Ellentétben sok más hasonló négyajtóséval, az Astra Sedan formája harmonikus
Ez aztán nem egy ragasztott, utólag odabiggyesztett puttony
Szép autó – többek fogának kerítésén is ez a két kis szó bukott át az új Opel Astra Sedanra pillantva, s való igaz, az aktuális J generáció lépcsőshátújának formája harmonikus, kellemes, elegáns, minden szögből.
A „természetesen” gazdag felszereltségű tesztautó egyben az
Astra-faceliftet is mutatja, de az azért nem egyszerű, hogy a megnyerő külsőhöz 18 colos felniméret és ha minimálisan is, azonban ültetett sportfutómű szintén kell… A csomagtérajtón szolid szárny figyel (felárasan), a lökhárító alól krómozott kipufogóvég kandikál, a Turbo felirat pedig tűzijátékot ígér.
Elegáns, kellemes részletek, semmi túlzó csicsa - megnyerő ősszhatás
Az új Astra-arc mosolygósabb, mint volt
Ami, tehát a tűzijáték aztán elmarad, mert az 1,4 literes benzines turbómotor 140 lóerős teljesítménye és a percenkénti 1850-től 4900-as fordulatig rendelkezésre álló 200 Nm-es nyomatéka ugyan remekül hangzik, de a 1,5 tonnás tömeg és a hosszú áttételezésű – 6 fokozatú – váltó jelentősen visszafogja a lendületet. Nem gyenge az autó, nem erről van szó (például úgy 10 mp alatt gyorsít 100 km/órás sebességre), csak valahogy nincs az meg az a hű, de jól megy érzés. A kraft igazából 3000-es fordulatszám fölött érkezik meg, alatta komótosan, urasan lehet közlekedni a tekintélyes méretű, kis híján 4,7 méter hosszú, már-már az Insignia pozícióját is veszélyeztető Astrával. A már sok Opelben próbált motor most egy régebbi kétliteres szívót idézően dolgozott – voltaképp megelégedésünkre.
Elöl nagyon szerettük az üléseket, hátulról viszont valahová eltűntek a centiméterek
Mennyit fogyasztott? A 80 ezer forintos felárért (városban hasznos és környezetbarát) stop-start rendszerrel szerelve jellemzően nyugodt stílusban és országúton vezetgetve 7 literes átlagfogyasztást mértünk. Ügyesebbek, legalábbis a mikort és a hovát ügyesebben megválasztók talán még egy „felest” megspórolhatnak, s az már majdnem az, amit a gyáriak elértek a laboratóriumi körülmények között.
Az átlagosnál nem nagyobb, sőt kisebb is a raktér. A szűk nyílásért, s hogy csak bentről és kulcsról nyitható, könnyű bővíthetőséggel, síalagúttal és kisebb fakkokkal kárpótol
Az elöl MacPherson rugóstagos, hátul Watt-rudas, csatolt lengőkaros felfüggesztés alapból egy csöppet feszes, utazáskor jól jöhet a (sajnos drága, 250 ezres) FlexRide futómű változtatható csillapítása. Mármint a Tour mód, mert a műszerek megvilágítását vörösesre váltó Sport mód értelemszerűen csak keményíti a beállításokat. Érdekes, de a váltó sokkal pontosabbnak bizonyult, mint a kétszer ilyen izmos, vezetési élményről szóló
OPC-ben. A kormány meg finomabbnak. Tempósabban kanyarognánk? Ez az Astra is diszkréten alulkormányzott, mint a többi. Cserébe az egyenesfutása parádés. A fék adagolhatósága tetszett, a motorfék (kvázi hiánya) nem.
Induláskor kényelmesen-automatán old az elektromos kézifék. A navigáció időről időre meglep minket mondjuk azzal, hogy kiírja a főúton: offroad! Köszi
Spórolni próbál a stop-start rendszerrel, spórolni próbál a (csak felfelé működő) váltási segéddel, spórolni próbál azzal is, hogy kiírja, mennyit esznek a csúcsfogyasztók
Utazni milyen az Astra Sedan? Pazar. Elöl. A feláras, AGR-tanúsítványos, ezerféleképp állítható sportülésekben pöffeszkedve (+ 150 ezer). Hátul sem rossz, de maximum átlagos a helykínálat – három felnőtt hamar fészkelődni fog. A megengedett 130 km/óra hatodikban 2600-nál futható csendben, nagyautós biztonsággal, de ezt el is várjuk egy ilyen terebélyes, ilyen elegáns (és ilyen drága) kocsitól. Hát a csomagtartó? Mint hosszával maga az autó, úgy rakterének befogadóképességével is a ferdehátú ötajtós és a Sports Tourer kombi szendvicsében van a Sedan. Az alapból 460 és az üléshajtással bővítés utáni 1010 liter ugyanakkor messze nem kiemelkedő érték. Szűk a nyílás is, a nagyobb tárgyak inkább férnek a hátsó üléssorba, mint a poggyásztérbe – a szedánosoknak ez ismerős felállás.
Öregurasan vezetve, sietve felkapcsolgatva és a turbót nem is nagyon használva
jól elvan az 1.4-es kis turbómotor. De akkor meg minek a feltöltés?
