Kényelmes a távirányítós nyitás, még kényelmesebb a zsebben hordható kulcs, mindkettő blokkolható és lehallgatható, így a zárrendszerek kijátszhatók. Ennek esett áldozatul Fásy Ádám is - részletek az Aktív videójában
Fásy Ádám autóját a minap úgy rabolták ki, hogy azon semmiféle külsérelmi nyom nem mutatkozott. Ennek kapcsán szegezte nekünk a kérdést a TV2 Aktív című műsorának szerkesztője, hogy tényleg ki lehet-e nyitni egy autót nyom nélkül. De még mennyire - adtuk a választ, hiszen a távirányítós kulcsok blokkolása, illetve kódjuk lehallgatása, majd annak reprodukálása szakállas módszer. Amennyiben a tolvajok több jelet is el tudnak csípni, az ugrókódos védelmi rendszereket is gond nélkül ki tudják játszani.
Ha a távirányító nem reteszeli elsőre az ajtókat, ne nyomjuk meg másodszor is a gombot, inkább zárjunk kulccsal!
Mit tehet az autós? Azt nyilván nem ajánljuk, hogy ne használja a távirányítót, bár a módszer biztos megoldás arra, hogy a rádiójeleket ne hallgathassák le. Ez viszont egy kényelmi extráról való lemondás, mi inkább azt javasoljuk, hogy amennyiben azt tapasztalja valaki, hogy a távirányító megnyomására nem nyitott vagy zárt az autó (ez utóbbit ugyanis mindig ajánlott ellenőrizni), akkor nem szabad ismét megpróbálkozni a kulcs nélküli zárással, hanem bizony azzal, mechanikusan kell reteszelni az ajtókat. Egyetlen elfogott kód alapján ugyanis még szinte biztosan nem lesznek kijátszhatók az ugrókódos rendszerek, míg kettővel akár már lehet rá esély.
Ha már biztonság, fontos, hogy a legtöbb autót kétszeresen is ajánlott bezárni, ugyanis az első zárás-parancs legtöbbször csak kívülről blokkolja a zárakat, s azok belülről (egy üveg betörése után) nyithatók lehetnek, míg a második zárással a belső kilincseket is "kikapcsoljuk".
Dupla zárás-parancsra a legtöbb zár a belülről nyitást is blokkolja, így a vandál üvegtörés után belülről sem lesz nyitható az ajtó
Kinyitni persze minden autót ki lehet, ahogyan mindegyiket el is lehet kötni. Ezért aztán lehetőleg ne hagyjunk semmit sem autónkban (persze magunk is tudjuk, hogy
ez nem mindig kivitelezhető). Magát az autót pedig védjük a gyárin túl további lopásgátlóval is, ha pedig mégis pórul járnánk, még rosszabbul mint a mulatós királyként emlegetett Fásy Ádám, az ellopott autót bizony érdemes keresni, miként akár az ellopott cuccainkat is. Papírjainkat a közeli kukákban, nagyobb értékű ellopott tárgyainkat a használt termékekre specializált, ma már leginkább internetes piactereken, az autót pedig (miként azt már egy sikeres autómegtalálás kapcsán is
írtuk) a környező kerületek nagyobb parkolóiban.
Ha „zsúfolt a légtér” – pl. egy nagy és telített parkolóban -, akkor tolvajok nélkül is előfordulhat, hogy nem működik a távirányító. Ergo semmi köze a távirányító jel esetleges lehallgatásának ahhoz, hogy éppen nem nyílik az autó! Normálisan ezt a jelet minden közeli autó is veszi, csak éppen nem ismeri fel sajátjaként. De ettől még nyílik a saját ajtó és nem „hallgatnak” le az idegen autók (bár a tolvaj lehet)! 😉