Szédítő a KTM új sportkocsija

Érkezik a főként motorkerékpár-gyártással foglalkozó KTM második autómodellje, az X-BOW GTX

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy vadonatúj, GT2-specifikációs utcai versenyautót villantott az osztrák KTM, amely a szteroidos gokartra hasonlító, eredeti X-BOW-t követi, mégpedig 600 lóerővel - ebben viszont már nem ázunk el.

A szomszéd fűje mindig zöldebb - bár ez nem minden esetben igaz, nyugati szomszédaink most valóban kitettek magukért a KTM-nél. 12 éve mutatták be első négykerekes terméküket, az eredeti X-BOW-t, melyből már 1300 darab gördült le a grazi gyártósorról. Hagyományos autógyártók eladásait tekintve nem tűnik soknak, de egy elsősorban motorkerékpárokat készítő vállalattól figyelemreméltó teljesítmény. A sikereken felbuzdulva egy újabb autót mutattak be, mellyel számos versenyre is szeretnének benevezni.
A GTX már jobban hasonlít egy autóra, mint a sima X-BOW (a névváltoztatást nem tartották túl fontosnak, egyébként "crossbow"-nak kell ejteni), bár leszámítva azt a szempontot, hogy a zárt utaskabin megvéd az esőtől-széltől-bogaraktól, ez sem lett egy kifejezetten praktikus autó. A gyáriak elmondása szerint a KTM fő tulajdonságait szerették volna átültetni négy kerékre: extrém, teljesítmény-orientált és puritán. Ennek elérése érdekében a lehető legkönnyebb anyagokat használták, mint például a szénszál-erősítésű műanyagot, így a jármű tömege alig haladja meg az 1 tonnát. A könnyű autót pedig 600 lóerő mozgatja, a tömeg-teljesítmény arány tehát kevesebb, mint 2 kg/le. A meghajtásról az Audi Sporttól vett 2,5 literes, öthengeres TFSI motor gondoskodik, melyet az eddigi X-BOW modellekben is használtak, bár jóval alacsonyabb teljesítménnyel. Az Audi mellett a Reiter Engineeringgel is együttműködtek a műszaki alapok fejlesztése során, a külső tervezésekor pedig - az X-BOW modellekhez hasonlóan - ismét a KISKA dizájncsapata segített. Érdekes kombinációja lett ez sok mai sportautónak, lehet látni egy kis Aston Martint és egy kis Ferrarit is, a hattyúnyakas hátsó szárny pedig a McLaren Sennáéra hasonlít. Elvileg már idén elkészülhet az első 20 darab, és ha megtörtént a homologizáció is, akár már ősszel benevezhet a márka a GT2-specifikációs versenyekre, melyben az Audi és a Porsche mellett jelenleg a KTM lenne a harmadik istálló - sőt, 2021-től saját kupát is terveznek rendezni a X-BOW GTX-nek.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?