Az Isuzu nem félti a D-Maxot, ha homokos területre téved
Az off-roadozás az egyik legizgalmasabb tevékenység, amit ember egy autóval művelhet, de természetesen ezt is kellő szakártelemmel és körültekintéssel érdemes csinálni. Szerencsére az Isuzu ad most néhány tippet azoknak a hobbistáknak, akik kipróbálnák autójukat homokos terepen. Tanácsaik top 10-es listájának első helyén természetesen a megfelelő előkészületek szerepelnek: mielőtt homokra vinnénk a vasat, győződjünk meg róla, hogy van nálunk ásó, a kerekekhez alátét, kompresszor és mentési felszerelés.
Mi is megnyúztuk a D-Maxot, például ilyen enyhén homokos talajon - a Kiskunság homokbuckáin a hazai vevőknek is jól jöhetnek a pick-up terepképességei
Következő lépésként a (lehetőleg terep-) gumik állapotát kell ellenőrizni és a megfelelő légnyomást beállítani - az Isuzu 1-1,4 bart javasol. A laposabbra eresztett abroncsok talajjal való érintkezési felülete nagyobb, és így a tapadás is nő - csak ne feledjük el visszaállítani a megfelelő légnyomást, ha visszatérünk az aszfaltra. A homokos felületre érkezve kötelező bekapcsolni az összkerékhajtást is, a D-Maxon és a legtöbb pick-upon ebből van rövidebb és hosszabb áttételezésű fokozat. Ha elindultunk, fontos tartani a lendületet: megállni nem ajánlatos a homokban, hiszen azzal az elsüllyedést és így az elakadást kockáztatjuk.
A beltér is kellően strapabíró egy jó terepezéshez
Ugyanilyen fontos, hogy kerüljük a hirtelen kormánymozdulatokat, mert az is a homokba fúrhatja a kerekeket. Ha érezzük, hogy csökken a tapadás hatásfoka és kezdünk elmerülni a homokban, inkább lépjünk le a gázpedálról, mielőtt még inkább betemetődnek a kerekek. Ha mégis elakadnánk, először érdemes felváltva előre és hátra menni az autóval, hátha a "hintázó" mozgás kiszabadít minket a homokból. Előfordulhat persze, hogy ehhez már túl késő, ilyenkor kell elővenni az alátéteket és óvatosan betenni ezeket a kerekek alá, azokon ki tud kapaszkodni az autó a homokgödörből. A terepezés után fontos megtisztítani az autót, különösen az alvázat, nehogy a korrózió komoly károkat okozzon. Elengedhetetlen a jármű alapos szemrevételezése is, látható-e bárhol sérülés, itt is a kocsi aljára érdemes különös figyelmet fordítani. Az Isuzu utolsó és talán legfontosabb tippje pedig: maradjunk éberek a volán mögött, figyeljünk a környezetünkre, és természetesen élvezzük az off-roadozást!