A Toyota ragaszkodik a dugattyús blokkhoz, elvégre ők a hibridhajtásra tették fel a jövőjüket, amihez szükség van benzinmotorra
A Toyota határozottan ellenzi a túlzott villamosítást, számításaik szerint az elektromos járművek sosem fogják átlépni a 30%-os piaci részesedést. A Toyota állítása akár még igaz is lehet, néhány évvel a tömeges átállás után elkezdett csökkenni a kereslet az elektromos autók iránt, ami egy újratervezési hullámot indított el a gyártók körében.
A Priusban mutatták meg, hogy mennyivel kisebb lesz az új motor
A hagyományos motorok csak komoly fejlesztés árán tarthatók életben 2035 után, ennek érdekében négy japán cég, a Toyota, az Idemitsu, az Eneos és a Mitsubishi közösen keresik a megoldást. A konzorcium célja 2030 körül piacra dobni egy olyan üzemanyagot, ami hidrogénből, széndioxidból és biomasszából áll. A kutatás nem csak az üzemanyagokra irányul, hanem azok hatékony gyártását és piaci bevezetését is magában foglalja. Ez határozott előny például a hidrogénhez képest, hiába léteznek ilyen autók, az üzemanyag előállítása drága, az infrastruktúra erősen foghíjas, így esély sincs a széleskörű felhasználásra.
Felboríthatja a jelenlegi trendeket és akár Kínát is háttérbe szoríthatja, ha elkészül a karbonsemleges üzemanyag, ami akár feleslegessé is teheti a villanyautókat
Az e-üzemanyag mellett új motorok fejlesztésén is dolgozik a Toyota, a partnerek szintén hazaiak. A Mazda és a Subaru is részt vesz a projektben, aminek három kritériumot kell egyszerre teljesítenie. Az új blokk legyen kompakt méretű, ezzel javítva a helykihasználást és növelve a formatervezők mozgásterét. Másodsorban a jövő hibridjeinek jobb hatásfokot kell produkálnia a jelenleg futó konstrukcióknál. Harmadrészt az új motorcsaládnak nem csak az e-üzemanyaggal, hanem a hidrogénnel is meg kell birkóznia. A három gyártó határozottan állítja, hogy nem lesznek azonos erőforrások az autóikban, a Subaru kitart a boxer mellett, a Mazda pedig tovább reszelgeti a Wankel technikát.
Nem az a legnagyobb baj hogy a Toyota kezd vészesen lemaradni hanem hogy elkezdett egy sunyi lobbizásba a zöld átállás ellen.
Mostanra eljutottunk oda hogy az egykori hibrid úttörő módszeresen lobbizik a környezetvédelem ellen: https://influencemap.org/site//data/000/028/Automaker_Climate-Lobbying_05-24.pdf
Hülye vagy te!