SUV 3 millióért: Nissan Qashqai használtteszt

Nissan Qashqai 1.6 Tekna Pack 2WD, 2007 használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négyéves Nissan Qashqai 1.6 fronthajtással, Tekna Pack felszereléssel, 127 ezer kilométerrel, 3 millió forintért. Kipróbáltuk, hogy mit tud a japán crossover.


Egyre népszerűbbek a kompakt crossoverek, azaz azok a terepjárók, amelyek igazából nem valók terepre, ám az átlagosnál nagyobb hasmagaságukkal még könnyen elboldogulnak aszfaltról letérve, magas üléspozíciójuk miatt jó belőlük a kilátás, utasterük pedig kombisan variálható, így családi kocsinak is befoghatók. Furcsán hangzik, de a 4x4 hajtás megléte sokszor egyáltalán nem elvárás, hiszen a terepképességek kihasználatlansága miatt leginkább csak a fogyasztást növelné, így a gyártók felismerték a helyzetet, és nem erőltetik a vásárlókra az összkerékhajtást, sem kapcsolható (vagy automatikusan kapcsoló), sem állandó formában. A Nissan méltán az egyik nagymenő ebben a szegmensben, a közkedvelt Qashqai már-már etalonszintű tagja a népes crossover tábornak, és az Auto Palace Hungary jóvoltából megnézhettük, mit tud egy jól felszerelt, de csupán alapmotoros, fronthajtásos, 2007-es évjáratú példány, amelynek órája 127 ezer megtett kilométerről tanúskodik, 3 029 000 forintos vételára pedig kevesebb, mint most egy vadonatúj Qashqai 1.6 Tekna árának a fele, igaz, újkorában ez a példány olcsóbb volt.
Hirdetés

A külső, ha nem is makulátlan, de nagyon szép állapotot mutat. Nincsenek durva karcolások, sem ajtórányitások miatti bosszantó kis horpadások, festékleverések, csupán a bal hátsó saroknál, a lökhárító fekete műanyagján árválkodik egy pici horzsolás, és ugyanezen az oldalon a lámpa alatt, a sárvédőnél nem tökéletes a lemez és a műanyag elem találkozásánál az illesztés – minden bizonnyal egy koccanás következménye lehet. Nem titok, hogy a vezetőajtót korábban újrafényezték, ám ha nem szólnak erről, csak a festékvastagság-mérő deríti ki, az elvégzett munka remekül sikerült, a fényezésben árnyalatnyi különbség sem fedezhető fel. A megjelenés sportos, a körkörös műanyag burkolat jól áll a metáldukkós autónak, van könnyűfém felni, ködfényszóró, a kilincsek és a tükrök házai fényezettek, egyszóval kívülről igazán mutatós a Nissan, az eltelt négy esztendő nem csorbítja az élvezeti értéket.

Első pillantásra a belsőtér is pozitív képet mutat. A kárpit gyakorlatilag hibátlan, nincs hullámosodás az ülőlapok felületein, a szivacstömés is kellemes, igaz, a Qashqai már újkorában meglepően puha ülésekkel rendelkezett. A csomagtartóban ugyancsak kulturált állapottal szembesültünk, a kalaptartó zsinórjai nem szakadtak el, a műanyag fülek sem voltak töröttek. A használatnak igazából három helyen találtuk nyomát: picit megkopott a vezetőajtó könyöklőjén a kárpit, a középső kartámasz és a váltógomb felülete kifényesedett - ezek csupán apróságok -, ellenben a kormányról egy darabon csúnyán lehámlott a bőr. A felszerelés csont nélkül teljesíti az elvárt szintet, a klíma például kétzónás és automata (kipróbáltuk, hamar és jéghideg levegőt fúj), a CD lejátszós, de MP3-at is olvasó hifi a kormányról vezérelhető, van Bluetooth, a tükrök és az ablakok elektromosan mozognak, de szépséghiba, hogy csak a vezető ablaka képes egygombos liftezésre. A kilátás valóban jó, az átlagnál magasabban ülnek az utasok, és ez sokakban biztonságérzetet kelt. Légzsákból is van első, oldalsó és függöny, ennek eredményeként pedig az Euro NCAP minősítés is 5 csillagos.

