A négyajtós itthon a szívó egyhatos mellett a gyengébbik (122 lovas) hibriddel kérhető, a hibrid felára körülbelül 1 millió forint
Több mint két évtizede már, hogy a Toyota leleplezte a Prius első generációját, mellyel a japán márka megkezdte az elköteleződését a hibrid modellek iránt. Azóta a Toyota és a Lexus palettáján számos modellben megfordult már a hibrid hajtás, most viszont egy újabb lépést tesznek a zöldebb modellek irányába a japánok.
A sportosabb vezetőknek szól a 180 lovas rendszerteljesítményű hibrid, két generáció után véget ért az Auris karrierje, minden kivitel Corolla néven fut
A jelenleg futó
Corolla kétféle hibrid hajtáslánccal is elérhető, a 122 lovas 1,8-as mellett kínálnak 180 lovast is, mivel a Toyota szeretné elcsábítani a más márkák nyomatékos dízeleihez szokott vásárlókat. A belépő szinten eddig „eltekintettek” a hibrid hajtástól, az 1,2 literes turbós egység nem kapott elektromos hajtást, így viszont a kéziváltó kedvelőinek ez volt az egyetlen választási lehetőség bizonyos piacokon. Ezentúl viszont csak az 1,8-as és 2 literes hibrid áll a brit vevők rendelkezésére, az erő átviteléről pedig minden esetben CVT váltó gondoskodik. A hazai felhozatalban a négyajtós Corolla elérhető turbó nélküli 1,6-os blokkal is, ám ez az opció nem választható Nyugat-Európában. A Corolla mellett a
C-HR-nek is hasonló a sorsa, a kis városi SUV kínálatából is távozott az 1,2 literes turbós egység, legalábbis az angol piacon. A hazai kínálatban egyelőre nem várható változás, ami az árak szempontjából jó hír, mivel a négyajtós modell az 1,6 literes szívómotorral, az ötajtós pedig az 1,2 literes turbós erőforrással éppen befér hatmillió forint alá.
A döntés egyelőre csak a brit piacot érinti, de az alacsony flottaátlag miatt más piacokkal kapcsolatban is születhet ilyen döntés
Tehát akkor mégsem száműzik a benzinmotort. 🙂
pont az angol piacon pedáloznak ahol brexit után már nincsenek szigorú uniós normák?