Amíg a Porsche és a Nissan egymás torkának esett, hogy egy körön belül melyikük autója megy jobban 7:30 perc alá, addig a Ferrari nevető harmadikként pályára küldte az 599XX-et, és 6:58-cal akkora fityiszt mutatott a világnak, mint egy ház – igaz, a 911 GT2 és a GT-R nincs azonos ligában az olaszok száguldó kísérleti laboratóriumával. A média azonban kegyetlen, a hírek a Ferrariról szóltak, de csak eddig. Az argentin származású, de Olaszországban tevékenykedő mérnök,
Horatio Pagani régóta ígérte, hogy készül valami meglepetéssel, és most valóban az ő autójára figyel a világ. A Zonda F Clubsport 2007-ben már körbeszáguldott a német versenypálya közel 21 kilométeres aszfaltcsíkján (7:27), sőt, 2008-ban is tettek vele egy próbát (7:24), de hogy mit tud igazából, azt a
Zonda R mutatta meg. Nem megerősített információ, hogy az FIA GT1 World szériában Lamborghinivel versenyző
Marc Basseng[/url] ült a Pagani volánja mögött, és új rekordot felállítva 11 másodpercet vert rá a Ferrari áprilisban elért idejére (6:47). Hogy ez milyen kiváló eredmény, mi sem érzékelteti jobban, hogy tavaly augusztusban a holland Michael Vergers 6:48-as kört repesztett a híresen szélvészgyors Radical SR8 LM pályaautóval. Mostantól újra fel van adva a lecke annak, aki a Nordschleife trónján szeretne ülni.