Főként Kínának szánja ezt az egyterűt az Audi
Először a
Skysphere roadster, aztán a
Grandsphere szedán debütált az Audi futurisztikus tanulmányautói közül, a napokban pedig az Urbansphere, bár az elhalasztott Pekingi Autószalon helyett csak szimplán egy online bemutató során. Pedig nem véletlen, hogy Kínában akarták bemutatni, hiszen mindegyik sphere modell az ingolstadti és a pekingi formatervező irodák közös szülöttje. A járművet is a kínai megavárosokban élő potenciális vásárlók véleményét figyelembe véve alkották meg.
Formaterve német-kínai közös projekt
Ezért is érdekes, hogy hatalmas méretű lett, hiszen a sűrűn lakott városokban egyre nagyobb probléma a rengeteg autó és a légszennyezés. Utóbbit persze kevésbé növelné a villanyhajtással, ám a zsúfoltságot már igen, hiszen az Urbansphere hosszabb, mint egy Cadillac Escalade. Az 5,5 méteres hossza mellé kétméteres szélesség és 1,78 méteres magasság társul, a 3,4 méteres tengelytáv mellett.
Próbálták kicsit kupésra faragni
Bár egyértelműen egyterűs a forma, azért igyekeztek lendületesre, kissé kupésra gyúrni. A legérdekesebb részletek viszont a digitális felületek az autó orrán és farán. Elöl a fényszórók alatt, hátul meg lényegében a lámpákkal egybeépítve olyan felületet alakítottak ki, amelyen különböző formákat és színeket létrehozó LED-ek segítségével kommunikálhat a környezetével a jármű.
Különböző piktogramokat is képes megjeleníteni a LED-fényes felület
Bent is futurisztikus hangulat várja az utasokat, akik fejedelmi kényelemben tölthetik el az idejüket az autóban, összesen négyen. Ez megint csak pazarlásnak tűnik a hellyel, de hát engedjük ezt meg egy tanulmányautónak. Hiszen még olyan önvezető módot is tud, amikor a kormánykerék, a digitális műszeregység és a pedálok elrejtőznek, ami most még nagyos sci-fi, de a 4-es szintű autonóm közlekedéshez szükséges minden kritériumnak megfelel, ezt pedig az évtized második felében sorozatérettnek ígérik.
Az utastér csak 4 személyes
4-es szintű önvezetésre is képes
Végül nézzük a hajtásláncot, amit két villanymotor alkot. Együttesen 396 lóerőt és 690 Nm forgatónyomatékot tudnak, az akkumulátor kapacitása pedig 120 kWh. Ez körülbelül 750 kilométeres hatótávra elég, ám képes 270 kilowattos töltésre is, amelynek köszönhetően 10 perc alatt 300 kilométernyi energiát szívhat magába. 80 százalékra pedig 25 perc alatt képes feltöltődni. Amennyiben egyszer tényleg sorozatgyártású autóvá érik, akkor még 2030 előtt a márkakereskedésekbe kerülhet az ígéretek alapján.