Suzuki SX4 S-Cross – már mindenképp turbót fúj
Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége, a Suzuki SX4 S-Cross, mi pedig vezettük is.
Vitarásodott. 3 év után frissült a hazai gyártású Suzuki SX4 S-Cross. Mostantól a Vitarában már elérhető fejlesztéseket is felvonultatja. A facelift leginkább a orr-részt érte, ami a második generáció gömbölyű formája helyett szögletesebb, tengeri halakra hasonlító nózit kapott. Szubjektív, hogy kinek jön be ez az új világ, annyi biztos, hogy élőben sokkal tetszetősebb, mint képeken. A függőlegesen bevonalazott óriási króm hűtőrács két oldalán már akár LED-es fényszórók is helyet kaphatnak, a GL+ felszereltségtől, GLX-nél már hátul is diódás lámpatesteket kapunk. Változás továbbá, hogy a komplett futóművét a Vitarától örökelte, így hasmagasságuk is megegyező, 18 centiméter - az eddigi 16,5 helyett. Több részletével együtt, a 7 colos multimédia szintén a hazai eladásokat vezető SUV testvértől származik. A gumiabroncsok 205/50 R17-ről 215/55 R17 méretűre szélesedtek, felszereltség szerint háromféle - 16, illetve 17 colos felni közül választhatunk. A színpaletta 4 új árnyalattal bővült: kanyonbarna, dinamikus vörös, indigókék és ásványszürke. Ezeken felül a hang- és rezgéscsillapításon is fejlesztettek, de ami a legfontosabb és talán fájó is: már nem 1.6-os szívó benzines az alapmotor, hanem 1,0 literes turbós.
Változatlan belső. A beltér semmi újdonságot sem tartogat, ha már vezettük az elődöt, vagy láttuk a mai Suzuki-paletta bármelyik modelljét. Olcsóbb anyagok uralkodnak, a kormányt bőr borítja, a váltókar nagyon jó fogású, és a műanyagok sem idegenek annyira. Magasan ülünk a kevés oldaltartású, nem túl fejedelmi kényelmet adó ülésekben, ez azért megadja a terepjárós hatást. Már-már luxus, hogy elöl ülésfűtést is kapunk, valamint kulcsnélküli motorindítás és ajtónyitás is rendelhető. A négy elektromos ablak közül viszont csak a sofőré automata. A fejtérre sehol sem lehet panasz, még a magas üléspozíció ellenére is sok helyünk van. Hátul kisebb lábtér fogad, mint mondjuk a Baleno esetén, ami kissé meglepő volt, de azért panaszkodni nem fognak a hátul ülők, akiknek egyébként még pohártartós könyöklő is jár. A csomagtartó közepes méretű, élből 430 literes, a csempészpadló kivétele +10 litert jelent. Üléshajtással már elég nagy, 875 literes rakodóteret kapunk.
Suzuki SX4 S-Cross - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4300 | 1785 | 1585 | 2600 | 430-875 |
Vége a nagymotor-korszaknak. Legalábbis a Suzuki elkötelezett a kicsi, de erős motorok iránt, és ezt jól mutatja az SX4 frissített motorpalettája is, hiszen csupán 1,0 literes 3 hengeres és 1,4 literes 4 hengeres, kizárólag turbós Boosterjet benzinesekkel érhető el. Legalábbis benzines fronton, hiszen marad a frissített 1,6 literes turbódízel is. A hazai képviselet szerint nem érdemes ezen meglepődni, a Suzuki már évtizedes hagyományokkal bír, ha kicsi, ám erős motorokról van szó. Ezt a Baleno esetében már tapasztalhattuk, ami az ezres turbóssal öblösebb motorokat megszégyenítően repíti a kisautót. Noha az SX4 S-Cross nehezebb kasztniját nem hajtja így, meglepően tempós futást enged. A bemutatón próbált modellek mind AllGrip összkerékhajtást kaptak, amin a Snow/Mud mód mellett Sport állás is helyet kapott. Ha utóbbival használtuk a kis feltöltőst, akkor dinamikusan vezethetőnek bizonyult, észre sem vesszük, hogy csak 3 henger és 110 lóerő dolgozik alattunk. A „háromhengerességből” semmit sem érezni, de azért alacsony fordulaton nem érdemes vele szenvedni. 2000/perc felett kezd el feléledni.
