Otthonos környezetben a Nissan Qashqai, amely fronthajtással sem jön zavarba, ha el kell hagyni az aszfaltot. A letisztult, hivalkodásmentes, ugyanakkor mégis karakteres forma sokak tetszését elnyerte, így ez a típus rendkívül sikeres a saját kategóriájában
Jól látszik, hogy a bokáig érő növényzet ellenére is át lehet látni az autó alatt, és ez a kedvező magasság akkor is hasznos, ha járdára kell állni - a Qashqai terepe ugyanis a város
Egyre népszerűbbek a kompakt crossoverek, azaz azok a terepjárók, amelyek igazából nem valók terepre, ám az átlagosnál nagyobb hasmagaságukkal még könnyen elboldogulnak aszfaltról letérve, magas üléspozíciójuk miatt jó belőlük a kilátás, utasterük pedig kombisan variálható, így családi kocsinak is befoghatók. Furcsán hangzik, de a 4x4 hajtás megléte sokszor egyáltalán nem elvárás, hiszen a terepképességek kihasználatlansága miatt leginkább csak a fogyasztást növelné, így a gyártók felismerték a helyzetet, és nem erőltetik a vásárlókra az összkerékhajtást, sem kapcsolható (vagy automatikusan kapcsoló), sem állandó formában. A Nissan méltán az egyik nagymenő ebben a szegmensben, a közkedvelt Qashqai már-már etalonszintű tagja a népes crossover tábornak, és az Auto Palace Hungary jóvoltából megnézhettük, mit tud egy jól felszerelt, de csupán alapmotoros, fronthajtásos, 2007-es évjáratú példány, amelynek órája 127 ezer megtett kilométerről tanúskodik, 3 029 000 forintos vételára pedig kevesebb, mint most egy vadonatúj Qashqai 1.6 Tekna árának a fele, igaz, újkorában ez a példány olcsóbb volt.
Örömteli, hogy a karosszéria nincs tele sérülésekkel, az egyetlen szépséghiba a hátsó lökhárító bal sarkán a koptatóbetét horzsolása. Valószínűleg ennek a koccanásnak a következménye a lámpa bal alsó szögleténél látható illesztési pontatlanság - ennyi azonban még vállalható, hibátlan használtautó amúgy is csak a mesékben létezik
A külső, ha nem is makulátlan, de nagyon szép állapotot mutat. Nincsenek durva karcolások, sem ajtórányitások miatti bosszantó kis horpadások, festékleverések, csupán a bal hátsó saroknál, a lökhárító fekete műanyagján árválkodik egy pici horzsolás, és ugyanezen az oldalon a lámpa alatt, a sárvédőnél nem tökéletes a lemez és a műanyag elem találkozásánál az illesztés – minden bizonnyal egy koccanás következménye lehet. Nem titok, hogy a vezetőajtót korábban újrafényezték, ám ha nem szólnak erről, csak a festékvastagság-mérő deríti ki, az elvégzett munka remekül sikerült, a fényezésben árnyalatnyi különbség sem fedezhető fel. A megjelenés sportos, a körkörös műanyag burkolat jól áll a metáldukkós autónak, van könnyűfém felni, ködfényszóró, a kilincsek és a tükrök házai fényezettek, egyszóval kívülről igazán mutatós a Nissan, az eltelt négy esztendő nem csorbítja az élvezeti értéket.
Minden a helyén, a műszerfal egyáltalán nincs túlbonyolítva. A kidolgozási minőség nem rossz, a műanyagok döntően puhák, de apró zörejeket már hallani innen-onnan, az ajtóbehúzók is ropogtak a tenyerünkben - leginkább a jobb oldali. A kormány ezüst betétje jobb oldalon üres, mert az a tempomat helye, de ebből a példányból ez a kényelmi berendezés kimaradt
Ez a legsúlyosabb esztétikai hiba: lehámlott a kormányról a bőrbevonat
Első pillantásra a belsőtér is pozitív képet mutat. A kárpit gyakorlatilag hibátlan, nincs hullámosodás az ülőlapok felületein, a szivacstömés is kellemes, igaz, a Qashqai már újkorában meglepően puha ülésekkel rendelkezett. A csomagtartóban ugyancsak kulturált állapottal szembesültünk, a kalaptartó zsinórjai nem szakadtak el, a műanyag fülek sem voltak töröttek. A használatnak igazából három helyen találtuk nyomát: picit megkopott a vezetőajtó könyöklőjén a kárpit, a középső kartámasz és a váltógomb felülete kifényesedett - ezek csupán apróságok -, ellenben a kormányról egy darabon csúnyán lehámlott a bőr. A felszerelés csont nélkül teljesíti az elvárt szintet, a klíma például kétzónás és automata (kipróbáltuk, hamar és jéghideg levegőt fúj), a CD lejátszós, de MP3-at is olvasó hifi a kormányról vezérelhető, van Bluetooth, a tükrök és az ablakok elektromosan mozognak, de szépséghiba, hogy csak a vezető ablaka képes egygombos liftezésre. A kilátás valóban jó, az átlagnál magasabban ülnek az utasok, és ez sokakban biztonságérzetet kelt. Légzsákból is van első, oldalsó és függöny, ennek eredményeként pedig az Euro NCAP minősítés is 5 csillagos.
