Szép cica, jó cica…Frissített Ford Puma teszt
Kevesebb gomb, alapjaiban újragondolt belső. Jobb lett a ráncfelvarrással a Ford Puma?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Puma életében is elérkezett az idő a ráncfelvarrásra, amely főként az utasteret érinti. A 155 lóerős motorral vizsgáltuk meg, mi változott a márka egyik legkelendőbb modelljén.
Szemből nézve könnyű meglátni a változást
A tesztautó "kaktusz-szürke" árnyalata újdonság a Puma kínálatában, ráadásul felár nélkül kérhető
Elöl a karmokra hajazó nappali menetfényekkel karakteresebb lett a Puma, hátul a lámpák grafikája maradt, az alsó lökhárító viszont letisztultabb lett
Opcionálisan elérhető a Pumához LED Matrix fényszóró
Új rajzolatú, 19 colos felnik is rendelhetők
A Puma műszerfala még a külső formatervnél is nagyobb átalakuláson esett át. Magasabb felszereltségi szinteken már korábban is digitális műszeregység volt a vezető előtt, ám ez mostantól a belépő szinten is így van. A kormány mögé egy 12,8 colos kijelző kerül, mellé pedig egy óriási 12 colos multimédiás érintőképernyő. Talán az egyetlen fájdalmas módosítás a felhasználhatóság szempontjából a klímapanel eltűnése, amelyet az infotaimentbe száműztek, a helyén pedig mindössze 3 gomb és a hangerőszabályozó árválkodik.
Teljes átalakuláson esett át a Puma műszerfala
A klímapanel helyén a frissítés után a hangerőszabályozó, a szélvédőfűtés, és bizonyos felszereltségi csomagok esetén a 360 fokos kamera, valamint a stop-start rendszer nyomógombja terpeszkedik
Az új kormánykerék megszokásához az átlagosnál több idő kell
A krómszínű küszöbdíszen olvasható az ST-line felirat
Az Alcantara hatású ülések varrásaihoz piros cérnát használtak, és az ülőlapra is jutott díszítés
Elöl kifejezetten kényelmes a Puma, hátul főként a gyerekek és az átlagos magasággal rendelkező felnőtteknek lesz élhető
A csomagtér 456 liter, a második üléssor lehajtásával 1216 literig bővíthető
Adott a Megabox is, amely akár kutyák fürdetésére is alkalmas. A doboz alján található dugóval pedig a fürdővíztől is könnyedén meg lehet szabadulni
A Puma szívét egyliteres, turbós háromhengeres benzinmotor adja. A tesztautóban a 155 lóerős változat dolgozott, de létezik 125 lovas variáció is, ugyanúgy hatfokozatú manuális vagy hétsebességes automatikus sebességváltóval. Mindegyik 48 voltos hibrid rásegítéssel vihető haza, így a tesztautóban összesen 240 newtonméternyi nyomatékot tudott kipréselni magából a rendszer, amely 8,7 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órára a masinát, és akár egészen 200 km/h-ig.
Morcos állat a Puma, nem érdemes lebecsülni a háromhengeres turbómotort
Négyféle üzemmód érhető el: Normal, Eco, Sport, és egy a csúszós körülményekre optimalizált. Előbbi kettőt nyilván a könnyed, és takarékos közlekedésre hegyezték ki, míg Sportban az autó megmutat egy keveset a ralis génjeiből. Ebben a módban a lefújószelep is hangosabban sóhajtozik, a kormány kissé felkeményedik, és a gázreakció is hirtelenebbé válik. A futómű hangolását a keményebb irányba vitték, óriási élmény a Pumával kanyarogni, viszont a hazai útviszonyok nem barátjai nagy felni, peres gumi, feszes futómű triónak. Viszont a sportos crossoverre vágyók imádni fogják!
Sajnos az üzemmódválasztó nem kapott külön gombot, a menüben viszonylag eldugott helyen lehet hozzáférni.
