A Toyoták és Lexusok egyharmada Japánban készül, novemberben 140 ezer autó kelt el a szigetországban
Nem tud hibázni a Toyota, a világ legnagyobb autógyártója annak ellenére tartja az elsőséget, hogy a trendekkel ellentétben nem kezdett jelentős villamosításba. Ahol igény mutatkozik az alternatív hajtásra ott hibriddel, ahol pedig ez hidegen hagyja a vevőket, ott egyszerű benzines vagy gázolajos modellekkel vannak jelen a piacon, ez a koncepció eddig működőképesnek mutatkozik.
Az év első tizenegy hónapjában 9,36 millió autót adtak el, de csak 9,26 milliót gyártottak, azaz az igények kielégítéséhez a raktárkészletekhez is hozzá kellett nyúlni
Novemberben 926 ezer autót gyártottak és 905 ezret értékesítettek, a számok mögött a Toyota és a Lexus modelljei állnak, a konszernhez tartozó Daihatsu és Hino járműveit nem számolták bele. Utóbbi szám 13,6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, Japánban például 27%-kal több autót adtak el, de Észak-Amerikában és Európában is nőtt a kereslet a Toyoták és Lexusok iránt. Mivel a Toyota a világ minden szegletében jelen van, a szegényebb régiókban pedig alacsony a kereslet a zöldebb modellek iránt, így a hagyományos modellek (47%) és a villamos hajtással (is) szerelt típusok (53%) aránya viszonylag kiegyenlített.
Az elmúlt két évben a számok visszataláltak a normál kerékvágásba, 9,5-9,6 millió autó fogyott
Az éves értékesített volumen tekintetében jelenleg 2019 jelenti a rekordot, abban az évben 9,71 millió autó kulcsát adták át, majd jött a járvány. Ez jelentős visszaesést hozott, egymillióval kevesebb jármű fogyott, azóta viszont felívelőben vannak az eladások. Az idei év első 11 hónapjában 9,36 millió négykerekűt adtak el a japánok, ha nem lesz számottevő csökkenés decemberben, akkor nem csak a saját rekordjukat döntik meg, hanem a 10 milliós darabszámot is átlépik.