Szándékosan gyengíti autóját a McLaren

100 lóerő mínusz - McLaren MP4-12C GT3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ilyet is ritkán látni: a McLaren MP4-12C versenyváltozata, a GT3 kereken 100 lóerővel gyengébb, mint az utcai szériamodell.


Márciusban már közöltük a hírt, hogy a McLaren javában teszteli az MP4-12C sportkocsi GT3 versenyváltozatát, de konkrét adatokat még nem írhattunk. Most a gyártó kiadott egy hivatalos specifikációt, továbbá egyéb érdekes információkkal is szolgált az autóval kapcsolatban. A motorral szokatlan dolog történt. A 3,8 literes, dupla turbós (gyári kódnevén M838T) erőforrás 600 lóerős teljesítménnyel kerül beszerelésre az utcai kivitel esetében, viszont a GT3-é csak 500 lovas. Persze, a mérnökök nem őrültek meg, és döntésüket komoly számításokon alapuló érvekkel támasztják alá. A kocsi aerodinamikáját jelentős mértékben átdolgozták, verseny-specifikus futóművet terveztek, hatfokozatú - 80 kilogrammal könnyebb - szekvenciálisra cserélték a széria hétgangos váltót, és ne feledjük, a különleges, könnyűszerkezetes építésmód is fontos tényező. Mindezek elemzése után kiderült, hogy 500 lóerős motorral lehet a legkiegyensúlyozottabb a GT3 pályán mutatott viselkedése, a marketing pedig mellékes, hiszen nem hangzatos számokkal vezethető győzelemre egy autó.
Martin Whitmarsh, a McLaren Group vezérigazgatója bizakodva tekint a jövőbe, szerinte az MP4-12C GT3 az alapos előkészítő munkálatok miatt hozza majd az elvárt, a McLaren márkához illő eredményeket. Ennek érdekében a cég a legjobb partnereket gyűjtötte maga köré, például a fékrendszert szállító Akebono, a kenőanyagokért felelős Mobil 1, a Michelin, és a váltóspecialista Ricardo képében, de a Formula-1-es részleg is közreműködött a fejlesztésben – az első tesztet anno a McLaren Simulator segítségével végezték. Szintén F1-es érdekesség, hogy a GT3 kormányának formaterve pontosan olyan, mint amilyen volánt Lewis Hamilton forgatott a 2009-es MP4-24 jelű versenyautóban. Ebben az évben a McLaren 20 kocsit épít, amivel jövőre kiszolgálhatja a privát GT3 kategóriás csapatokat, és három tesztpilótát is alkalmaz: személy szerint Andrew Kirkaldy, Oliver Turvey and Alvaro Parente vesz részt a fejlesztésben. A tervek szerint 2011-ben három hosszú távú Blancpain Endurance Series futamon indítják az autót, elsőként Spanyolországban, a Circuito de Navarra pályán, majd következhet a franciaországi Magny-Cours, és a legendás angliai Silverstone. Az igazi próbatétel a belgiumi 24 Hours of Spa lenne, míg levezetésként egy Goodwood Festival of Speed megjelenés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?