BMW – hasonlóan az 5 GT-hez – nagyon mellélő, pedig ez a BMW-re általában nem jellemző.
Kedves újságíró kolléga!! Miért vicces egy 5,5 másodperces autónál az aktív szárny? Miért öszvér?
Marha okos vagy!!