Százmilliókat ér most a papa elzárt kincse
Bugattikat vásárolt, majd elzárta őket, ma több száz milliót érnek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindig jó befektetés volt klasszikus autókban tárolni a vagyont, most egy újabb család tehet szert több száz millióra édesapjuk hóbortja jóvoltából.
Újabb remek történet került elő, ezúttal Belgium a helyszíne a főszereplők pedig három klasszikus Bugatti, valamint egy csődbe ment szobrászmester. Egy 1932-es Type 49 Berline, egy 1937-es 57 Cabriolet és egy 1929-es Type 40 került elő több évtizedes pihentetésük után. Tulajdonosukat August Thomassennek hívják, aki egykor híres szobrászművészként tevékenykedett, valamint gyermekei elmondása szerint élt halt a Bugattikért, formaviláguk és technikai tartalmuk miatt. Thomassen egyik munkája egyébként még ma is megtekinthető a francia közlekedési múzeumban, ez épp Ettore Bugatti mellszobra.
Thomassen 1950 és 1960 között vásárolta a három klasszikus autót, melyek akkor épp nem értek túl sokat, ám valamit sejtett. Akkor sem engedte eladni az autókat, amikor a család nehéz helyzetbe került. Mikor vállalkozása is bedőlt, elzárta az autókat műhelyében, az ablakokat bedeszkázta, a bejáratot pedig egy tonnányi homokkal teli zsákkal torlaszolta el. Tavaly azonban feltörték a műhelyt, de elvinni semmit nem tudtak, ekkor döntött úgy a család, hogy kipucolják a helyet és eladják apjuk féltve őrzött gyűjteményét.
Thomassen most 95 éves és vezetni már nem tud, így a család javára most beleegyezett az autók értékesítésébe. Nem volt titok, hogy rejtegetnek néhány értékes példányt, így már többször is érkezett rájuk ajánlat gyűjtőktől, de vélhetően az idő meg fogja hozni a gyümölcsét. Az autók nincsenek tökéletes állapotban, és a 49-es, valamint az 50-es egyedi karosszériát visel, ráadásul napi járós autóként használták őket korábban, így a kilométer is sok bennük. A 40-esre Thomassen maga tervezett egy karosszériát, miután az eredeti egy balesetben megsérült, azonban sosem fejezte be. A három Bugatti mellett egy 1925-ös Citroën Torpedo is a gyűjtemény része volt, az autókat most egyszerre fogják elárverezni és vélhetően nagyjából 1 millió dolláros összegre számíthatnak. A legértékesebb vélhetően az 57-es kabrió lesz, melynek értéke egyedül 690 ezer dollár lehet.
“Mindig jó befektetés volt klasszikus autókban tárolni a vagyont…”
Soha a büdös életben nem volt az, legfeljebb néhány szerencsés fogott ki olyan modelleket, amik kimagaslóan nagy hasznot tudtak hozni.
A Type 57 új korában 80-90.000 francia frankba (akkori áron ~4000 USD, mai áron ~45.000 USD) került. Ha ezt a pénzt valami közönséges amerikai tőzsdeindexbe fekteti újkori vásárlója, akkor ma ugyanúgy meglenne a 690.000 dollárja. Ha a belga bácsika az ’50-es évek derekán jóval ez alatt az összeg alatt jutott hozzá a ritka kabrióhoz, akkor ő tudott kaszálni ezen az üzleten, de mivel azt senki nem emlegeti fel, hogy gyűjtőként valószínűleg egy csomó olyan autója volt, aminek az értéke nullázódott (pl. a Rover aminek a szélvédőjét betöri az aukciósház munkatársa) vagy alig lett értékesebb, így egyáltalán nem biztos, hogy autós hobbija abszolút mértékben is kifizetődött.