Elva, így hívják a szélvédő nélküli McLarent
Némileg elborulhatott a gyógyszer a McLaren fejlesztőrészlegénél, ugyanis olyan autót terveztek és mutattak most be, amilyenhez foghatót eddig nem mutattak. ELva névre keresztelték, az 1960-as évek végén készült legelső, Bruce McLaren ötletei lapján gyártott M1 versenyautó után. A klasszikus, tető nélküli versenyautót egy műhely gyártotta bérmunkában, az Elva, innen az új modell neve. Nem csak a név, a modell is a régi versenyautót idézi, legalábbis a vonalvezetésben lehet találni hasonló vonásokat, külön kiemelnénk az ajtók mögött magasra helyezett légbeömlőket, mely a motorhoz vezeti a levegőt. Legjelentősebb hasonlóság persze a szélvédőmentesség, de az Elvának még annyi sincs, mint a klasszikusnak, igaz, rendelhető hozzá egy jelzésértékű, ha az adott piacon nem kerülhetne nélküle forgalomba.
Elvileg annyira jó a szélvédelem, hogy nem kell bukósisakban vezetni
Rendkívül érdekes, hogy a McLaren szerint sisak nélkül is vezethető az autó, ugyanis az orr aerodinamikáját úgy alakították ki, hogy légbuborék keletkezzen a kabin felett. Az Elva ugyanakkor eszeveszetten gyors, 804 lóerő és 800 Nm nyomaték a 4,0 literes V8-as duplaturbós motor teljesítménye. A 100 km/h 3 másodpercen belül, a 200 km/h 6,7 másodperc alatt van meg, és bár nem részletezte még a gyártó, vélhetően 300 km/h fölötti a végsebesség. Azt sem árulták el, mennyi a súlya, csak hogy ennél könnyebb McLaren még sosem hagyta el a wokingi gyárat. Nagyjából ugyanaz az alapja, mint a Sennának, vagyis a monocoque vázra szintén könnyű kompozit anyagból készültek el a karosszériaelemek. Aktív aerodinamikai elemeket is kapott, a hátsó légterelő az autó teljes szélességében terjeszkedik. Az Elva nem véletlenül ennyire különleges, csupán 399 példány készül belőle, darabját közel 560 millió forintért adják.
Az első Bruce McLaren által tervezett autó ihette, az Elva 4,0 literes V8-as motorja 804 lóerőt teljesít