Személyre szabva – Ford Kuga Individual teszt

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift Individual teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Párduc-fekete dukkó, 19 colos kerekek, látványos dizájn csomag - a Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift 4WD Individual azonban nem csak ezek miatt az egyik legjobb kompakt SUV.


A benzines Kuga 2.5T tesztjét korábban úgy fejeztük be, hogy kellemes muzsika ugyan a fülnek az öthengeres morgás, de akinek nincs privát üzemanyag-szállító tartálykocsija tele naftával, az jobban jár a szimpla egy kipufogós dízel változattal. Nos, a Fordnál időközben rájöttek, hogy a gázolajos Kuga is nézhet ki vadítóan, így mostantól becsapós a dolog, ha dupla kéményes Ford szabadidőjárművet látunk. A helyzeten tovább csavarhat az opcionálisan rendelhető külső stíluscsomag, amely fémhatású tetősínt, küszöböt, illetve további elemeket tartalmaz, és mindezt még megfejeli a 19 colos könnyűfém kerékkészlet. A párduc fekete dukkóval és a sötét ablakokkal kombinálva már-már gengszteres az összhatás, ugyanakkor ez csak kompakt autó, tehát inkább gengszterfeleségeknek ajánlott. A viccet félretéve, a Kuga igazán látványossá tehető, és ha azt vesszük, hogy a 675 ezer forintos csomagban a fűthető Individual bőrülések és a velúr szőnyegek is benne foglaltatnak, akkor még jutányosnak is mondhatjuk a lehetőséget. Persze, azt máris hozzátesszük, a 163 lóerős Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift 4WD Titanium alapáron 9 590 000 forintról indul, azaz néhány ezres híján a 2.5T benzines turbóval van azonos szinten.

A teszt után a szerkesztőségben azon egyöntetű vélemény alakult ki, hogy összességében ez a dízel bizony reális alternatívája a benzinesnek, és amennyivel csúnyább a hangja a TDCi motornak, annyival kedvezőbb a fogyasztása – azaz sokkal. A menetteljesítményekben csak papírforma szerint van különbség, de a katalógusbúvárokra nem kell hallgatni, mert ők általában BKV-val zötyögnek, az autóhoz szokott ember pedig tudja, a valóságban igazából lényegtelen a 192 és a 205 km/órás végsebesség közötti különbség a benzines javára. Gyorsulásban sincs nagy szakadék, az automata 2.5T kellemes 8,8, míg a TDCi 9,9 másodperc alatt futja a szabvány százas sprintet, de ha már mindenképpen a számok bűvöletében élünk, akkor álljon itt a nyomatékpárbaj eredménye, amit 320/340 arányban a dízel nyer meg. Amíg a benzines Kuga fogyasztását 10 literes átlag alá vinni művészet, és városban szinte láthatóan mozog a benzinszintjelző mutatója, addig a 163 „gázolajos lovat” abrakoltatni nem különösebben megterhelő – a saját mérésünk szerint 8,1 literrel zártuk a próbát. A futóművet, a kormányzást, a féket most is rendben találtuk, a Ford SUV vezetése a maga nemében élményszerű, egyedül a váltóval kapcsolatban tennénk negatív észrevételt: lassan gurulva, majd nagyobb gázt adva a szerkezet tétovázik, és a kivárást követően kellemetlen rántással tér észhez.

Ha a fenntartási költségek számítanak, akkor egyértelműen a dízel a favorit a két legdrágább Kuga közül, amelyek külső-belső megjelenése, felszerelése teljesen egyenértékű. Azonban a 10 millió forintot meghaladó ár már gondolkodóba ejtheti a vevőket, hiszen képbe kerülnek a német prémiummárkák hasonló modelljei, és megeshet, hogy valakinek fontosabb az embléma, mint a Ford gazdag és kényeztető tartalma. A döntés felelőssége szerencsére nem a mi feladatunk.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Nyomaték:
340 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Végsebesség:
192 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4443 mm
Szélesség:
1842 mm
Magasság:
1710 mm
Saját tömeg:
1380 kg
Össztömeg:
2130 kg
Tengelytáv:
2690 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
410 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
sequenciális - 6 fokozatú
Nyomaték:
340 Nm
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
192 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
CO2-kibocsátás:
179 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 20:00
    Permalink

    Szerintem érdemesebb a koreaiakban gondolkozni! Egy fullos ix35-ös 184 LE-s, durván 400 Nm-es nyomatékkal, nyitható panoráma teővel 9 millió Ft. Igaz nem duplakuplungos, hanem “hagyományos” automatával, de azzal is hibátlanul teljesít. Inkább fizetnék több, mint 1 millióval kevesebbet és mellé 5 év garit is kapok km-korlát nélkül. De beszélhetnénk a Sportageről is, aminek igaz, hogy drágább valamivel a fullos verziója, de még mindig jóval a Kuga alatt marad. A kinézet meg szubjektív.

  • 2017.10.31. at 20:00
    Permalink

    Igen,a papírforma csak egy dolog.Azt viszont mindannyian tudjuk,hogy egy 163 lovas dízelnek nem 193 a végsebessége,mint ahogyan a turbós benzines sem csak 205-öt tud.A valóságban jóval gyorsabbak,mint a gyári adat.Legalábbis amit én próbáltam autókat,annál ez volt.Bár itthon tök mindegy,mennyi a végsebesség.

Vélemény, hozzászólás?