Százéves a Chevrolet csokornyakkendője
Az aranyszínű csokornyakkendő története
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Chevrolet jellegzetes, csokornyakkendő formájú emblémája idén ünnepli a századik születésnapját. Nem tétlenkedik a jubileumi évben az amerikai gyártó, idén mintegy 25 új típust mutatnak be, ezzel is tovább növelve a márka ismertségét és hírnevét.
1913-ban az egyik Chevrolet alapító, William C. Durant mutatta be a Chevy csokornyakkendő alakú logóját a 1914-es modellévű Chevrolet H-2 Royal Mail típusó autón, valamint a H-4 Baby Grandon. A csokornyakkendő mindkét modellen a kocsi orrán középen helyezkedett el, akkor még a felirattal egyben.
A csokornyakkendő száz év alatt 215 millió Chevrolet modellen ékeskedett, ezek közül megközelítőleg 60 millió van még mindig az utakon. Körülbelül 6,39 másodpercenként adnak el Chevrolet személyautókat, szabadidő-autókat és kisteherautókat a világ 140 Chevrolet márkát forgalmazó országainak egyikében. A Chevy tartja az eddigi éves eladási rekordot, ugyanis az idei első hat hónap alatt már 2,5 milliót modellt adtak el.
"A Chevrolet csokornyakkendő mára az egész világon ismert, az amerikai leleményesség szinonimájává vált” - mondta a Chevrolet marketing főnöke, Tim Mahoney. "Akár több ezer kilót vontatva robogsz át köves terepen egy Silverado pickuppal, akár egy elektromos Spark EV-vel utazol, a Chevrolet logó mindig az orrod előtt mutatja az utat.” (Biztosan, de ugyanez azért még néhány márkáról elmondható... - a szerk.) [kepallobal=94627.jpg]Eleinte természetesen még kurblival indultak a Chevrolet modelljei is[/kepallobal]
A csokornyakkendő száz éve van jelen, de az eredete homályba vész. Számos legenda, rengeteg történet van a kialakulásáról, de hogy mi az igazság, nem tudjuk. Az egyik ilyen szerint Durant-ot egy párizsi szállodában látott plakát inspirálta, egy másik vélekedés szerint egy újsághirdetésben fedezte fel, mialatt az egyesült államokbeli Hot Springsben vakációzott. Durant özvegyének és lányának más elképzelése volt a logó eredetéről. Margery Durant azt írta az 1929-es My Father című könyvében, hogy Durant gyakran rajzolgatott márkajelzéseket egy papírra az ebédlőasztalnál. „Úgy emlékszem, a leves és a sült csirke között mutatta meg nekünk azt a logót, ami a mostani Chevrolet-ken látható.”
1968-ban Durant özvegyével, Catherine-nel készítettek egy interjút, amiben a hölgy azt nyilatkozta, hogy a logó eredete egy 1912-es Hot Springs-i vakációhoz köthető. Férje az újságot olvasta a hotelszobában, amikor megpillantva a szimbólumot felkiáltott: „Ez jó embléma lehetne a Chevroletnek!” Azt Catherine már nem tudta megmondani, hogy milyen is volt ez az eredeti embléma. Ken Kaufmann történész és a The Chevrolet Review szerkesztője nem hagyta annyiban és az interjút követően elkezdett kutatni az ügyben. Sok korabeli újságot nyálazott át, amíg kezébe akadt egy 1911. november 12-én Atlantába kiadott The Constitution című lap. Abban talált egy Southern Compressed Coal Company reklámot, amely egy gyújtófolyadékot hirdetett. Ennek a cégnek az akkori logója nagyon hasonlított a Chevrolet-ken látható emblémához. Vajon Durant és a felesége egy hasonlót vagy esetleg ugyanazt a hirdetést látták a következő évben néhány állammal északabbra? A Kaufmann által megtalált újságot mindössze kilenc nappal a Chevrolet cég egyesítése után nyomtatták ki. A cég csokornyakkendője először 1913. október 2-án jelent a Washington Post napilapban „Keresd ezt a névtáblát!” felirattal az embléma fölött.
Már megint hazudozik Ungyi elvtárs. Amit ír, az ugyanis nem igaz!