Mostantól vélhetően nem lesz akkora divat a külföldi rendszám, mint eddig, hiszen fokozottabban ellenőrzött csalással, kisebb adót lehet majd csak vele megúszni
Eddig bármilyen költség-, illetve adóváltozásról írtunk, csak tapogatóztunk a jövőben, hiszen a 2012-es adótörvények végszavazására e hét első napján került sor. Azóta biztos: regisztrációs adóból nem az
év közben ismertetett, az ideinél jelentősebb tételeket, hanem az ősszel,
Rogán Antal által javasolt enyhébbeket szavazták meg a képviselők. A gyökeres változásra egy hónappal ezelőtt még legoptimistább álmainkban sem gondolhattunk, főként azután, hogy a regisztrációs adó avultatási táblájának módosítására már a nyáron sor került, így szeptembertől már 15 éves autók is tizednyi sarccal érkezhettek az országba. Jöttek is szép számmal, s az e heti végszavazás várhatóan befagyasztja az idei forgalomba-helyezéseket, aki csak teheti, megvárja majd a jövő évet, hogy ezen spóroljon. Aki pedig idén akart, s a korábbi, emelésről szóló hírek kapcsán vett autót, az kénytelen ismét békát nyelni: itthon nem kiszámíthatóságukról híresek a szabályzások.
Regisztrációs adó - 2012 - [Ft]
Míg a regisztrációs adó tételeinek csökkenése örömhír, a vagyonszerzési illetékek - tervezet szerinti - emelkedése még akkor is fájó, ha belegondolunk, a tételek mostantól legalább avulnak, így jobban alkalmazkodnak az autók értékéhez. Aligha vigasztalja majd ez az új vagy újszerű autót vásárlókat, hiszen ők (ahogyan arra
korábbi cikkünkben már rámutattunk) a mostani díjak bő kétszeresét is fizethetik jövő év elejétől.
Teljesítmény és életkor alapján változó vagyonszerzési illeték 2012-től [Ft/kW]
Ugyancsak emelkedik s, a jövőben nem motorméret, hanem teljesítmény és emissziós norma szerint kerül majd meghatározásra a cégautóadó. A
korábbi módosítás-tervezettől eltérés ugyan, hogy nem évente, hanem negyedévente kell majd fizetni e sarcot, ám - főként a kényszervállalkozók számára - ajánlott a díjak átnézése, s annak mérlegelése: nem érdemes-e még idén, a korábbi vagyonszerzési illetékkel magánnévre venni a vállalkozások autóit, melyek adója akár háromszorosára is emelkedhet a módosítások által. Szintén a céges autók ellen szól, hogy jövő évtől a nyílt végű pénzügyi lízing és operatív lízing (tartós bérlet) által igénybe vett autók áfája visszaigényelhető lesz.
Ha már áfa: az a mostani 25-ről 27 százalékra emelkedik, így aztán hiába csökken a regisztrációs adó, az új autók árai a bizonytalan forint-euró árfolyam mellett csökkenni aligha fognak, az árakban eddig sem kalkulált "névre írási" költségek pedig várhatóan feljebb fogják tornászni az új autóhoz jutás költségét.
Ez a vagyonszerzési illeték mekkora szennyedék lehúzás. Ha már adózott jövedelemből fizetjük miféle „vagyonszerzésről” van itt szó. Egy kocsi csak veszíti az értékét, ez tehát inkább vagyonvesztés mint vagyonszerzés. Tolvaj sápszedők!
sziasztok. én 1 opel vectra a 1.8i 1991-est akarok behozni nagyon olcsón megkapnám de nem igen értem ezt a regisztrációsvalamit mert milliós tétel jött ki a kalkulátoron.. légyszives segítsetek hogy körülbelül mennyire számitsak a rreg adóra és a eredetiség vizsgálatra. előre is köszönöm /szandi/
Kedves Yamahard!
Korábbi [url=”http://www.autonavigator.hu/sztori/regisztracios_ado-modositas-6328″]cikkünkben[/url] mindegyik korábbi összeg is szerepelt, jól látható, hogy nem csak az új autók esetében, a régebbi emissziós normájúaknál is csökkentek a díjak, így minden használt autó regisztrációs adója is kedvezőbb lesz jövő évtől, nem csak az újaké. Továbbá az év során az avultatási tábla is módosult, az is a díjakat csökkentette. Így véleményem szerint csak azok nem örülhetnek, akik korábban vásároltak autót, hiszen a hazai, az európai átlagnál (pontosan az eddigi magas regisztrációs adó miatt) magasabb használt árak jövő évben vélhetően csökkenni fognak. Így abban sajnos egyet kell értsek Önnel, hogy van bőven autós, akinek nem kedvező a változás, ám a vásárlóknak kétségtelenül annak számít.