(Igen, azért, hogy papíron kedvezőbb legyen a CO2-kibocsátás)
Szép. Mennyi gomb! Ez már a tesztautó utasterét illető jelzők és megnyilvánulások zanzája. És tényleg: a dizájn modern, a hangulat minőségi, a gomberdőt meg szokni kell, de idővel tisztul a kép. A Sedannak egy olyanja is van, ami a többi családtagnak nincs, ez pedig a csomagteret nyitó gomb – szezám aztán automatikusan innen vagy a kulcsról tárul. Az ajtóról nem. Apropó, ajtó: 2013-ban és egy ilyen, most már mindjárt ki is mondott árú autónál ciki, hogy nincs kulcs nélküli nyitás-zárás.
Innen vagy a kulcsról tárul szezám
Ami még nincs: egy-két olyan sofőrsegéd elektronika, ami a többi Astrához és egyéb Opelekhez is rendelhető. Nem mintha hiányzott volna az adaptív tempomat, a ráfutásgátló vagy a sávváltásra figyelmeztető, de akkor is. A vaskos tetőoszlopok, illetve a magas és emelkedő övvonal miatt talán a holttérfigyelő lenne istenes, na mindegy. Az első-hátsó parkradar klassz, a 143 ezres felár már nem annyira.
Elég húzós a régivágású kis napfénytető 200 ezres ára is, míg azt ki-ki döntse el, megér-e neki félmilliót a FlexRide futómű és a prémium világítás csomag kombója. A tesztautó az első vagy a második estén tolt egy reflektort, de le nem kapcsolta – anyu azóta is csuklik. Mások dicsérték az automata távfényt, hát legyen, biztos jó, ha jó.
Az Astra Sedan alapára 4,7 millió forint. Az, hogy kb. így nézzen ki, még 500 ezer. Aztán pedig végtelennek tűnő tíz- és százezreket költhetünk az extrákra... Na nem mintha a vetélytársaknál nem pont ugyanez lenne a helyzet
Bőrkárpitozás, ülés- és kormányfűtés, néha nagyokat tévedő, máskor offroadot jelző navigáció, elektromos kézifék, telefon-kihangosító, guminyomás-figyelő, stb., egy rakat extra volt még az autóban, melynek képzeletbeli árcéduláján 551 ezres kampánykedvezményestül is 7 681 000-es összeg szerepel. Szép autó az Opel Astra Sedan, ám annyira nem könnyen lehet az, hogy megérje érte ennyit adni. Nyilván kapható józanabb ellátmánnyal és megannyi más motorral is, továbbá a konkurencia sem igen olcsóbb és naná, hogy ez az autó sem nekünk, kispénzű magyaroknak készült, de a szépautózó véleményalkotók az árat hallva legott csúnyákat mondtak, és ebben is igazuk van.
Értékelés
Pozitív
Tetszetős forma, kényelmes első ülések, jó futómű, gazdag felszereltség, halk futás
Negatív
Legfeljebb átlagos második sor és nem túl praktikus csomagtér, korlátozott kilátás, nehéz kasztni, lent tompa motor, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
5 260 000 Ft (2013.02.27.)
Tesztautó ára
7 681 000 Ft (2013.02.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1362 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 4900-6000 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 1850-4900 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
890-960 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-590 mm
Ülőlap hossza hátul:
520 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1030 mm
Csomagtér magassága:
580 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1820 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
420 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1362 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
200 Nm 1850-4900 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 4900-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Ez a motor kifutó lesz, helyette jön az 1.6-os 136Le-vel.
A közelmúltban voltam egy 1.7-es dízellel tesztvezetésen. Nem nagyon éreztem benne elég kraftot, de persze örömmel együttélnék vele. Csak az a gusztustalan gomberdő ne lenne középen. De ha mondjuk a műszerfal és a középkonzol olyan lenne mint a hetes golfé, akkor számomra ez lenne a „tökéletes” autó.
Design miatt!
Egy szóval sem mondta hogy [b]csak[/b] a németek tudnak autót gyártani.
Azt elmagyarázza nekem esetleg valaki, hogy miért jó a hátsó lámpa oldalt? Sose értettem. Pont azért hívjuk hátsó lámpának, mert hátul kell lennie. Akkor mostanában miért jön ki a legtöbb autó ilyen „oldalt is látni” megoldásokkal?
Nem csak a németek tudnak autót gyártani, és nem attól, hogy ez az Astra most valóban szépre sikeredett. Ettől még a csőd szélén áll az Opel.
Nem igazán vagyok különösebben németautó párti,de ez az Astra a legmutatósabb sedanok egyike és szerintem a legszebb Astra karosszériaváltozat!Különösen a C oszloptól hátrafelé tetszik nagyon.
A középkonzoli gomberdő kivételével belülről sem tudok belekötni,nagyon jók az anyagok,a helyén és”egyben”van minden.Enyhén bunkerszerű az utastér(de ez is megszokható,főleg jó tolatókamerával),a csomagtér is elég nagy maradt.
Alig kisebb mint az Insignia,az ára nekünk igen drága de amúgy értékarányosnak mondható.
Közvetlen konkurensei,például a Jetta az új Octavia vagy például a Corolla úgy néznek ki mellette mint egy faék….
Szép is, jó is. Nemhiába, a németek tudnak autókat gyártani.