7:20 alatt futja körbe a Nürburgringet a megújult Nissan GT-R
Új funkcióként a 2011-es Nissan GT-R már hátsókerékhajtással is tud működni – alászedett kormánynál és kis sebességnél, azaz parkoláskor lekapcsol az első kerekek hajtása, ami azt eredményezi, hogy nem feszül be a hajtáslánc. Ezen kívül új, nagyobb kapacitású vezérlő számítógépet készítettek a 3,8 literes, V6-os biturbó motornak, amely lehetővé tette egy SAVE elnevezésű, kis fogyasztású program felvételét az autó üzemmódjai közé. Az új fejlesztésű katalizátorok a korábbinál több káros anyaggal bánnak el, és természetesen még tovább finomították az egyszer már visszahívást eredményező rajtprogramot is.
Még több luxus belül, a motor piros burkolata utal az 530 lóerőre
Megerősítették a karosszériát az első futómű-tornyok összekötésével, és javítottak a minőségellenőrzésen is. Minden egyes elkészült karosszériát rázópadon vizsgálnak, az itt alkalmazott gyorsulásmérő az eddiginél kisebb toleranciával dolgozik, azaz még apróbb összeszerelési hibákat is ki lehet szűrni a segítségével. Magától értetődően a szélcsatornában is rengeteg időt eltöltött az Nissan GT-R, aminek eredménye a korábbinál tíz százalékkal nagyobb leszorító-erő, kisebb légellenállás mellett (Cw 0,27 helyett Cw 0,26).
Csökkent a légellenállás, nőtt a leszorító-erő a módosításoknak köszönhetően
Megvolt az oka ennek a minden apró részletre kiterjedő figyelemnek, hiszen a 3,8 literes V6-os motor teljesítménye néhány apró módosítást követően 530 lóerőre emelkedett, a maximális nyomaték 612 Nm, ami a 3200-6000 közötti fordulatszám-tartományban mérhető. Nagy fokozatban, padlógázon ennél is többet, 632 Nm-t tud a VR38DETT, igaz szűkebb (3600-5600) tartományban. A nagyobb teljesítményt egyébként piros színű motorborítással hangsúlyozzák. A sportos vezethetőség érdekében megváltoztatták a hátsó fékbetét anyagát, így kanyarban jobban kezelhető az autó viselkedése. Japánban november 17-től lehet megvásárolni az erősebb, gyorsabb GT-R-t, európai érkezésének időpontja egyelőre nem ismert.
Gyorsabb lett az eddiginél - de takarékos üzemmódot is kapott
Isten az Atyám, hogy veszek egy ilyet rövidesen. Még akkor is, ha nem praktikus.