Szembejött velem egy autós!
Háromsávos úton szembetalálkoztam egy autóssal - elmondom, mit csináltam
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megtörtént velem, amit eddig csak hírekből hallottam: forgalmas úton találkoztam szembe egy autóssal. Ijedség és némi sokk után nem hagytam szó nélkül a dolgot.
Sokat vezetek, de most fordult elő először, hogy szembejött velem egy autós
Velem most megtörtént az egyik legbanálisabb hibából fakadó ritka veszélyes helyzet: szembejött velem egy autó.
A zöld sáv közepéig jutott, gondolom a Vajda Péter utcai kereszteződést nézte el, innen a Népliget, ahol először tudna átmenni a saját sávjába, több száz méterre van
A bácsit a Lancerben 70 év körülinek néztem, nem volt egyedül, de a mellette ülő jóval fiatalabb férfi is tanácstalannak tűnt
A Lancer mozgott, lassan gurult felénk, amiből rájöttem, hogy a szándéka az lesz, hogy végigmegy a Népligeti behajtóig, akkor már tudtam, hogy csúnyán eltévedt.
Körülnéztem, a taxis a belső sávban fagyottan állt, mellettem és a Lancer mellett mentek el az autók, egy dologra gondoltam hirtelen, közlöm az illetővel, hogy vagy megfordul, vagy visszatolat a Vajda Péter kereszteződésig. Ilyenkor nem tudhatod, mire számíts a másik autóban. Idős, vagy épp túl fiatal, ittas, vagy más tudatmódosító hatása alatt áll, de egy próbát megért, az első tippem nyert. A bácsi idős volt, 70-körülinek néztem. Ilyenkor az adrenalin miatt nehéz kontrollálni a beszédstílust és a hangerőt, de igyekeztem nem megijeszteni, bár szerintem én jobban meg voltam lepődve, mint ő. Kedves mosollyal az arcán közölte, hogy eltévedt.Nem tudom pontosan, mi történt, de logikusan innen kerülhetett a szembe sávba, elkanyarodhatott a villamossínek előtt, rengetegen mentek el mellette segítség nélkül
Nem tudom, hányan mehettek el mellette, mire én odaértem, de saccra, 60-70 autós biztosan, a bácsi nem termett ott hirtelen a belső sávban, mégis rengeteg sofőr számára az egyetlen megoldás az volt, hogy kikerülte és elhajtott.
Egy korábbi, de 2020-as eset, ez is a Hungária körút, csak egy másik szakasza, a Yaris eldöcögött a forgalmas kereszteződésig, őt még a villamosmegállóból is végignézték, nem csak az autósok kerülték ki
A bácsi elszúrta, az előttem őt kikerülő autósok szintén, mert csak azzal foglalkoztak, hogy ezt a fura helyzetet minél hamarabb maguk mögött hagyják.
Pedig az ilyen helyzeten segíteni kell, pláne, amikor az autós már megállni kényszerült, akkor nem kikerülni kell, hanem megoldást találni, mert a balesetveszély mértéke ilyenkor már csekély, de lehet, hogy egyedül, segítség nélkül még nagyobb butaságot fog csinálni.A tavalyi legérthetetlenebb eset, amit videóra vett a közútkezelő kamerája, könnyű sérülésekkel úszták meg, hogy visszafordult a pickup a felhajtóról
Akkor vagyunk jók, ha mindenki más is biztonságban van körülöttünk, amíg játékban vagyunk; segítenünk kell azon, aki bajba került, mert ez a baj még nagyobb is lehet.
Ha a bácsi ragaszkodik ahhoz, hogy most már eldöcög a forgalommal szemben a következő kereszteződésig, ami több száz méterre van, nagy baleset is lehet a vége, így a kockázata annak, hogy visszatolat 20-25 métert, jóval kisebb. Vagy ha a villamossíneken akar átevickélni a túloldalra, vagy ha a három sávon elkezd megfordulni… Nekem egyik sem tetszett, ezért igyekeztem rövidre zárni a dolgot, amit teljes biztonságban sikerült is nekem és neki is. Ennyit tudtam tenni érte és magamért, meg azokért, akik még szembetalálkoztak volna vele. Ennyit azok is meg tudtak volna tenni érte, értem és a többiekért, akik előttem reflexből kikerülték. Egy banális hibát követett el, amiből szerencsére nem lett baj, ezt még meg lehet oldani. Jogosan merül fel a kérdés, hogy a bácsi legközelebb hová fog felhajtani szembe a forgalommal, ha egy ilyen kereszteződést elrontott, és vajon hányan vannak még az úton, akik ugyanilyet képesek véteni.2019, Ferihegyi repülőtérre vezető lehajtó a 4-es útról. Ilyen tempónál nincs lehetőségünk, csak a kikerülés
Merjünk beszélni a másik sofőrrel, ő is csak ember, aki hibázott, segítségre szorul és nem felelősségre vonásra, az különben sem a mi dolgunk.
Ha autópályán, gyorsforgalmi úton jön szembe egy autó, kevesebb az esélyünk, ha elszáguld mellettünk, nem sok mindent tehetünk a rendőrség tárcsázásán túl. Hogy mi kell ahhoz, hogy ne fordulhasson elő az, hogy valaki a forgalommal szemben hajt fel az autópályára, vagy ne forduljon meg rajta szándékosan? Nagyon hiányzik a jogosítványszerzési és megtartási rendszerből egy mentális képességeket végző vizsgálat. Az orvosi alkalmassági mellett legalább annyira, ha nem fontosabb lenne időszakosan a forgalomban is tesztelni a sofőröket, mert a zsebünkben lapuló jogosítvány a neve ellenére pont nem elég a vezetéshez. Arra a valódi tudás, a helyzetek megfelelő kezelése, a KRESZ naprakész ismerete és a felismerőképesség jogosít fel, sokaknál épp ezek hiányoznak.Azt az autóstársat, aki látszólag bajban van, nem kikerülni kell, hanem segíteni neki. A lanceres bácsit nagyon sokan kikerülték, pedig pillanatok alatt megoldható volt a helyzet, szólni kellett neki
Autópályán is megoldható lehet a helyzet!
A téma kapcsán meg kell jegyezzem, velem már autópályán is adódott, hogy találkoztam szembejövővel. Mindezt úgy, hogy hatan ültünk egy hétüléses egyterűben, ennek megfelelően a szokottnál is óvatosabban vezettem. Szerencsére hétvégi, enyhe forgalomban haladtam a külső sávban az M5-ösön Szeged felől Kecskemét felé, ahonnan a Balaton felé fordultunk. Tiszta volt az idő, jó előre érzékeltem, hogy valami nem stimmel, a tempómból adódónál jobban közeledik egy autó, azonnal heves villogásba és lassításba kezdtem, ezzel ráébresztettem, hogy rossz helyen van. Ő is a szerinte külső, vagyis a valós belső sávban jött, lelassított, mögöttem is szabad volt a pálya, gyorsan megfordult. Szintén idős férfi, Suzuki Splash. Mázlija volt. Mivel láttam, hogy vette az infót, nem álltam meg, autópályán amúgy sem lett volna szerencsés. A lényeg, hogy vezetés közben is kommunikáljunk! Kulturáltan, barátságosan, segítőkészen!Katona Mátyás