Száguldás szőlőtőkék és betontömbök között

Megveri-e valaki Loeb mestert? Nyilván nem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy olyan versennyel folytatódik a ralivébé, amelyen 2002 óta csak egyszer nem Loeb nyert. Defekt miatt.

Három héttel a Loeb sikerét hozó finnországi repkedés után a 13 futamos WRC-szezon kilencedik versenye következik. Az aszfaltos Német ralit péntektől vasárnapig Trier környékén, közel a francia határhoz, a zsinórban kilencedik vb-címére hajtó élő legenda számára hazai pályán rendezik.
Szinte kizárt, hogy ne a Citroën zsenije győzzön, hiszen 2002 óta csupán egyszer nyert más a Mosel-völgyi szőlőtőkék közti szerpentinjeiről és a Baumholder katonai tábor betontömbjeiről is híres meccsen: szegényke Loeb tavaly defekt miatt "csak" második lett akkori csapattársa, Ogier mögött... Hogy még egyszer elő ne fordulhasson ez a blamázs, a Michelin megerősített oldalfalú, strapabíróbb abroncsokat készített.
Hirdetés
Ami inkább boríthatja a papírformát, az az időjárás - esőt ígérnek, s vízen-sáron ugye bármi előfordulhat. A rivális Ford háza táján is ebben bízhatnak, különben esélyük nincs elkapni a Citroënt. Sőt, Solbergnek és Latvalának bölcsebb "hátrafelé", a Minire, a visszatérő Atkinson mellett az aszfaltspecialista Sordóra, illetve hát a gyáriakon túl a többi DS3-ban csücsülőkre figyelni az ifjú titán Neville-től a londoni olimpián skeet lövészetben bronzérmes Nasser Al-Attiyah polihisztor úrig...
Az egyéni vb állása (élmezőny)
  1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC) 171 pont
  2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Citroën DS3 WRC) 128
  3. Solberg, Patterson (norvég, brit, Ford Fiesta RS WRC) 104


A konstruktőri vb állása (élmezőny)
  1. Citroën WRT 280 pont
  2. Ford WRT 171
  3. M-Sport Ford 115

Miként arról már beszámoltunk, nullásként ez alkalommal mutatkozik be az új Toyota Yaris raliautó, és minden bizonnyal a Német rali alatt jelentik be a Dakart követően a WRC-ben, később majd a Forma-1-ben támadó Volkswagen 2013-as felállását. A verseny 15 szelektív szakaszon át 368,63 gyorsasági km-ből áll, a szervezők 200 ezres közönséget várnak. Lesz magyar induló is, az Érdi/Táborszki egység Mitsubishi Lancer Evo IX-essel próbál szerencsét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?