Szelídebb természet – Ford Puma Titanium X
Ford Puma 1.0 125 LE Titanium X teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljesítményben alig, stílusban annál nagyobb a különbség a Titanium és az ST-Line Puma között. Miután a sportosabb már járt nálunk, most az elegánsabb változatot próbáltuk.
Az alaphelyzet a normál mód, de a takarékosságot szem előtt tartó Eco, a „vérpezsdítőbb” Sport, a csúszós utakra kihegyezett Slippery és a „terepezős” Trail mód is választható.
Ezekről mindjárt mesélek bővebben is, de nem mehetek el szó nélkül a Megabox mellett, hiszen ez a Puma egyik nagy újdonsága. A csomagtérbe mélyesztett doboz 80 literes, maximum 50 kilogrammal terhelhető, az alján pedig egy kihúzható dugót helyeztek el, amin távozhat a mélyedésben összegyűlt folyadék. Hogy mire használható, annak csak a leendő tulajdonosok képzelete szab határt, úgyhogy kíváncsian várom miféle ötletek bukkannak majd fel a világhálón. A hátsó helykínálatról érdemes még gyorsan megemlíteni, hogy átlagos termetű felnőtteknek is megfelelő, de lévén egy kisautó platformjára épülő szabadidő-autóról beszélünk, nem szabad csodákat várni.Itthon a Titanium X a 155 lovas motorral kapható 7 935 000 forinttól, ám a szintén gazdag felszereltségű sima Titanium már 6 935 000 forinttól elvihető a 125 lóerős hajtáslánccal. Viszont az erősebb motorral már 7 235 000 forintba kerül.
A tesztautó árát olyan tételek növelték még az extralistáról, mint például a vezetői asszisztens csomag 390 ezer forintért, benne az ütközésmegelőző rendszerrel, holttérfigyelő rendszerrel keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel, elektromosan állítható és behajtható külső visszapillantó tükrökkel, adaptív sebességtartó automatikával és tolatókamerával. Továbbá a 335 000 forintos nyitható panorámatető, a 390 ezer forintos Technológia csomag, többek között LED fényszórókkal (automata fényszórómagasság állítással) táblafelismerő rendszerrel és éberségfigyelővel, illetve a téli csomag, ami a már említett ülésfűtés mellett a kormánykerék-fűtést és a fűthető szélvédőt is tartalmazza, 160 ezer forintért. Így viszont az árcéduláján szereplő szám elérte a korábban tesztelt ST-Line 9,5 millió forintos szintjét. Szóval óvatosan kell jelölgetni az extralistán, főleg, hogy valószínűleg az alapváltozatok is megadják azt az élményt, amit egy sportos szabadidő-autótól elvárhatunk.Árak
Tesztmodell alapára
7 935 000 Ft (2020.04.18.)
Tesztautó ára
9 450 000 Ft (2020.04.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
92 kW (125 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
170 Nm 1400-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
Végsebesség:
191 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4186 mm
Szélesség:
1805 mm
Magasság:
1537 mm
Saját tömeg:
1280 kg
Össztömeg:
1760 kg
Tengelytáv:
2588 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
456 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
890-990 mm
Belmagasság hátul:
910-1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1210 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
370-630-770 mm
Csomagtér hossza:
710 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
170 Nm 1400-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
92 kW (125 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
191 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
CO2-kibocsátás:
124 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km