Na de mennyibe kerül a ráncfelvarrott Puma? A belépő szintű Titanium csomag alapára 10 530 000 forint, viszont az ST-line X felszereltségi szinttel minimum 11 880 000 forintot kell érte letenni. A tesztautóban lévő 155 lovas motor 7 fokozatú automatával máris 12 930 000 forintra nyomja föl a vételárat. Erre jönnek még az olyan extrák mint a 19 colos felni 200 ezerért, a kényelmi csomag (360 fokos kamera, üdvözlőfény stb.) 520 ezerért, a LED Matrix fényszóró 380 ezerért, vagy épp a panoráma napfénytető 355 ezer forintért. A rendesen felextrázott tesztautó árcéduláján így végül 14 030 000 forint szerepel.
Egy vicc.
Nem lenne ez rossz, csak ez is túl van árazva, nem is kicsit. Ennyi pénzért már nem 999 köbcentis autót vennék az hétszentség.
Szerintem jó ez. A kis SUV-ok közül az egyik legformásabb, persze mindenkinek más tetszik. Ekkora autóba manapság már bőven elég az ezres motor, ráadásul jók az adatai, van nyomaték és jó a gyorsulása is 8,7 mp (Yaris Cross 1,5-ös motorral 11,2 mp).
Az ára ma már mindenek sok, de a szalonok 8 millió Ft alatt hirdetik a 125 LE-s modelleket, persze feltételekkel, lehet, hogy egyszerre kell egyháznak lenne meg őstermelőnek. De valószínűleg magánszemélynek is 9 millió alatt van a kezdő ár.
A fogyasztását én is sokallom, de ahogy írta sok volt a város.
Sajnos a 3 hengeres Ecoboost még az előző szériás négyhengeresnél is problémásabb. Ettől még újonnan jó vétel lehet. Szívni majd a használtpiaci vevők fognak vele.
előző szériás 4 hengeresnél??? le vagy maradva az előző széria 1.0 ecoboost 3 hengeres 2012-től ez volt problémás a fiestákba szerelték és a focusokba főként, előtte volt 4 hengeres szívó 1242cm3 69 le vel pl a ford ka ban, fiestában régi pumában meg még régebbi konstukciók. 2018- év közepétől már teljesen más kompletten az 1.0 ecoboost.
„A csomagtér 456 liter” , de ez a tetőig telepakolva mért adat, a kalaptartóig 280 literes és van még az alsó doboz a pótkerék helyén, az még 70 liter.
Szerintem ez a szokásos fals katalógus adat, a pótkerék helyével (a fogyasztási adatokkal trükközés ehhez képes semmi… https://egzostive.com/idealis-csaladi-auto-ii-praktikum/ ).
Az ADAC mérése szerint a hátsó ülések mögött plafonig pakolva 415 liter fér el, amihez a dupla padló kivételével 70 liter társul. Ez a tipikus családi kirándulásos konfiguráció, egy kis alapterületű, de egy alsóközepes helykínálatú autótól ez nem is rossz adat.
8 millió Ft körül van az autó az 1 literes motortól pedig nem kell félni csak tudni kell használni.
„…az 1 literes motortól pedig nem kell félni csak tudni kell használni.”
Aha… aki városban rövid utakra megy, az mit csináljon? Menjen mindennap egy 20 km-es tiszteletkört, hogy bemelegedjen a motor? Szerintem inkább ne vegyen ilyen autót. Eleve a modern turbós, direktbefecskendezéses autóknak nem tesz jót a sok rövid út, a hidegen üzemelés.
pár km alatt bemelegszik mivel a kipufogó leömlő a hengerfejbe van integrálva, igaz a motorolaj még akkor nem meleg csak a hűtőfolyadék melegszik be.
A 20 km akkor fontos amikor épp elkezdi regenerálni ma már a benzineseknél is lévő részecskeszűrőt de igazán akkor lenne jó ha az autó valamelyik monitorján végig lehetne ezt követni Merci dízel sprinteren végig lehet.