Harciasságot kölcsönöz a frontrésznek a stíluscsomag ezüst betétje. A fekete fényezés mindent elnyel, például a külön felszerelt kerékjárat-szélesítő íveket is alig venni észre
235/45 R19 - ez nem éppen terepjáróra illő abroncsméret, de a Kugát nem is fenyegeti az a veszély, hogy sárdagonyázásra vásárolják
A benzines Kuga 2.5T
tesztjét korábban úgy fejeztük be, hogy kellemes muzsika ugyan a fülnek az öthengeres morgás, de akinek nincs privát üzemanyag-szállító tartálykocsija tele naftával, az jobban jár a szimpla egy kipufogós dízel változattal. Nos, a Fordnál időközben rájöttek, hogy a gázolajos Kuga is nézhet ki vadítóan, így mostantól becsapós a dolog, ha dupla kéményes Ford szabadidőjárművet látunk. A helyzeten tovább csavarhat az opcionálisan rendelhető külső stíluscsomag, amely fémhatású tetősínt, küszöböt, illetve további elemeket tartalmaz, és mindezt még megfejeli a 19 colos könnyűfém kerékkészlet. A párduc fekete dukkóval és a sötét ablakokkal kombinálva már-már gengszteres az összhatás, ugyanakkor ez csak kompakt autó, tehát inkább gengszterfeleségeknek ajánlott. A viccet félretéve, a Kuga igazán látványossá tehető, és ha azt vesszük, hogy a 675 ezer forintos csomagban a fűthető Individual bőrülések és a velúr szőnyegek is benne foglaltatnak, akkor még jutányosnak is mondhatjuk a lehetőséget. Persze, azt máris hozzátesszük, a 163 lóerős Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift 4WD Titanium alapáron 9 590 000 forintról indul, azaz néhány ezres híján a 2.5T benzines turbóval van azonos szinten.
Otthonos és igényes a belső, gazdag a tartalom, de! Az Individual bőrülések fehér díszítése látványos, ám a fehér műanyag az ajtókon és a középkonzolon már ízlés dolga, továbbá a praktikussága is erősen vitatható
Ford szokás szerint a hűtőmaszk emblémája mögötti zárral nyitható a gépháztető, amely alatt 163 lóerős, 340 Nm nyomatékú, négyhengeres TDCi dízelmotor dolgozik. A nyitás macerás, záráskor a vissza nem hajtott emblémát letöri a motorháztető
A teszt után a szerkesztőségben azon egyöntetű vélemény alakult ki, hogy összességében ez a dízel bizony reális alternatívája a benzinesnek, és amennyivel csúnyább a hangja a TDCi motornak, annyival kedvezőbb a fogyasztása – azaz sokkal. A menetteljesítményekben csak papírforma szerint van különbség, de a katalógusbúvárokra nem kell hallgatni, mert ők általában BKV-val zötyögnek, az autóhoz szokott ember pedig tudja, a valóságban igazából lényegtelen a 192 és a 205 km/órás végsebesség közötti különbség a benzines javára. Gyorsulásban sincs nagy szakadék, az automata 2.5T kellemes 8,8, míg a TDCi 9,9 másodperc alatt futja a szabvány százas sprintet, de ha már mindenképpen a számok bűvöletében élünk, akkor álljon itt a nyomatékpárbaj eredménye, amit 320/340 arányban a dízel nyer meg. Amíg a benzines Kuga fogyasztását 10 literes átlag alá vinni művészet, és városban szinte láthatóan mozog a benzinszintjelző mutatója, addig a 163 „gázolajos lovat” abrakoltatni nem különösebben megterhelő – a saját mérésünk szerint 8,1 literrel zártuk a próbát. A futóművet, a kormányzást, a féket most is rendben találtuk, a Ford SUV vezetése a maga nemében élményszerű, egyedül a váltóval kapcsolatban tennénk negatív észrevételt: lassan gurulva, majd nagyobb gázt adva a szerkezet tétovázik, és a kivárást követően kellemetlen rántással tér észhez.
Megtévesztő a dupla kipufogó, de a jobb oldali lámpa alatti kis TDCi plakett helyre teszi a dolgot. Ebből a szögből nézve jól láthatók a sárvédőkre szerelt szélesítések
Ha a fenntartási költségek számítanak, akkor egyértelműen a dízel a favorit a két legdrágább Kuga közül, amelyek külső-belső megjelenése, felszerelése teljesen egyenértékű. Azonban a 10 millió forintot meghaladó ár már gondolkodóba ejtheti a vevőket, hiszen képbe kerülnek a német prémiummárkák hasonló modelljei, és megeshet, hogy valakinek fontosabb az embléma, mint a Ford gazdag és kényeztető tartalma. A döntés felelőssége szerencsére nem a mi feladatunk.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
sequenciális - 6 fokozatú
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Szerintem érdemesebb a koreaiakban gondolkozni! Egy fullos ix35-ös 184 LE-s, durván 400 Nm-es nyomatékkal, nyitható panoráma teővel 9 millió Ft. Igaz nem duplakuplungos, hanem „hagyományos” automatával, de azzal is hibátlanul teljesít. Inkább fizetnék több, mint 1 millióval kevesebbet és mellé 5 év garit is kapok km-korlát nélkül. De beszélhetnénk a Sportageről is, aminek igaz, hogy drágább valamivel a fullos verziója, de még mindig jóval a Kuga alatt marad. A kinézet meg szubjektív.
Igen,a papírforma csak egy dolog.Azt viszont mindannyian tudjuk,hogy egy 163 lovas dízelnek nem 193 a végsebessége,mint ahogyan a turbós benzines sem csak 205-öt tud.A valóságban jóval gyorsabbak,mint a gyári adat.Legalábbis amit én próbáltam autókat,annál ez volt.Bár itthon tök mindegy,mennyi a végsebesség.