Suzuki SX4 S-Cross – már mindenképp turbót fúj

Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége, a Suzuki SX4 S-Cross, mi pedig vezettük is.


Vitarásodott. 3 év után frissült a hazai gyártású Suzuki SX4 S-Cross. Mostantól a Vitarában már elérhető fejlesztéseket is felvonultatja. A facelift leginkább a orr-részt érte, ami a második generáció gömbölyű formája helyett szögletesebb, tengeri halakra hasonlító nózit kapott. Szubjektív, hogy kinek jön be ez az új világ, annyi biztos, hogy élőben sokkal tetszetősebb, mint képeken. A függőlegesen bevonalazott óriási króm hűtőrács két oldalán már akár LED-es fényszórók is helyet kaphatnak, a GL+ felszereltségtől, GLX-nél már hátul is diódás lámpatesteket kapunk. Változás továbbá, hogy a komplett futóművét a Vitarától örökelte, így hasmagasságuk is megegyező, 18 centiméter - az eddigi 16,5 helyett. Több részletével együtt, a 7 colos multimédia szintén a hazai eladásokat vezető SUV testvértől származik. A gumiabroncsok 205/50 R17-ről 215/55 R17 méretűre szélesedtek, felszereltség szerint háromféle - 16, illetve 17 colos felni közül választhatunk. A színpaletta 4 új árnyalattal bővült: kanyonbarna, dinamikus vörös, indigókék és ásványszürke. Ezeken felül a hang- és rezgéscsillapításon is fejlesztettek, de ami a legfontosabb és talán fájó is: már nem 1.6-os szívó benzines az alapmotor, hanem 1,0 literes turbós.

Változatlan belső. A beltér semmi újdonságot sem tartogat, ha már vezettük az elődöt, vagy láttuk a mai Suzuki-paletta bármelyik modelljét. Olcsóbb anyagok uralkodnak, a kormányt bőr borítja, a váltókar nagyon jó fogású, és a műanyagok sem idegenek annyira. Magasan ülünk a kevés oldaltartású, nem túl fejedelmi kényelmet adó ülésekben, ez azért megadja a terepjárós hatást. Már-már luxus, hogy elöl ülésfűtést is kapunk, valamint kulcsnélküli motorindítás és ajtónyitás is rendelhető. A négy elektromos ablak közül viszont csak a sofőré automata. A fejtérre sehol sem lehet panasz, még a magas üléspozíció ellenére is sok helyünk van. Hátul kisebb lábtér fogad, mint mondjuk a Baleno esetén, ami kissé meglepő volt, de azért panaszkodni nem fognak a hátul ülők, akiknek egyébként még pohártartós könyöklő is jár. A csomagtartó közepes méretű, élből 430 literes, a csempészpadló kivétele +10 litert jelent. Üléshajtással már elég nagy, 875 literes rakodóteret kapunk.
Suzuki SX4 S-Cross - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4300 1785 1585 2600 430-875