Karbantartását tekintve nem hanyagolták el a Nissant, a szervizfüzet tanúsága szerint mindig időben végezték a kötelezően előírt átvizsgálásokat, és ezeken kívül nem sokszor járt javítóműhelyben a kocsi. Öt alkalomról tudunk: 30 ezernél 2 db első kerékdob-betétet cseréltek, 67 ezernél az ajtózárat javították, 71 ezernél két hátsó lengéscsillapító szereltek be, 75 ezernél ékszíjat és váltógombot cseréltek, míg 87 ezernél egy Nissan visszahívási akció keretében kellett terven felül felkeresni a szakműhelyt. Valljuk be, ez nem sok, ettől függetlenül a menetpróbán azért feltűntek apróságok. A fotózás helyszínét egyenetlen földúton megközelítve halk, de egyértelmű kopogást hallottunk az első futómű felől, hátul is néha megzörrent valami, és a kormány végállásban síró hanggal jelezte, hogy ne tovább. Ezeken kívül a Qashqai hozta a kötelezőt, az 1,6-os, 114 lóerős benzinmotor ugyan nem gyengélkedik, ám nem akart vele kirepülni alólunk a gép, és a kényelmes, kissé billegős (mondjuk inkább úgy, komfortos, városi használatra hangolt) futómű, valamint az érzéketlen kormányzás miatt nem is éreztünk ellenállhatatlan késztetést a sportosságra – így a vagány külső voltaképpen ellentétet képez a nyugodt vezetést szorgalmazó menettulajdonságokkal. Az ötgangos váltó pontos, de a kapcsolhatósága nem tűnt már olyan finomnak, mint anno az újszerű tesztautóknál, a fokozatok könnyedén, de kissé szokatlan, és jól hallható kattanással cuppantak a helyükre. A fékre és a kuplungra nem volt panaszunk.

A kipróbált példány a használt Nissan Qashqai kínálat legelején található, ugyanis hárommillió forint környékén jelennek meg az első benzinmotoros, fronthajtásos, 2007-2008 körüli darabok, a Használtautó.hu adatbázisa szerint hasonló felszereléssel. Aki azonban ilyen járművet keres, nem fenyegeti a veszély, hogy zsákbamacskát vesz, és ezt a használói véleményeink is alátámasztják: a japán crossover nem sok borsot tör az orr alá, és ezt 4,25 pontos osztályzattal honorálták a tulajdonosok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 10:37
    Permalink

    Az enyémben 150e van és kiesett a motorja,,,??? Kicsit kínos vicc az egész…2dci összkerekes tekna felszereltséggel bíró most volt 3 éves kérdezzétek meg mennyit is veszített az értékéből…gyakorlatilag full felszereltség bőr belső meg amit akartok hmmm szintén 3 milla, de mennyi is volt az új ára?

  • 2017.10.31. at 10:37
    Permalink

    A mai mindenki mindenkivel kooperál, és sok alkatrészt sok kocsiba legózós világban valahogy úgy lehet ez a kormány kérdés, mint egyszer egy múűsorban láttam a mosógépekről, vagyis a világon van száz féle mosóség, de ezek mindegyikében a létező összesen 6 féle programkapcsoló, és az öt féle motor valamilyen kombinációja van, persze sokféle külalakkal.
    Amúgy ez a Nissan nekem is tetszik, de nekem kicsi lenne a csomagtartó, és jobban szeretem az olyan kocsikat, amelyiknél 3 különálló ülés van hátul (ezek jellenzően egyterűek). A +2 verzió lehet, hogy jabban érdekelne, de az még drága.

  • 2017.10.31. at 10:37
    Permalink

    Úgy látszik a Nissan “kormánygyára” nem túl jó munkát végez. Az enyémben 50000 van, és már elég rondán megkopott. Kénytelen leszek valami kormányvédőt beszerezni, ha nem akarom, hogy így nézzen ki.

Vélemény, hozzászólás?