Úgy tűnik, hogy a vírus és a gyártási nehézségek a méregdrága modelleket kínáló márkákat nem sújtják
Aranyba foglalhatja az elmúlt három évét a Lamborghini, a márka eladási 2019 óta szárnyalnak. A tavalyi év impozáns számainak nem csak az olaszok örülhetnek, a Bentley és Rolls-Royce is pirossal húzhatja alá 2021-et, mindhárom luxusmárka rekordévet zárt.
Pletykák szerint az első elektromos Lamborghinire már nem kell sokat várni, akár már 2024-ben megjelenhet
A Lamborghini eladásai magabiztosan meghaladták a nyolcezret, egészen pontosan 8405 példány talált gazdára a tavalyi évben. A többség a márka combos szabadidő-autójára voksolt, az 5021 darab Urus az eladások 60%-át tette ki, így nem kérdés, hogy érdemes volt bemutatni a SUV Lamborghinit, még ha egyesek nehezen is emésztették meg a koncepciót.
A második helyen a Huracan zárt, az olcsóbbik sportkocsiból 2586 darab kulcsát adták át a vevőknek, az Aventador eladásai mellé a 798-as számot írták az olaszok.
A sztár egyértelműen az Urus, az eladások több mint felét a SUV teszi ki
A tavalyi évben a márka három fő piacán (Amerika, Ázsia, Európa) 11-14% közötti növekedést értek el, így mondhatni vírusálló az olasz luxus. A legtöbb autót az Egyesült Államokban adták el (2472 db), majd jócskán leszakadva jön Kína (935 db). A képzeletbeli bronzérmet a német Lamborghini vásárlók akaszthatják a nyakukba, ők 706 autóra adtak le rendelést, a brit vásárlók pedig már nem fértek fel a dobogóra (564 db). Hazánkban 7 darab új Lamborghinit helyeztek forgalomba tavaly, mind az Urus SUV volt.