Üdvözlettel,
Katona Mátyás
Kedves cikkíró! Amennyiben valamiben tévedtem,kérem igazítson ki! Köszönettel!
„kedves” cikkíró! Nem értem mi az aminek örülnünk kellene?! Annak, hogy az 1 évnél öregebb autóknak is megnő, de az idősebb(5-10) éves autóknak a sokszorosára nő a regadója?! Tényleg hatalmas örömmel tölt el hogy az a néhány százezer ember, aki új autót vesz kevesebbet kell majd fizessen, DE A TÖBBI KILENCMILLIÓVAL MI VAN ?! Ez a törvényhozókat nem érdekli, pedig ez a néhány millió szavazott rájuk, és most megfizethetnek a butaságukért! Kedves Árpád az escort euro2-es!
Kedves Árpád!
Jók a meglátásai, pontos felvilágosítást az NKH tud adni, az azonosítók alapján. A regisztrációs adónál valóban a forgalomba helyezéstől eltelt hónapok számítanak, amennyiben jövőre hozza autóját, az már a legjelentősebb avultatással, viszonylag szerény regisztrációs adóval jöhet.
Üdvözlettel,
Katona Mátyás
Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.
Két kérdésem lenne:
1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?
2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?
Köszi, Árpád
Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.
Két kérdésem lenne:
1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?
2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?
Köszi, Árpád
Ha az átírási illeték extra magas, pl 120 Kw feletti, 4 év alatti autónál, motornál, akkor érdemes úgy tulajdonost váltani, hogy egy EU-s céget vagy magánszemélyt közbeiktatunk. Ekkor a külföldre értékesítés miatt átmenetileg kivonjuk 2 300 Ft-ért, majd az új vevő a külföldön létrejött tulajdonszerzés miatt vagyonszerzési illeték megfizetése nélkül helyezheti újra forgalomba a Magyarországon függőben lévő járművet. Regdíj fizetése nem szükséges, a forgalomba helyezés összege kb 50 000 Ft. A 4 évnél fiatalabb 121 Kw-os járműre 145 200 Ft illetéket kell fizetni, tehát kb 90 000 Ft-ot meg lehet spórolni így.
Hogyan spóroljon az átírással 2012-ben?[url]http://atiras.blog.hu/2011/11/27/atirasi_illetek_2012_brutalis_fizetendo_osszegek_helyett_sporoljon[/url]
Nem sok ez az adó, mert még le kell számolni belőle az avultatási tényezőt.
Igaz hogy ez kint olcsóbb, de a fenntartás pedig drágább.
A fizetés az ami kevés.
Orsos viktátor kapjon be egy rövidet!
Én akárhogy számolom, kurvára nem lesz olcsóbb a regadó, sőt, baromira megdrágul, illetve azoknak kedvez, akik valami új, fűnyírómotoros fostaligát akarnak behozni.
Egy 1.9tdi passat vagy audi behozásán gondolokodtam, arra eddig 2-3 kiló körül lett volna, ezen tábla alapján meg egymillió-nyolcvanezer.
Most akkor vagy én értem félre, vagy nemtommivan.
Szigorítások, adók .Évről-évre jobb pénzekért nesztek autósok következő az út adó!!!!!!
Kotyvalék törvényekből jól élnek a jogászok! Mi meg hülyét kapunk!
Öregedő, balesetveszélyes, 15 éves, vagy még idősebb gépjárművek (tehergépjárművek is)! Európa messze van, így még messzebbre kerül! Be hoztuk, be hozzuk Európa szemetét! Szigorítások, adók ehhez nem kell ész!
Nem UNIÓS ország vagyunk?????????????Fizessünk már ezekért is annyit mint más tagállamokban!!Na erre várjunk!!!!Csak nézegessük továbbra is boldogabbnál-boldogabb politikusaink vigyorgását a TV-ben!Hú.de jól csinálják!Évről-évre jobb pénzekért!Minket meg csak nyúznak-nyúznak-nyúznak!És élvezik a tehetetlenségünket!Mert ha valamit teszel ellenük,akkor JAJ neked!
Micsoda fejetlenség….áhhh. No comment. Magyarország.
Számolhatom én ezt bárhogy, csak a annak éri meg, aki pár millióért akar autót és zsebből ki is tudja fizetni. A cégautó-adó emelése meg gondolom a kis és közép vállalkozások fellendítését szolgálja, ez aztán a gazdaság élénkítés, növekvő áfa és adók. Tehát a vállalkozó aki dolgozna, az győzze mindezt kitermelni, az áfa csalóknak meg fizetésemelés jár jövőre. Szép volt!