Az eddigi "legkisebb" Mercedes-EQ, azaz dedikált villanymodell az EQE SUV, legalábbis a hossza alapkán, ami amúgy csöppet sem szerény 4,88 méter
Ami a Volkswagennél az ID, az a Mercedes-Benznél az EQ, azaz a teljesen elektromos autók külön almárkája. Ahogyan a Volkswagen is lényegében egy platformot használ, úgy a Mercedes is: az EVA (Electric Vehicle Architecture) építőkészletet. Erre épül az EQS, annak SUV-ja és a kisebb EQE is, aminek tesztje
itt olvasható. Most Párizsban, az idén újra megtartott Párizsi Autószalon nyitása előtt debütált a legfrissebb EQ-modell, az EQE SUV. Bár nem ez az első elektromos SUV-ja a Mercedesnek, az első amelyik AMG verzióban is jön. A Mercedes azt mondja, ez lesz a legsokoldalúbb Mercedes-EQ AMG modell, persze a szedánokat praktikumban nem nehéz túlnőnie.
Aki EQ SUV-t szeretne AMG-ként, annak az EQE-t kell választania, a csúcsverzió 3,5 másodperces 100 km/órára gyorsulásra és 220, az AMG DYNAMIC PLUS csomaggal 240 km/órás tempóra képes
Csak az alapverzió nem összkerékhajtású, az AMG verziók esetén alapáron jár az összkerékkormányzás is, így a fordulókör mindössze 10,9 méter átmérőjű, de a kanyarjellemzők is javulnak
Hosszával az EQE SUV azonban nem nagyobb, sőt kompaktabb az EQE szedánnál: 6,7 centivel rövidebb, széltével 3 centiméterrel kisebb, ám magasságával 16,2 centivel nagyobb. Érdekes módon tengelytávja is szerényebb, 9 centiméterrel, ám a magasabb üléspozícióval alighanem még mindig kellően nagy hátsó lábteret tudtak kialakítani, míg a rövidebb karosszéria ellenére a csomagtér alaphelyzetben is 90 literrel nagyobb alapméretű lett, nagyságrendekkel jobb bővíthetőséggel és pakolhatósággal.
Alaphelyzetben is 520 literes a csomagtér
Nagyjából mindazt tudja az EQE SUV, amit a szedán, csak az alapverziója hátsókerék-hajtású, ez az EQE 350+, ami 292 lóerővel és 565 Nm nyomatékkal "kullog", ellenben 90,6 kWh kapacitású, alapáron 11, opcióként 22 kW-os AC és 170-220 kW-os DC töltést fogadó akkumulátorával 590 kilométeres WLTP hatótávot ígér. Normál EQE SUV is választható összkerékhajtással (EQE 350 4 Matic és 500 4 Matic), utóbbi már 408 lóerőt és 858 Nm nyomatékot tud, de ott vannak még az AMG verziók is, az EQE 43 4MATIC SUV 476 lóerőt ad a 858 Nm nyomaték mellé, míg a teljesen adaptív összkerékhajtású EQE 53 4MATIC+ SUV "alaphelyzetben" 626 lóerőt és 950 newtonmétert tud, de az AMG DYNAMIC PLUS csomag által 687 lóerőt és kereken 1000 newtonmétert tol az akár 22 colos, de amúgy az alapverziónál is 21 colos kerekeken keresztül az aszfaltra. Ez utóbbi 3,5 másodperces 100-as sprintet, de már "csak" 480 kilométeres WLTP hatótávot tud.
Természetesen a Hyperscreen is elérhető hozzá
Az extrák világából nagyjából mindent ismer az EQE SUV: a hőszivattyú az összes verzióhoz alapáras, az AMG modellekhez az összkerékkormányzás is, a navigáció online és a sofőr szokásaihoz, meg persze az akku töltöttségéhez, a töltők elérhetőségéhez igazodó, azokkal is számoló, és persze elérhető az 1,4 méter széles Hyperscreen giga-kijelző is. Az árak most még nem ismertek, de az EQE számait alapul véve a SUV alapverziójában sem lesz 30 millió forint alatt, AMG kivitele esetén pedig már a belépő is az 50 millió forintot karcolhatja.