Szenzációs Michelisz, ünnep a Hungaroringen

Tízezrek ünnepelték Norbi újabb hungaroringi sikerét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A magyarországi WTCC-futamon Michelisz volt a leggyorsabb Honda-pilóta, s bár a győzelem nem jött össze, egy magabiztos második és egy küzdős nyolcadik hellyel tette boldoggá a szurkolók hadát.


A Zengő Motorsport új autója, a hátsókerekes BMW-t váltó fronthajtású és félgyári Honda a monzai és a marrákesi gyengélkedés után a Slovakia Ringen már egész jó formába lendült, amit Michelisz egy harmadik hellyel, idei első dobogós pozíciójával igazolt. És erre tudott rátenni még egy lapáttal, amikor a Hungaroringen, a WTCC negyedik versenyhétvégéjén második lett úgy az időmérőn, mint az első – gördülőrajtos – futamon is, méghozzá magabiztosan, hátulról senki által sem veszélyeztetve.
Hirdetés

A rajtnál még arra is mutatkozott némi esély, hogy az első kockából startoló Müllert is elkapja, de nem jött össze a bravúr, a Chevrolet (egyelőre) jobb autó, s nem sikerült a tavalyi győzelmet megismételni. Viszont a helyszínen újra csak tízezrek által buzdított Norbi az utolsó méterekig kergette a háromszoros világbajnokot, és azt se felejtsük el, hogy mögötte másik két világbajnok, Tarquini (Honda) és Huff (SEAT) végzett… Utóbbit Coronel (BMW) addig támadta, amíg Bennanitól (BMW) is kikapott, de legalább látványosat csatáztak és színt vittek az amúgy békés kis meccsbe. Coronel ráadásul a rajtot követően kiforgatta Monteirót, akinek a Hondája egy fél körrel később a gumifalba csapódott.

A második, már állórajtos versenyt Michelisz a nyolcadik helyről kezdte (a pole a chevys MacDowallé volt), s nyolcadik is lett azután, hogy megsérült az autója. Történt, hogy az első kör második kanyarjából kifelé menet Müller meglökte Tarquinit, akinek Hondája felkenődött a korlátra, majd visszapattanva és már rommá törve eltrafálta Engstler BMW-jét és megütötte Norbi Civicjét is. (Bejött a safety car, Tarquini bordatörést szenvedett és a nyakát is fájlalta, akárcsak Engstler.) Michelisznek a 11. helyről kellett magát visszaverekednie, szép volt, komoly tempót autózott, s ha nem a szűk Hungaroring a helyszín, sokkal előrébb is juthatott volna. Nyernie a címvédő Huffnak sikerült (kisebb meglepetésre), Müller meg azzal, hogy Tarquini nullázott, lazán növelte az előnyét az összetettben. Norbi 26 pontot tett az eddigi 22 mellé, folytatás két hét múlva Ausztriában, a Salzburgringen.

Az időmérő végeredménye (élcsoport)
  1. Müller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 1:53.426 p (139.04 km/ó)
  2. Michelisz (magyar, Honda Civic S2000 TC) + 0.380 mp
  3. Tarquini (olasz, Honda Civic S2000 TC) + 0.527


Az első futam végeredménye (12 kör, élcsoport)
  1. Müller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 23:17.125 p (135.36 km/ó)
  2. Michelisz (magyar, Honda Civic S2000 TC) + 0.617 mp
  3. Tarquini (olasz, Honda Civic S2000 TC) + 12.670


A második futam végeredménye (14 kör, élcsoport)
  1. 1. Huff (brit, SEAT León WTCC) 29:35.871 p (124.25 km/ó)
  2. 2. Bennani (marokkói, BMW 320 TC) + 0.426 mp
  3. 3. MacDowall (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 4.043
  4. ... 8. Michelisz 7.232


A vb állása (élcsoport)
  1. 1. Müller 160 pont
  2. 2. Tarquini 114
  3. 3. Huff 68
  4. ... 10. Michelisz 48



Kiss Pál Tamás a WTCC betétfutamaként rendezett AutoGP kategória mindkét futamán az ötödik helyen zárt a 16 fős mezőnyben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?