Szalay végigment, a Mini nyert a Dakaron

Papírforma-eredményekkel ért véget a 2012-es Dakar-rali

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Halálos balesettel kezdődött, papírforma-végeredménnyel zárult a negyedik dél-amerikai Dakar-rali.


Halálos balesettel kezdődött, papírforma-végeredménnyel zárult a negyedik dél-amerikai Dakar-rali. A vasárnapi 29 szelektív kilométeren már semmi extra nem történt, a rendesen megfogyatkozott karaván - most először - Peru fővárosában, Limában finiselt és ünnepelt. A motorosok közül 97-en (a 185 nevezőből), a quadosoknál 12-en (33), az autósokból 78-an (171), a kamionosokból 60-an (76) tudtak végigmenni. A három magyar egységből csak a legrutinosabb Szalay Balázs csinálta végig oldalán Bunkoczi Lászlóval, az Opel Dakar Team Antarája az abszolút 21. pozícióban zárt. Volt bajuk nekik is bőven, de legalább nem estek ki, mint az újonc, pályaelhagyásért kizárt Sebestyén Sándor, Bognár József duó (Toyota Land Cruiser) vagy a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc trió az MAN kamion lerobbanása miatt. Persze utóbbiak előtt is le a kalappal annak tükrében, hogy győzelemre esélyes nagyágyúkkal is kibabrált ez a Dakar, amely többek elmondása alapján az egyik legnehezebb volt a verseny történetében.
Amúgy minden kategóriában papírforma-végeredmény született. A motorosoknál Despres visszavágott az ugyancsak KTM-es Comának, a quadosoknál ezúttal is Alejandro nyerte a yamahás Patronelli-fivérek csatáját. Az autósoknál Peterhansel diadalmaskodott, aki ezzel már tizedik, négy keréken negyedik Dakar-győzelménél tart, míg az X-Raid-féle Mini első ízben ért a csúcsra, s lett a legjobb terepjáró. Itt azért álljunk meg egy pillanatra: Mini, mint terepjáró... Na mindegy, tudjuk, hogy sok közük nincs a Dakar-autóknak a szériapéldányokhoz. A kamionosoknál Iveco-siker született, az ifjabbik De Rooy 25 évvel apja győzelmét követően nyert, nem semmi.

A nagy vesztesek: az autósoknál a Hummer, pláne a tavaly Volkswagennel oktató címvédő, Al-Attiyah kiesése okán, illetve kamionfronton a Kamaz, amely Csagin cár és Kabirov cárhelyettes visszavonulását még nem heverte ki, és "csak" egy bronzra futotta az új generáció erejéből. A jövő: 2013-ban is Dél-Amerika lesz a házigazda santiagói, chilei befutóval - az afrikai visszatérésen nem gondolkodnak a szervezők.
Hirdetés
A 14. szakasz eredménye, motorosok (élmezőny)
  1. Ullevalseter (norvég, KTM) 22:26 p
  2. Coma (spanyol, KTM) + 1:08 p
  3. Svitko (szlovák, KTM) + 1:43 p


quadosok
  1. Maffei (argentin, Yamaha) 29:44 p
  2. La Fuente (uruguayi, Yamaha) + 49 mp
  3. A. Patronelli (argentin, Yamaha) + 1:18 p


autósok
  1. Gordon, Campbell (amerikai, Hummer) 22:43 p
  2. Dos Santos, Fiuza (portugál, Mini) + 21 mp
  3. Holowczyc, Fortin (lengyel, belga, Mini) + 38 mp

  1. ...15. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel) + 5:33 p

kamionosok
  1. Biasion, Huisman, Albiero (olasz, holland, olasz, Iveco) 27:22 p
  2. Margyejev, Mizjukajev, Szotnyikov (orosz, Kamaz) + 1:26 p
  3. Stacey, Van Goor, Der Kinderen (holland, Iveco) + 1:43 p


Összetett végeredmény, motorosok (élmezőny)
  1. Despres (francia, KTM) 43:28:11 ó
  2. Coma + 53:20 p
  3. Rodrigues (portugál, Yamaha) + 1:11:17 ó


quadosok
  1. A. Patronelli 53:01:51 ó
  2. M. Patronelli (argentin, Yamaha) + 1:20:17 ó
  3. Maffei + 2:14:21 ó


autósok
  1. Peterhansel, Cottret (francia, Mini) 38:54:46 ó
  2. Roma, Perin (spanyol, francia, Mini) + 41:56 p
  3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) + 1:13:25 ó

  1. ...21. Szalay, Bunkoczi + 18:23:33 ó


kamionosok
  1. De Rooy, Rodewald, Colsoul (holland, holland, belga, Iveco) 43:20:47 ó
  2. Stacey, Van Goor, Der Kinderen + 51:19 p
  3. Ardavicsusz, Kuzmics, Turlubajev (kazah, orosz, kazah, Kamaz) + 1:47:45 ó

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?