Szalay visszatér a Rózsaszín-tó partjára

Dakar helyett Afrika

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tereprali magyar állócsillaga januárban nem a már dél-amerikai Dakaron, hanem a Dakar-rali eredeti útvonalát bejáró Africa Eco Race-en indul.


Hét közös Dakar-ralin vett már részt a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros, és az Opel Dakar Team legénysége ezúttal - jövő januárban - visszatér oda, ahol közös pályafutásuk kezdődött - a Rózsaszín-tó partjára. Mármint remélhetőleg visszatér, ami azt jelentené, hogy sikerrel ér célba az Africa Eco Race-en.
Hirdetés

Az Africa Eco Race december 29-i rajttal a Dakar-rali eredeti útvonalát járja be Marokkón és Mauritánián, a Szaharán keresztül Szenegálba. "Afrikában kezdődött minden, ott szerettük meg a sivatagi versenyzést" – olvasható Szalay Balázs nyilatkozata a dakar.hu oldalon. Szalay összesen 12 alkalommal állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén. "Hat éve autóztunk legutóbb ezen az útvonalon, s bár Dél-Amerikában is jól éreztük magunkat, azt azért mindig megbeszéltük a versenyzőtársakkal, hogy Afrika volt az igazi, hogy mindenki visszavágyik oda. Hát mi eldöntöttük, hogy vissza is térünk."

A már évek óta dél-amerikai Dakarhoz képest logisztika és talán kihívás szempontjából is nehezebb az Africa Eco Race (hiszen itt nem csupán a mezőny, a szervizcsapat is úttalan utakon halad), de Szalayék nem törődnek a statisztikákkal, amelyek azt mutatják, a Szahara jóval kevesebb versenyzőt enged át, mint az Atacama. "Az afrikai országok belátták, szükségük van a terepralira – hiszen jelentős bevétellel szolgál számukra –, úgyhogy a verseny teljesen biztonságos, a helyi kormányok és hadsereg a garancia erre. A kihívás, a pályák, a kietlen tájak miatt nyilván nehéz versenyre számítunk, az esélyeink azonban jók arra, hogy az élmezőnyben végezzünk" – mondta Szalay, akit ezúttal nem kísér versenykamion a szakaszokon, hanem "csupán" a szervizcsapatra hagyatkozik , amit Darázsi Zsolt vezet Őri Péter és Kecskés István támogatásával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?