Hirdetés
Vége a nagymotor-korszaknak. Legalábbis a Suzuki elkötelezett a kicsi, de erős motorok iránt, és ezt jól mutatja az SX4 frissített motorpalettája is, hiszen csupán 1,0 literes 3 hengeres és 1,4 literes 4 hengeres, kizárólag turbós Boosterjet benzinesekkel érhető el. Legalábbis benzines fronton, hiszen marad a frissített 1,6 literes turbódízel is. A hazai képviselet szerint nem érdemes ezen meglepődni, a Suzuki már évtizedes hagyományokkal bír, ha kicsi, ám erős motorokról van szó. Ezt a Baleno esetében már tapasztalhattuk, ami az ezres turbóssal öblösebb motorokat megszégyenítően repíti a kisautót. Noha az SX4 S-Cross nehezebb kasztniját nem hajtja így, meglepően tempós futást enged. A bemutatón próbált modellek mind AllGrip összkerékhajtást kaptak, amin a Snow/Mud mód mellett Sport állás is helyet kapott. Ha utóbbival használtuk a kis feltöltőst, akkor dinamikusan vezethetőnek bizonyult, észre sem vesszük, hogy csak 3 henger és 110 lóerő dolgozik alattunk. A „háromhengerességből” semmit sem érezni, de azért alacsony fordulaton nem érdemes vele szenvedni. 2000/perc felett kezd el feléledni.
Élmény vele az autózás. A nagyobb, 1,4 literes Boosterjet már-már túl sok a mini crossoverhez. No persze erőből sosem elég, a nagyobb benzinessel valóban élmény az autózás. Ülésbe nyomó nyomatékot ad szinte azonnal, már 1500-as fordulattól. Nem hazudnak tehát a reklámok, tényleg nagyot lép, ám akinek erre kevésbé van szüksége, az az 1,0 literesben sem fog csalódni. Viszont ha azt nézzük, hogy az 1,4-es manuális váltós GL+ csak 300 000 forinttal drágább, mint az 1,0 literes, csak 5 sebességes manuális váltós GL+, akkor lehetséges, hogy megéri a felárat. A vidéki utakon meglepően jó volt az új S-Cross stabilitása a magas építés ellenére is, ám a futómű suzukisan mozog, érezni az úthibákat. Elöl MacPherson, hátul már csak torizós tekercsrugókat kapott. A váltó járása nem túl laza, jól bekattan a fokozatokba, a suzukis szintet talán egy kicsit meg is ugorja. A fogyasztás csökkentésében start/stop rendszer segít, ami ezúttal is lelkiismeret-furdalás nélkül állítja le a turbós motort komolyabb igénybevétel után is. Az 1,4 literes komputere stabilan 7,4 literes átlagfogyasztási adatot mutatott, míg az 1,0 literes 7,3-ról startolt és az Esztergom-Budaörs úton 7,1-re lecsökkent - a megfelelő lendületért szigorúan Sport-módot használva.
Suzuki SX4 S-Cross - motorkínálat
1.0 Boosterjet 1.4 Boosterjet 1.6 DDiS
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 988 1373 1598
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 (automata/6) kézi/6 (automata/6) kézi/6 (duplakuplungos automata/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 112 (5500) 140 (5500) 120 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 160 (1800-4000) 220 (1500-4000) 320 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,0 (12,4), 4WD: 12,0 (13,5) 9,5 (9,5), 4WD: 10,2 (10,2) 12,0 (13,0)
Végsebesség [km/h] 180 (170), 4WD: 175 (165) 200 (200), 4WD: 200 (200), 180 (175)
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,0 (5,2), 4WD: 5,3 (5,6) 5,4 (5,4), 4WD: 5,6 (5,7) 4,1 (4,6)
CO2-kibocsátás [g/km] 113 (119), 4WD: 119 (126) 120 (122), 4WD: 127, 128 106 (120)
Saját tömeg [kg] 1090 (1160), 4WD: 1200 (1225) 1150 (1170), 4WD: 1215 (1235) 1240 (1355)
Megengedett össztömeg [kg] 1730 1730 1870


Ára nem, tudása gyarapodott. Az alapnak számító GL felszereltséggel az új SX4 S-Cross 4 990 000 forintról indul. A próbált, szintén „ezres” és GL+ felszereltségű, összkerekes, 5 sebességes kéziváltós SX4 S-Cross 5,91 milliót kóstál. Az erősebb benzines, szintén GL+, összkerekes, 6 sebességes kéziváltós kivitel már 6,2 millió Ft. A plafont természetesen az 1.6-os dízel jelenti - összkerekesként, 6 sebességes duplakuplungos automatával 8,2 millió forint a csúcs S-Cross ára. Míg a dízel esetén az automataváltóhoz mindenképp jár az összkerékhajtás, a benzineseknél szabadon játszhatunk az összkerékhajtás és a hagyományos bolygóműves, de a kormánykerék mögötti váltófülekről is kapcsolható 6 fokozatú automata opciójával. Fontos fejlesztés, hogy mostantól (a Vitarából már ismert) adaptív tempomatot is kaphat az S-Cross, amihez vészfékasszisztens is tartozik, valamint viszagurulásgátló is. A korábban említetteken kívül a felszereltséget bővíti az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera, az automata ablaktörlő- és lámpakapcsolás, valamint a 7 légzsák. Az új SX4 S-Cross tehát ígéretes, de abban azért biztosak lehetünk, hogy nem fogja elhódítani a nála olcsóbb és divatosabb Vitarától a piac legnépszerűbbje címet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

23 thoughts on “Suzuki SX4 S-Cross – már mindenképp turbót fúj

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Lehet, hogy motorikusan jók, időt állók, de ez a dizájn 1 rakás sz…r. Ezek a béka szem lámpák egyenesen ocsmányak, bár lehet csak ferde szemmel kellene nézni!!!:-DDDD
    A pilóta fülke még elmegy,de lecsaphatták volna a kormány alját egy huszár vágással jobb lenne a beszállás is.

