Az 1901-ben megjelent 35 PS volt az első típus, ami Mercedes néven hagyta el a gyárkaput (Forrás: https://mercedes-benz-publicarchive.com)
Az éppen még csak a szárnyát bontogató autózásban sokak meglátták a lehetőséget, számos híres márka 1900 környékétől számlálja napjait. A Mercedes gyökerei ugyan a századfordulónál kicsit régebbről erednek, de a márkanév kereken 120 éves. A női névből lett autómárka Emil Jellinek nevéhez kötődik, aki egy tavaszi napon látta meg a napvilágot 1853-ban, Lipcsében. A diplomataként dolgozó Jellinek a világ számos pontján megfordult, majd özveggyé válása után Nizzában telepedett le három gyermekével.
Több háromkerekű, majd egy Benz birtoklása után egy újságban látta meg a Daimler-féle automobilt, ami annyira megtetszett, hogy hamar fel is kereste a gyárat.
Nem sokkal később egy hat lóerős Daimler boldog tulajdonosa lett, majd két, már négyhengeres motorral szerelt modellt is vásárolt.
Számos legendás típussal büszkélkedhet a Mercedes, az elpusztíthatatlannak tartott W123 az egyik csillagos híresség
Ezeket az autókat viszont már kereskedelmi céllal vásárolta, a következő évben pedig újabb tíz modellt rendelt, utána pedig már 29-et. Itt jön el az a pont, hogy hivatalos szerződés született Jellinek és a Daimler-Motoren-Gesellschaft között, amiben nem csak a monacói értékesítés szerepelt, hanem az is, hogy a DMG modelljei ezentúl Mercedes néven futnak, Jellinek lánya után. Az üzlet virágzott, a névváltás után 36 autót rendelt az immár hivatalos kereskedőként dolgozó Emil Jellinek, ami mai értéken számítva több millió eurós értéket képvisel, nem csoda, hogy rögtön megkapta az Osztrák-Magyar Monarchia, az Egyesült Államok, ezenkívül a francia és a belga piac kizárólagos kereskedelmi jogát.
Egy 300 SL-ért egymillió körül kérnek, persze euróban, a kupéból 1400 példány készült
A sikeres üzletember tevékenységének hála hamarosan kapacitáshiány miatt bővítésbe kezdett a Daimler, 1903-ban pedig Jellinek felvette a Mercedes nevet. Második házasságából született lánya is bevonult az autóiparba, ha jelentéktelenebb mértékben is a Mercedesnél, de az 1906-os 24/28 PS típus Maja becenéven futott. A sikeres üzletember életében csak egy évtized jutott az autókereskedelemnek, felívelő diplomata karrierje miatt 1909-ben befejezte a Mercedes modellekkel való kereskedést, de hagyatéka mind a mai napig virágzik.
A W123 után a W124 is híres Mercedesek közé emelkedett, a modell már újkorában is nagy népszerűségnek örvendett, az utódja (W210) már inkább a rozsdásodási hajlamáról lett híres
Volt egy hazánkfia, aki az esküvőjén fogadást kötött, hogy egy év múlva fia lesz vagy egy Mercedesze… Lánya született, ezért elnevezte Mercédesz-nek.
Majd kiderül, lesz-e belőle 130. Nagy tételben nem fogadnék rá 😀
A világ első szabadalmaztatott autója nem rémlik? Szerinted a hány éves most? 🙂 Javaslok neked egy túrát a gyári múzeumukban (http://egzostive.com/mercedes-muzeum-2017/) amúgy rád férne hogy kilépjél a monitorod mögül, és az elképzeléseid ütköztesd kicsit a valósággal.
Hacsak nincs az embernek totál beásva a feje a földbe, akkor tudja, hogy bizony gondban vannak az elektromobilitással. Magasról teszek a múzeumukra, hidegen hagy, mint gyártó, nekem semmilyen értéket nem képvisel. Azt, amire én igényes vagyok, azt nem hozza, a parasztvakításaikat meg csak körberöhögöm…