Szebb nem, erősebb lett a tuning Camaro
Lingenfelter Chevrolet Camaro: két szinten 600 lóerőig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az egykori gyorsulási versenyző, John Lingenfelter nevével fémjelzett tuningcég 600 lóerősre töltötte a Camaro SS nyolchengeresét.
A csíkozás szerencsére nem kötelező elem, bár a traktorszerű motorháztető sem szolgálja egyértelműen az ízléses megjelenést
1989-ben épített olyan 1400 lóerős Pontiac Trans Am-et, ami 298 mérföld/órás (476,8 km/h) tempót ért el, 2002-es Corvette-je pedig alig 1,97 másodperc alatt gyorsult 0-ról 96 km/h-ra, azaz 60 mérföld/órára. Sajnos egy évvel később, a kaliforniai Ponomában rendezett világbajnoki döntőn Lingenfelter falnak csapódott, és súlyos sérüléseket szenvedett. Az orvosok megpróbálták megmenteni, de a műtétek után komplikációk léptek fel, és Lingenfelter az örök versenypályákra távozott.
Nyitott tetővel így néz ki a Lingenfelter Camaro, legalábbis számítógépes rajzon
Nevét azóta is izmos, és rettentő gyors tuningmodellek viselik. Most a Chevrolet Camaro kapott kétféle, Series 1 és Series 2 néven kínált tuningcsomagot. Az átalakítások mind a kupé, mind a kabrió Camarókon elvégezhetők.
A Signature Series 1 csomagban sajátos grafikát kap az új motorháztetővel, egyedi, Lingenfelter-jelvényes hűtőráccsal, első és hátsó spoilerrel, szélesebb küszöbökkel megújított karosszéria. A műhely saját készítésű felnijei, bőr váltógomb, CNC-zett alumínium pedálburkolatok, hímzett ülések és a műszerfalra applikált, sorszámozott plakett teszik teljessé a Camaro megjelenését A cég becsületére szól, hogy az autó futóművét és kipufogórendszerét is lecserélik, azaz a tuning nem csupán optikai.
A sportfutómű Pedders, az új kipufogó Magnaflow márkájú
Az érdekesebb dolgok az 1-esen alapuló Series 2 csomagban találhatók. Más lesz a kasztni mintázata, de ez a legkevésbé lényeges részlet. 20 colos kovácsolt Lingenfelter felniket szerelnek fel elöl 275/40, hátul 315/35-ös gumikkal, a fékrendszer már a Brembótól érkezik, a rozsdamentes kipufogó Corsa márkájú. A nagy lépés azonban a motortérben történik. A Corvette-ben és Camaro SS-ben dolgozó 6,2 literes V8-ast kompresszorral, intercoolerrel, nagyobb injektorokkal és még pár aprósággal egészítik ki, és ezzel 600 lóerőre emelik a Camaro legjobb esetben is csak 432 lóerős teljesítményét.
Kit érdekel a turbulencia, ha hatszáz lóerő mozgatja az autót?
A műveleten átesett autókhoz hitelesített teljesítmény-igazolást adnak, a motorra pedig 3 éven vagy 36 ezer mérföldön (57,6 ezer km) át érvényes a garancia.