SUV kulcsház kell a pöttöm villanyautóhoz?

Újabb kulcskérdést sikerült megoldani

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idegesítő és akár sok bosszúságot okozó, ha autónk kulcsháza törött, széthullásra hajlamos, a gyári új azonban sokszor drága. Mindenre van azonban megoldás!


Semmit sem szabad feladni! Amikor közel 2,5 évvel ezelőtt netes egyeztetésekkel vettem meg Peugeot iOnunkat, akkor az a pontos egyeztetés és a kereskedő által leírt "az autó 2 kulccsal rendelkezik" megerősítés ellenére egyetlen kulccsal érkezett meg. Utána néhány újabb e-mail és telefonálás következett, mire a kereskedő postán feladta a nála meglévő kulcsmaradványt. A csak kicsit megtört kulcsot nagyjából össze lehetett pattintani, de az elektronika hiányzott belőle. Csodával határos, hogy az az autó pohártartójában volt. Azóta több helyen néztem kulcsházat. A márkaszerviz csak komplett kulcsot tudott volna, uszkve 50 ezer forintért, az általam ismert kulcsspecialista pedig feladta a próbálkozást, mert bár szemre a tipikus PSA kulcsról van szó, az a többi szériáétól némileg eltérő méretű.
Hirdetés

Aztán legutóbb, amikor Prius kulcsházat cseréltünk, feladtam a leckét a Kauffernek, hogy szerezzenek az iOnhoz is. Egyeztettük a méreteket, aztán küldtek egyet, hogy próbáljam ki. A csomagoláson Citroën C-Crosser/Peugeot 4007 felirat szerepelt. Jé, a PSA másik Mitsubishi eredetű modellje. És egyébként az a vicces, hogy a Mitsubishik kulcsa teljesen más, mint a francia tesóké. A kulcs egyébként jó lett, egyszerű szétpattintással cserélhető, a tollat nem szükséges maratni, ugyanis csavarhúzóval a gyári házból át tudjuk tenni azt is, meg persze át kell pattintani az elektronikát is.
Vigyázat, szétszedés előtt ne feledjük el megnézni, hogy melyik a nyitó, melyik a záró gomb, bár ehhez fotónk is segít: a fölső a záró, az alsó a nyitó. Kiscsavarhúzó-készlet és némi kézügyesség kell ahhoz, hogy a bicskás kulcs rugóját berakjuk, de az egész művelet megoldható legfeljebb 15 perc, de inkább kevesebb idő alatt. A gyárihoz hasonlóan itt is kicsit lötyög a házban a kulcstoll, ami miatt az utólagos kulcsház is sérülékenynek tűnik, de nálunk azért már negyed éve hibátlanul szolgál. Bár ára még akciósan, 26 százalékos kedvezménnyel is 9500 forint, sajnos megéri, mert nincs más alternatíva, a szabvány Peugeot/Citroën kulcs ugyanis nem passzol ezekhez az autókhoz. Esetünkben egyébként két kulcsot is sikerült sérültből problémamentesen használhatóvá tenni: a miénk esetén ugyanis a kulcsház külső része volt törött, s a kulcs emiatt hullott szét, a Citroën C-Zéróját a mi iOnunkon felbuzdulva vásárló ismerősünknek pedig csak a gombok hiányoztak a valaha nyilván szétesett kulcsából. Az új kulcs gombjai tehát mentek az övébe, a miénk új házat kapott, s a példa és az egyéb tapasztalatok szerint is igen sérülékeny PSA kulcsok azóta is jól használhatók.
Ha tehát nincs iOn/C-Zéro kulcs, akkor jó a 4007/C-Crosser szériához való is, de 207/307/407 és egyéb kulcsokkal nem érdemes próbálkozni, én már megtettem, azok nem jók a használtan egyre népszerűbb csöppnyi villanyautókhoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?