A 3-as sorozat többi tagját követve a BMW M3 és M3 Touring modellek is frissültek. Az enyhén modernizált külső mellé 20 extra lóerőt is kaptak az autók, így az új M3 Competition a nyolcfokozatú automataváltóval és az xDrive összkerékhajtással 530 lóerőre képes, a kézi váltós, hátsókerekes változat 480 lóerős. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin 3,5 másodperc, az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring pedig 3,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Alapáron az összes új M3 végsebessége 250 km/óránál korlátozott, de a feláras M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag ezt az értéket a limuzin karosszériaváltozatok esetében 290 km/órára, a Touring karosszériaváltozatok esetében pedig 280 km/órára tolja ki.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring modellpárosában a BMW 8.5 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelzőket és rendszert találjuk. Az M-specifikus tartalmakkal kiegészített BMW Ívelt Kijelző egyetlen üvegfelület mögött rejti a 12,3 colos digitális műszeregységet és a 14,9 colos központi kijelzőt, de természetesen a szélvédőre vetített kijelző is a felszereltség részét képezi. A képernyőket az 5-ös és 7-es sorozatból már ismert, akár Alcantara bevonatú sportkormány és a megszokott sportossággal, illetve kényelemmel szolgáló sportülések egészítik ki.
Kívül ennél visszafogottabbak a változások. Természetesen az új fényszóródizájn ide is megérkezett, illetve a lökhárítók is óvatos módosításokkal alkalmazkodtak a modernebb trendekhez. A két hátsókerék-meghajtású limuzin az első tengelyen 18 colos, a hátsó tengelyen pedig 19 colos felnigarnitúrával érkezik, míg az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring alapfelszereltségéhez az első tengelyen 19 colos, míg a hátsó tengelyen 20 colos kerekek járnak.
Aki pedig igazán szeretne kitűnni a tömegből, vagy még többet szeretne kicsikarni az autójából a versenypályán, annak az M Carbon külső felszereltségi csomaggal, az M Race Track csomaggal és az eredeti BMW M Performance alkatrészekkel még erre is lehetősége nyílik. A frissített M3 limuzin és M3 Touring változatok gyártása már 2024 júliusában megkezdődik, ezt követően érkeznek majd el a kereskedésekbe az első példányok.
A BMW 2002 kb. 1 tonna volt, de az első M3 is megállt 1,2 tonna alatt. Most járnak 2 tonna körül a „sportszedánok”.
A 2002Ti 130 lóerős volt (170nm) az M3 korabeli megfelelője a 2002 Turbo is csak 170 LE. Arányosan a mostani sokkal erősebb, és mégis finomabban kezelhető, precízebb autó. Ennyit fejlődött a technika. A tehetségtelen horvát formatervezővel sajnos nem lehet mit kezdeni…