SUV és szedán koncepció a Daihatsutól
Európai szemnek is emészthető Daihatsuk Indonéziában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy régi ismerős jelentkezett újra, méghozzá rögtön két európai stílusú koncepcióval. Talán a visszatérést fontolgatja a Daihatsu?
Újra hallat magáról a Daihatsu. Azóta nem hallottunk a Toyota által felvásárolt kei car nagyiparosról, mióta 2013-ban kivonultak Európából az erősödő jen és a gazdasági válság miatt. Bár hozzánk kevés információ jutott el róluk ez idő alatt, a keleti régióban masszívan jelen vannak apró modelljeikkel. Mi több, külön palettával szolgálnak a hazai, a malajziai és az indonéz piacra, mindig az adott piac elvárásainak megfelelően, a megszokott alázattal. Most utóbbi ázsiai országban, az Indonéziai Autószalonon vonultatják fel új dizájnvonaluk előhírnökeit. A Daihatsu DN Multisixet és a DN F-Sedant.
Csupán egy-egy grafikát osztottak meg a tanulmányautókról és csak remélni tudjuk, hogy nem ez lesz a Daihatsu új dizájnvonala. A különböző modellekről összeollózott alakok és általános vonalak eddig csak a kínai piacon voltak jellemzőek, nem volna jó, ha a Daihatsu is elveszítené egyéniségét. Ahogy nevük is mutatja, a Multisix egy hatüléses, bumszli városi terepjáró, három üléssorral, az F-Sedan pedig egy keményen kupésított és európai szemnek is egész vonzó szedán. Utóbbiról azt is tudjuk, hogy egy 1,2 literes benzinmotor hajtja, amit CVT váltóval párosítottak. Közös bennük a futurisztikus, vékony fényszóró, a szomorkás alsó hűtőrács és az oldalsó légbeömlők. A kupéról nehéz elhinni, hogy valóság lesz, a SUV aránytalan külseje akár bele is férne az ázsiai utcaképbe. Vagy épp az európaiba szeretne? Ilyen egyen koncepciókkal általában a legtöbb gyárnak az öreg kontinens meghódítása a célja.
A szedánt várom nagy tisztelettel, várakozástól fűtve, SUV-kkal rogyásig vagyunk. Amúgy egyiknek sem szomorkás a hűtőmaszkja.
Egy európai visszatéréshez óriási beruházás kellene, egyrészt a marketing oldalán, másrészt a kereskedői hálózat kialakítása terén. Az eredmény pedig minimum kétséges, hiszen a Daihatsunak nincs egyetlen olyan modellje sem, amire azt mondhatnánk, hogy Európában ütőkártya. Ezek a koncepciók biztos nem azok. Szerintem jó nekik ott Malajziában és Indonéziában.
Merőben szokatlan stílusú modellek a Daihatsutól, főleg a piros. Szerintem szó sincs európai visszatérésről, a maláj Protonnak és a tajvani Luxgennek is vannak ilyen típusú autói, több kínai gyártóról nem is beszélve. Ha esetleg visszatérne hozzánk a Daihatsu, én a helyükben a minimáltranszport-vonalat nyomnám vagy legalábbis azt a szintet céloznám meg, amit a Suzuki kínál. Talán még nem merült teljesen feledésbe Európában a márka.
Az a fehér pacni tuti a Rexton babérjaira törne, ha ilyen maradna. A piroska viszont jól néz ki.