Szabályosan kettészakadt egy Audi az Alpokban
Első ránézésre csoda, hogy ezt a balesetet túlélték, de az R8 éppen ezért zseniális
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szörnyű fotók készültek az olasz Alpokban történt balesetről, melyben egy R8 teljesen kettészakadt. így viszont látszik az, amitől igazán zseniális az R8 felépítése.
Balesetet szenvedett egy Audi R8 sofőre az olasz Alpokban, közel az osztrák határhoz. A heves esőzésben elvesztette uralmát a sportkocsi felett és belecsapódott a szemből érkező Volkswagen Transporterbe. A végeredmény borzalmas látvány, legalábbis elsőre, a fotókat ugyanis érdemes alaposabban átnézni. A balesetet mindkét fél karcolásokkal megúszta, de kórházba szállították őket a biztonság kedvéért, ám az, hogy az R8 sofőre túlélte, csak nagyon kis részben a csoda műve, nagyrészt az Audi mérnökeinek köszönheti.
Épp a bal hátsó kerék előtt találkozott a Transporter orrával, amitől az R8 teljes hátulja az 5,2 literes V10-es motorral együtt leszakadt. Ez csak elsőre borzalmas, ám az R8 felépítéséből adódóan ez szinte természetes. A második generációs R8-nál már több karbonszálas elemet használtak az utasfülke megépítéséhez, ami előtt az orr, mögötte pedig a far egy teljesen különálló egység. Épp azért lehetséges, hogy a fülke szinte teljesen érintetlen maradt, az ajtót sem kellett fölfeszíteni, nyitható maradt, még el sem csavarodott a szörnyű balesetben. Nyílt az összes légzsák, amik a csapódások közepette megvédték a sofőrt, ám ő elsősorban mégiscsak a modern gyűrődési zónáknak és a különleges felépítésnek köszönheti az életét.
remélhetőleg évekre börtönbe csukják a rohadékot, jogosítványt pedig elveszik tőle örökre.
Egyáltalán nem biztos, hogy rohadék.
Egyértelműen nem zárnám börtönbe
A jogosítványát viszont valószínűleg én is bevonatnám.
A fő problémát én inkább abban látom, hogy BÁRKI vezethet ilyen autót, ami avatatlan kezekben komoly “fegyver” lehet.
nem mondtam volna, hogy rohadék, ha szépen csendben telibe ver egy fát egyedül…..de olyankor nyomni neki ilyen szinten, amikor más is közlekedik, az bizony rohadékság.
esőben meg pláne……
az már másik topik, hogy ilyenek kezébe nem is adnék én sem autót, ekkora erővel, de ugye a pénz beszél, bár asszem van valamilyen tréning más márkáknál (talán porsche?) de arra sem vennék mérget, hogy az kötelező.
de a tréning szvsz egyébként kevés ehhez, max csak némi rálátást ad, hogy kell kezelni. Talán valami olyasmit lehetne, hogy 5000 km-ig korlátozzák az erőt, teszemazt 400 lóra, és utána felveszik 600ra, ha balesetmentesen vezetett (a km mennyiség persze változhat, mondjuk 2000re, ez csak egy hasraütés szerű példa)
Én nem vagyok benne biztos, hogy nagyon nyomta neki.
Ilyen időben és helyen (kanyarból kigyorsítva) elég egy kicsit nagyobb gázadás a kelleténél és már keresztbe áll is az autó.
Mivel a Transporterben sem sérültek meg, így lehet, hogy nem is volt nagy a sebesség.
Ilyen autót min. 5 éves jogsi és azonos idejű balesetmentes vezetés után engednék csak vezetni. Min. 3 napos vezetéstechnikai tréning elvégzését is kötelezővé tenném a kocsi átvétele után.z
Audi reklámot láthattunk.
A gk vezetője pedig egy felelőtlen barom, aki másokat veszélyeztet. Ezt abból gondolom, hogyha a sógoréknál közlekedett, akkor ott korlátozott a sebességhatár. 130 körüli sebesség mellett nem tartom valószínűnek azt, hogy szétszakadna (hacsak nem nálunk vették, mint “megkímélt, balesetmentest”), de ezt csak mint gondolkodó ember írtam…
Természetesen a gondolkozás sem árt, de az is nagyon hasznos, ha a leírt szöveget tudjuk értelmezni.