Élmény vele az autózás. A nagyobb, 1,4 literes Boosterjet már-már túl sok a mini crossoverhez. No persze erőből sosem elég, a nagyobb benzinessel valóban élmény az autózás. Ülésbe nyomó nyomatékot ad szinte azonnal, már 1500-as fordulattól. Nem hazudnak tehát a reklámok, tényleg nagyot lép, ám akinek erre kevésbé van szüksége, az az 1,0 literesben sem fog csalódni. Viszont ha azt nézzük, hogy az 1,4-es manuális váltós GL+ csak 300 000 forinttal drágább, mint az 1,0 literes, csak 5 sebességes manuális váltós GL+, akkor lehetséges, hogy megéri a felárat. A vidéki utakon meglepően jó volt az új S-Cross stabilitása a magas építés ellenére is, ám a futómű suzukisan mozog, érezni az úthibákat. Elöl MacPherson, hátul már csak torizós tekercsrugókat kapott. A váltó járása nem túl laza, jól bekattan a fokozatokba, a suzukis szintet talán egy kicsit meg is ugorja. A fogyasztás csökkentésében start/stop rendszer segít, ami ezúttal is lelkiismeret-furdalás nélkül állítja le a turbós motort komolyabb igénybevétel után is. Az 1,4 literes komputere stabilan 7,4 literes átlagfogyasztási adatot mutatott, míg az 1,0 literes 7,3-ról startolt és az Esztergom-Budaörs úton 7,1-re lecsökkent - a megfelelő lendületért szigorúan Sport-módot használva.
Suzuki SX4 S-Cross - motorkínálat
1.0 Boosterjet | 1.4 Boosterjet | 1.6 DDiS | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 988 | 1373 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 (automata/6) | kézi/6 (automata/6) | kézi/6 (duplakuplungos automata/6) |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 112 (5500) | 140 (5500) | 120 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (1800-4000) | 220 (1500-4000) | 320 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,0 (12,4), 4WD: 12,0 (13,5) | 9,5 (9,5), 4WD: 10,2 (10,2) | 12,0 (13,0) |
Végsebesség [km/h] | 180 (170), 4WD: 175 (165) | 200 (200), 4WD: 200 (200), | 180 (175) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,0 (5,2), 4WD: 5,3 (5,6) | 5,4 (5,4), 4WD: 5,6 (5,7) | 4,1 (4,6) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 113 (119), 4WD: 119 (126) | 120 (122), 4WD: 127, 128 | 106 (120) |
Saját tömeg [kg] | 1090 (1160), 4WD: 1200 (1225) | 1150 (1170), 4WD: 1215 (1235) | 1240 (1355) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1730 | 1730 | 1870 |
Ára nem, tudása gyarapodott. Az alapnak számító GL felszereltséggel az új SX4 S-Cross 4 990 000 forintról indul. A próbált, szintén „ezres” és GL+ felszereltségű, összkerekes, 5 sebességes kéziváltós SX4 S-Cross 5,91 milliót kóstál. Az erősebb benzines, szintén GL+, összkerekes, 6 sebességes kéziváltós kivitel már 6,2 millió Ft. A plafont természetesen az 1.6-os dízel jelenti - összkerekesként, 6 sebességes duplakuplungos automatával 8,2 millió forint a csúcs S-Cross ára. Míg a dízel esetén az automataváltóhoz mindenképp jár az összkerékhajtás, a benzineseknél szabadon játszhatunk az összkerékhajtás és a hagyományos bolygóműves, de a kormánykerék mögötti váltófülekről is kapcsolható 6 fokozatú automata opciójával. Fontos fejlesztés, hogy mostantól (a Vitarából már ismert) adaptív tempomatot is kaphat az S-Cross, amihez vészfékasszisztens is tartozik, valamint viszagurulásgátló is. A korábban említetteken kívül a felszereltséget bővíti az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera, az automata ablaktörlő- és lámpakapcsolás, valamint a 7 légzsák. Az új SX4 S-Cross tehát ígéretes, de abban azért biztosak lehetünk, hogy nem fogja elhódítani a nála olcsóbb és divatosabb Vitarától a piac legnépszerűbbje címet.
Hát sajnos kb. 🙂
Lehet, hogy motorikusan jók, időt állók, de ez a dizájn 1 rakás sz…r. Ezek a béka szem lámpák egyenesen ocsmányak, bár lehet csak ferde szemmel kellene nézni!!!:-DDDD
A pilóta fülke még elmegy,de lecsaphatták volna a kormány alját egy huszár vágással jobb lenne a beszállás is.
Öcsém, akkora sötétség van a fejedben, mint a lyukban, ahol napjaidat tengeted:)
Persze, azért jött ki megkésve a Boosterjet, mert időbe telt, amíg az olyan „kiforrott” európai csodatechnikákat lemásolják, mint a Tsi meg a THP… Igen, ez valószínű. Még véletlenül sem azért, mert egy megbízható, konstrukciós hibáktól mentes, a Suzuki nevéhez méltó motorral akartak piacra lépni. Ez az eshetőség teljesen kizárt:)))
A fogyasztása nem kevés nekem az előd s-crossom van 1.6 benzin 7-nél több fogyasztásom nem volt és ez csak full város,vegyesen 5,5-6.5.
