SUV 3 millióért: Nissan Qashqai használtteszt
Nissan Qashqai 1.6 Tekna Pack 2WD, 2007 használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négyéves Nissan Qashqai 1.6 fronthajtással, Tekna Pack felszereléssel, 127 ezer kilométerrel, 3 millió forintért. Kipróbáltuk, hogy mit tud a japán crossover.
Otthonos környezetben a Nissan Qashqai, amely fronthajtással sem jön zavarba, ha el kell hagyni az aszfaltot. A letisztult, hivalkodásmentes, ugyanakkor mégis karakteres forma sokak tetszését elnyerte, így ez a típus rendkívül sikeres a saját kategóriájában
Jól látszik, hogy a bokáig érő növényzet ellenére is át lehet látni az autó alatt, és ez a kedvező magasság akkor is hasznos, ha járdára kell állni - a Qashqai terepe ugyanis a város
Örömteli, hogy a karosszéria nincs tele sérülésekkel, az egyetlen szépséghiba a hátsó lökhárító bal sarkán a koptatóbetét horzsolása. Valószínűleg ennek a koccanásnak a következménye a lámpa bal alsó szögleténél látható illesztési pontatlanság - ennyi azonban még vállalható, hibátlan használtautó amúgy is csak a mesékben létezik
A külső, ha nem is makulátlan, de nagyon szép állapotot mutat. Nincsenek durva karcolások, sem ajtórányitások miatti bosszantó kis horpadások, festékleverések, csupán a bal hátsó saroknál, a lökhárító fekete műanyagján árválkodik egy pici horzsolás, és ugyanezen az oldalon a lámpa alatt, a sárvédőnél nem tökéletes a lemez és a műanyag elem találkozásánál az illesztés – minden bizonnyal egy koccanás következménye lehet. Nem titok, hogy a vezetőajtót korábban újrafényezték, ám ha nem szólnak erről, csak a festékvastagság-mérő deríti ki, az elvégzett munka remekül sikerült, a fényezésben árnyalatnyi különbség sem fedezhető fel. A megjelenés sportos, a körkörös műanyag burkolat jól áll a metáldukkós autónak, van könnyűfém felni, ködfényszóró, a kilincsek és a tükrök házai fényezettek, egyszóval kívülről igazán mutatós a Nissan, az eltelt négy esztendő nem csorbítja az élvezeti értéket.
Minden a helyén, a műszerfal egyáltalán nincs túlbonyolítva. A kidolgozási minőség nem rossz, a műanyagok döntően puhák, de apró zörejeket már hallani innen-onnan, az ajtóbehúzók is ropogtak a tenyerünkben - leginkább a jobb oldali. A kormány ezüst betétje jobb oldalon üres, mert az a tempomat helye, de ebből a példányból ez a kényelmi berendezés kimaradt
Ez a legsúlyosabb esztétikai hiba: lehámlott a kormányról a bőrbevonat
400 és 1513 liter között variálható a csomagtér, az üléstámlák 60:40 arányban dönthetők. A kárpitozás hibátlan, a textil eddig jól bírta a használatot, nem hogy szakadásnak, de még csak kopásnak sem véltük a nyomát felfedezni. Hátul átlagos, 180 cm-es alkattal kényelmesen el lehet férni, a fejtér bőséges, ám három személynél a középső utasnak gondot okozhat a kardánalagút, amely a fronthajtásos kivitelben is megvan
Önhordó karosszéria, független, elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés jellemzi a Qashqai felépítését, így voltaképpen nagyra nőtt személyautó, mintsem igazi terepjáró. A dinamizmus átlagos, a futómű kanyarban billegősre veszi a figurát, de akinek a hétköznapi komfort a vágya, az szeretni fogja e japán típust. A gördülési zajok autópályán már zavaróak
Két hagyományos óra, közte a digitális vízhőfokmérő és az üzemanyagszint-jelző, valamint a fedélzeti számítógép kijelzője. Használható méretű a kesztyűtartó, amint a képen látható, az A4-es méretű menetnapló, valamint a fedélzeti irodalom bőrtokos pakkja meg sem kottyant neki. Repedezés nincs, de sokat könyököltek a kifényesedett középső karfán, amely alatt tárolódoboz található
A kipróbált példány a használt Nissan Qashqai kínálat legelején található, ugyanis hárommillió forint környékén jelennek meg az első benzinmotoros, fronthajtásos, 2007-2008 körüli darabok, a Használtautó.hu adatbázisa szerint hasonló felszereléssel. Aki azonban ilyen járművet keres, nem fenyegeti a veszély, hogy zsákbamacskát vesz, és ezt a használói véleményeink is alátámasztják: a japán crossover nem sok borsot tör az orr alá, és ezt 4,25 pontos osztályzattal honorálták a tulajdonosok.
Az enyémben 150e van és kiesett a motorja,,,??? Kicsit kínos vicc az egész…2dci összkerekes tekna felszereltséggel bíró most volt 3 éves kérdezzétek meg mennyit is veszített az értékéből…gyakorlatilag full felszereltség bőr belső meg amit akartok hmmm szintén 3 milla, de mennyi is volt az új ára?
A mai mindenki mindenkivel kooperál, és sok alkatrészt sok kocsiba legózós világban valahogy úgy lehet ez a kormány kérdés, mint egyszer egy múűsorban láttam a mosógépekről, vagyis a világon van száz féle mosóség, de ezek mindegyikében a létező összesen 6 féle programkapcsoló, és az öt féle motor valamilyen kombinációja van, persze sokféle külalakkal.
Amúgy ez a Nissan nekem is tetszik, de nekem kicsi lenne a csomagtartó, és jobban szeretem az olyan kocsikat, amelyiknél 3 különálló ülés van hátul (ezek jellenzően egyterűek). A +2 verzió lehet, hogy jabban érdekelne, de az még drága.
nem csak a Nissa kormánygyára!!!!
Asrtámba 80e Km van, első tulaja vagyok és tukörre kopott már a kormány :((
Úgy látszik a Nissan „kormánygyára” nem túl jó munkát végez. Az enyémben 50000 van, és már elég rondán megkopott. Kénytelen leszek valami kormányvédőt beszerezni, ha nem akarom, hogy így nézzen ki.