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Öcsém, akkora sötétség van a fejedben, mint a lyukban, ahol napjaidat tengeted:)

    Persze, azért jött ki megkésve a Boosterjet, mert időbe telt, amíg az olyan „kiforrott” európai csodatechnikákat lemásolják, mint a Tsi meg a THP… Igen, ez valószínű. Még véletlenül sem azért, mert egy megbízható, konstrukciós hibáktól mentes, a Suzuki nevéhez méltó motorral akartak piacra lépni. Ez az eshetőség teljesen kizárt:)))

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Nem a műszaki tartalommal van a probléma hanem a megjelenésével CSÚNYA
    rossz ránézni garázsomba se kivánám bottal zavarnám ki fele
    mire hasonlít szemből 1 disznóra

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    [i]„… ha a japán késve dob a piacra valamit, annak nyomós oka van.”[/i]
    Igen. Az utolsó fillérig kitapossák azt a szar profitot mindenből. Egyszerűbb lemásolni azt, amit mások már tökélyre fejlesztettek. A japán kultúrában mást másolni nem bűn, sőt dicsőség annak, akit másolnak. Ezt látod puncimanci.
    Ezt amúgy a nagyok fillérb.nak hívják, csak a magadfajta 12,5 éves trollok nem tudják.

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    A sok hülye nyavalygó turbó-troll pedig most szépen felveszi a sapkáját és elköszön. 3-4 évvel később, mint azt kellett volna tenniük, ha kicsi eszük is van.
    Ég áldjon menőmanó, szép álmokat csalfa rómejó, vidi500 encore és a többi pedig, hát tudjátok mit? Igyatok egy vizet. Marad nektek az otthon ajvékolás. Arrivederci, bocs nem is, inkább sayonara!
    schrank, te meg húzd le magad troll.

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Biztos jó kocsi, jó technikával, ami egy átlag magyar családnak elegendő lehet. Egyetlen bajom volt a korábbi változattal, nem nehéz kitalálni, hogy a hűtőrács. Szerintem olyan szomorú hangulatot árasztott, mint amikor valakinek lefelé áll a szája. Ezt a Suzukinál is érezhették, mert itt volt a legnagyobb változás. Sajnos sokkal szebb nem lett, csak más. Most úgy néz ki, mint a 15-20 évvel ezelőtti koreai próbálkozások, vagy a jelen és közelmúlt kínai csodái. Persze lehet, hogy valakinek tetszik. Az árakat – Suzukihoz képest – nagyon magasnak találtam, de előttem írták már, hogy gyakorlatilag 1 millióval kevesebbért elhozható. Úgy azért jóval barátibb.

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Teljesen korrekt, látszik, hogy az útra folyó elejű elődből egy komolyabb kisugárzású autót akartak csinálni. Külön tiszteletem a Suzukinak, amiért még hírből sem ismerik az egységes márkaarculat fogalmát. A Boosterjet-motorokról pedig eddig még csak áradozásokat olvastam/hallottam – nem véletlen: ha a japán késve dob a piacra valamit, annak nyomós oka van. Bár a Tsi-szintet amúgy is szinte bárki képes megugrani:)

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Igazi troll vagy, nem etetlek tovább. Részemről a téma lezárva, kegyelemdöfésnek itt van néhány értékesítési adat: [url]http://left-lane.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-500x/[/url]

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Akkor ajánlom kicsit jobban nézd meg a Corsa front részért és rögtön rájössz miért olyan, amilyen. Kvazimódó? Azt így illik helyes írni: Quasimodo 😉 Érdekes, hogy nem győznek elég Fiat 500X-et gyártani, akkora a kereslet rá, a sima 500-asról ne is beszéljünk. Ezek szerint azok a vásárlók őrültek? Ahhhh, szóra se érdemes vitába szállni Veled. :-DDDD

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Nem fikázom, mert ismerem a típust, és ebben a kategóriában a legjobbnak tartom. Nem a legszebb, de a legjobb. Csak azt sajnálom, hogy a ráncfelvarrásnál miért nem bíztak meg egy olyan formatervező stúdiót, amely jobban eltalálta volna az elejét. A Vitara sikeréhez a jól eltalált forma is hozzájárult, az SX4-et meg majd eladja a dömpingár.

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Valakinek itt Suzukija van. 😀
    A Vitara szep, ennek a hatulja is kifejezetten az, az eleje viszont ocsmany, es nem homogen a dizajn, tetszik erteni? A tobbinel legalabb egyseges, nem toldozott munka.

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Az alap GL S-Cross 3,99 millióért elhozható a kereskedésekből,pontosan 200 ezer kemény magyar forinttal kerül többe az alap Vitaránál.
    Az 1,4 turbós verzsön is elhozható 4,7-ért,manuális váltóval.
    Nem tudom,hogy az Autonavigátor miért nem írja le a valós kereskedői árát is az autónak,amikor más portálok(pl Tc,Vezess.hu)ezt megtaszik?!

  • 2017.10.28. at 01:35
    Permalink

    Torzszülöttek?

    Nézzük csak:

    Opel Mokka, az éppen aktuális Opel egyenarcot mutatja.
    A Nissan Juke, bevállalós vagány design.
    A Fiatnál meg hogy nézne ki hogy egy 500-as típusnevet viselő modell totál máshogy néz ki a több 500-as!?

Vélemény, hozzászólás?