Nem a műszaki tartalommal van a probléma hanem a megjelenésével CSÚNYA
rossz ránézni garázsomba se kivánám bottal zavarnám ki fele
mire hasonlít szemből 1 disznóra
[i]„… ha a japán késve dob a piacra valamit, annak nyomós oka van.”[/i]
Igen. Az utolsó fillérig kitapossák azt a szar profitot mindenből. Egyszerűbb lemásolni azt, amit mások már tökélyre fejlesztettek. A japán kultúrában mást másolni nem bűn, sőt dicsőség annak, akit másolnak. Ezt látod puncimanci.
Ezt amúgy a nagyok fillérb.nak hívják, csak a magadfajta 12,5 éves trollok nem tudják.
Csak tudod ez nem a szociális osztály. Megvan ugye?
Gondolom te is fényért melózol.
A sok hülye nyavalygó turbó-troll pedig most szépen felveszi a sapkáját és elköszön. 3-4 évvel később, mint azt kellett volna tenniük, ha kicsi eszük is van.
Ég áldjon menőmanó, szép álmokat csalfa rómejó, vidi500 encore és a többi pedig, hát tudjátok mit? Igyatok egy vizet. Marad nektek az otthon ajvékolás. Arrivederci, bocs nem is, inkább sayonara!
schrank, te meg húzd le magad troll.
Biztos jó kocsi, jó technikával, ami egy átlag magyar családnak elegendő lehet. Egyetlen bajom volt a korábbi változattal, nem nehéz kitalálni, hogy a hűtőrács. Szerintem olyan szomorú hangulatot árasztott, mint amikor valakinek lefelé áll a szája. Ezt a Suzukinál is érezhették, mert itt volt a legnagyobb változás. Sajnos sokkal szebb nem lett, csak más. Most úgy néz ki, mint a 15-20 évvel ezelőtti koreai próbálkozások, vagy a jelen és közelmúlt kínai csodái. Persze lehet, hogy valakinek tetszik. Az árakat – Suzukihoz képest – nagyon magasnak találtam, de előttem írták már, hogy gyakorlatilag 1 millióval kevesebbért elhozható. Úgy azért jóval barátibb.
Baráti a 300e Ft eladási árkülönbség az 1.4 és 1.0 motor között. 60 euró a kettő között a gyártási költség különbsége.
Teljesen korrekt, látszik, hogy az útra folyó elejű elődből egy komolyabb kisugárzású autót akartak csinálni. Külön tiszteletem a Suzukinak, amiért még hírből sem ismerik az egységes márkaarculat fogalmát. A Boosterjet-motorokról pedig eddig még csak áradozásokat olvastam/hallottam – nem véletlen: ha a japán késve dob a piacra valamit, annak nyomós oka van. Bár a Tsi-szintet amúgy is szinte bárki képes megugrani:)
Igazi troll vagy, nem etetlek tovább. Részemről a téma lezárva, kegyelemdöfésnek itt van néhány értékesítési adat: [url]http://left-lane.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-500x/[/url]
Akkor ajánlom kicsit jobban nézd meg a Corsa front részért és rögtön rájössz miért olyan, amilyen. Kvazimódó? Azt így illik helyes írni: Quasimodo 😉 Érdekes, hogy nem győznek elég Fiat 500X-et gyártani, akkora a kereslet rá, a sima 500-asról ne is beszéljünk. Ezek szerint azok a vásárlók őrültek? Ahhhh, szóra se érdemes vitába szállni Veled. :-DDDD
Nem fikázom, mert ismerem a típust, és ebben a kategóriában a legjobbnak tartom. Nem a legszebb, de a legjobb. Csak azt sajnálom, hogy a ráncfelvarrásnál miért nem bíztak meg egy olyan formatervező stúdiót, amely jobban eltalálta volna az elejét. A Vitara sikeréhez a jól eltalált forma is hozzájárult, az SX4-et meg majd eladja a dömpingár.
Valakinek itt Suzukija van. 😀
A Vitara szep, ennek a hatulja is kifejezetten az, az eleje viszont ocsmany, es nem homogen a dizajn, tetszik erteni? A tobbinel legalabb egyseges, nem toldozott munka.
Az alap GL S-Cross 3,99 millióért elhozható a kereskedésekből,pontosan 200 ezer kemény magyar forinttal kerül többe az alap Vitaránál.
Az 1,4 turbós verzsön is elhozható 4,7-ért,manuális váltóval.
Nem tudom,hogy az Autonavigátor miért nem írja le a valós kereskedői árát is az autónak,amikor más portálok(pl Tc,Vezess.hu)ezt megtaszik?!
Torzszülöttek?
Nézzük csak:
Opel Mokka, az éppen aktuális Opel egyenarcot mutatja.
A Nissan Juke, bevállalós vagány design.
A Fiatnál meg hogy nézne ki hogy egy 500-as típusnevet viselő modell totál máshogy néz ki a több 500-as!?
Én pont azt néztem, hogy az előzőnél azért jobb lett.
Ezzel az orral olyan, mint egy 10 évvel ezelőtti kínai autó. Lehet, hogy a kínai piac kedvéért lett ilyen ronda?