SUV, azaz szabadidő-autó kell mindenkinek?
Minden második eladott új autó SUV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkban is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése.
azaz szinte minden második eladott új autó szabadidő-autó.
A terepjárók és az utcai modellek ötvözéseként létrejött, az átlagosnál magasabb építésű SUV modellek felfelé ívelő eladásainak egyik oka, hogy a kategória meghatározása igencsak képlékeny. Népszerűségük nem meglepő, különösen, ha belegondolunk, hogy a gyártók egyre több modelljüket sorolják ebbe a kategóriába. Vagyis akár már az összkerékhajtás nélküli, csupán kicsit megemelt és „körbeműanyagozott” modelleket is SUV-nak hívják.
A túlfogyasztás mintája, avagy az alternatív hajtások elhozója?
Jelenleg töretlen a szabadidő-autók népszerűségének növekedése, azonban jogos érv lehet velük szemben, hogy a napi használatban szükségesnél nagyobb méretük, főként magasabb tempóval közlekedve komoly többletfogyasztást eredményezhet. El kell fogadni, hogy a szabadidő-autónak bizony felára van, ami rögtön a vásárláskor, később pedig az üzemeltetés során jelentkezik. A magasabb építés adta rosszabb alaktényező, a nagyobb tömeg és az összkerékhajtás mind-mind a fogyasztást növelő tényezők, s az sem mellékes, hogy például egy abroncsgarnitúra váltása is jóval költségesebb, mint egy normál személyautónál.
Ugyanakkor van jó oldaluk is az átlagosnál méretesebb és magasabb szabadidő-autóknak: ezekben bőségesen van hely az új, alternatív hajtásláncok kiépítésére, villanyautó-akkumulátorok, vagy akár a hidrogén üzemanyagcellás autók tartályainak elhelyezésére. Így aztán megeshet, hogy hiába nagyobb a légellenállásuk, népszerűségük továbbra sem fog csökkenni. Viszont a használt autók piacán – legalábbis Magyarországon – jól láthatóan kell még 5-10 év, hogy 10 autóból ne csak 1-2, hanem 3-4, akár 5 is szabadidő-autó legyen, de a folyamat jól láthatóan itthon is elindult már.
Ne csodálkozzunk ezen hiszen nincsenek utak tehát masszívabb autókra van szükség.
Totális marhaság. AZ SUVnek pont az a lényege hogy egyesít az egyterűk és a kombik előnyeit. Több helyet kínál belül, mint egy azonos alapterületű kombi, és a járdáknál és fekvő rendőröknél sem kell izgulni.
Én is kisebbre váltottam amikor az XC-t vettem és minden szempontból jobb autót kaptam.
Most pedig hogy a Volvo kihúzta alólam az XC60-ast, inkább váltanék márkát, minthogy megint egy lapos sérülékeny hasú kombiba üljek.
Az SUV-k praktikus autók. Kényelmesek, nagy hely van bennük, jól is mennek! A magyar utakra kifejezetten jók! A másik előretörésük pedig köszönhető Magyarországon a Suzukinak és Daciának! Olcsó modellek (viszonylagosan)! Hasonlítsuk össze a személy autók és a SUV-k árát. Már nem is drágábbak és ad egy biztonság érzetet, kényelmes ki-beszállni és a földutakon is használhatók! Akinek nem is volt, az nem tudhatja az összes előnyét!
SUV forever!
SUV=Bakancs-forma+kényelmes ki-be szállás
Ez a képlet most mindent visz, mint IFA az útkereszteződésben.