Ötüléses személyszállítóként is rendelhető lesz a Citan
Kompakt külső mérettel rendelkezik az új Citan, amelynek hosszúsága 4498 mm, mégis óriási a térkínálata. A különféle verziók és felszereltségek rengeteg felhasználási lehetőséget biztosítanak. A dobozos és személyszállító kivitelben is elérhető modellből később hosszú tengelytávú változat is érkezik. Azonban a rövid, 2716 milliméteres tengelytávú modell is nagyobb helyet kínál elődjénél. Dobozos felépítménnyel a raktér hossza flexibilis válaszfallal akár 3,05 méter is lehet. A raktér akár két tolóajtón keresztül is pakolható, a nyílás 615 milliméter széles és 1059 milliméter magas.
Nagyobb rakteret kínál elődjénél az új Citan
Hátul a dobozos verzió alsó küszöbe 59 centiméter magas, és mindkét hátsó ajtó 90 fokos szögben nyílik, de szükség esetén akár 180 fokban is nyitható. Aszimmetrikus elosztásuk praktikusabb, a bal oldali ajtó szélesebb. Opcionálisan pedig fűthető hátsó szélvédő és hátsó ablakmosó is kérhető. A személyszállító változathoz is elérhető a kétszárnyú hátsó ajtó. Ebben a hátsó üléspad egyharmad-kétharmad arányban dönthető, a praktikumot pedig számos rakodórekesz könnyíti meg. A dobozos és a személyszállító változat is elérhető Base és Pro felszereltséggel. Már az alapmodell is rendelkezik az összes fontos kényelmi és biztonsági felszereltséggel, a Pro pedig látványosabb megjelenést és még szélesebb körű funkcionalitást kínál.
Két oldalsó tolóajtóval is rendelhető
A személyszállító is rendelhető osztott hátsó ajtókkal
Utasterében minden megtalálható, ami a Mercedes személyautóiban is, köztük az MBUX rendszer is tanulásképes szoftverrel, illetve nagyfelbontású képernyőkkel. Akár hétcolos érintőképernyő is rendelhető, jelen vannak a kormánykerék értintésérzékeny gombjai, valamint a „Hey Mercedes” beszédvezérlés sem hiányzik. Emellett Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integrációt is tud, valamint a Mercedes me connect számos digitális szolgáltatásával is kompatibilis a rendszer.
MBUX rendszer a Citanba is jár
A piaci bevezetéskor háromféle dízel és kétféle benzinmotorral érhető majd el az új Citan, 75-131 lóerő közötti teljesítményszintekkel, hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve igény szerint az erősebb motorokhoz hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Természetesen minden motorváltozat megfelel az Euro 6d normáknak és alapfelszereltségként start-stop rendszerrel rendelkeznek. A villanymotoros változat pedig 2022 második felében érkezik 285 kilométeres hatótávval.
A MacPherson felfüggesztéses első futómű az úthibák megfelelő kezeléséről gondoskodik, a csatolt lengőkaros hátsó kialakítás pedig helytakarékos, így nagy rakteret biztosít, de kiegészítő hátsó kereszttartók is segítik a magabiztos úttartást
Daciacedes? Szerintem lesz még Yugo-Daimler is, ha úgy folytatják.