400 és 1513 liter között variálható a csomagtér, az üléstámlák 60:40 arányban dönthetők. A kárpitozás hibátlan, a textil eddig jól bírta a használatot, nem hogy szakadásnak, de még csak kopásnak sem véltük a nyomát felfedezni. Hátul átlagos, 180 cm-es alkattal kényelmesen el lehet férni, a fejtér bőséges, ám három személynél a középső utasnak gondot okozhat a kardánalagút, amely a fronthajtásos kivitelben is megvan
Önhordó karosszéria, független, elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés jellemzi a Qashqai felépítését, így voltaképpen nagyra nőtt személyautó, mintsem igazi terepjáró. A dinamizmus átlagos, a futómű kanyarban billegősre veszi a figurát, de akinek a hétköznapi komfort a vágya, az szeretni fogja e japán típust. A gördülési zajok autópályán már zavaróak
Karbantartását tekintve nem hanyagolták el a Nissant, a szervizfüzet tanúsága szerint mindig időben végezték a kötelezően előírt átvizsgálásokat, és ezeken kívül nem sokszor járt javítóműhelyben a kocsi. Öt alkalomról tudunk: 30 ezernél 2 db első kerékdob-betétet cseréltek, 67 ezernél az ajtózárat javították, 71 ezernél két hátsó lengéscsillapító szereltek be, 75 ezernél ékszíjat és váltógombot cseréltek, míg 87 ezernél egy Nissan visszahívási akció keretében kellett terven felül felkeresni a szakműhelyt. Valljuk be, ez nem sok, ettől függetlenül a menetpróbán azért feltűntek apróságok. A fotózás helyszínét egyenetlen földúton megközelítve halk, de egyértelmű kopogást hallottunk az első futómű felől, hátul is néha megzörrent valami, és a kormány végállásban síró hanggal jelezte, hogy ne tovább. Ezeken kívül a Qashqai hozta a kötelezőt, az 1,6-os, 114 lóerős benzinmotor ugyan nem gyengélkedik, ám nem akart vele kirepülni alólunk a gép, és a kényelmes, kissé billegős (mondjuk inkább úgy, komfortos, városi használatra hangolt) futómű, valamint az érzéketlen kormányzás miatt nem is éreztünk ellenállhatatlan késztetést a sportosságra – így a vagány külső voltaképpen ellentétet képez a nyugodt vezetést szorgalmazó menettulajdonságokkal. Az ötgangos váltó pontos, de a kapcsolhatósága nem tűnt már olyan finomnak, mint anno az újszerű tesztautóknál, a fokozatok könnyedén, de kissé szokatlan, és jól hallható kattanással cuppantak a helyükre. A fékre és a kuplungra nem volt panaszunk.
Két hagyományos óra, közte a digitális vízhőfokmérő és az üzemanyagszint-jelző, valamint a fedélzeti számítógép kijelzője. Használható méretű a kesztyűtartó, amint a képen látható, az A4-es méretű menetnapló, valamint a fedélzeti irodalom bőrtokos pakkja meg sem kottyant neki. Repedezés nincs, de sokat könyököltek a kifényesedett középső karfán, amely alatt tárolódoboz található
A kipróbált példány a használt Nissan Qashqai kínálat legelején található, ugyanis hárommillió forint környékén jelennek meg az első benzinmotoros, fronthajtásos, 2007-2008 körüli darabok, a
Használtautó.hu adatbázisa szerint hasonló felszereléssel. Aki azonban ilyen járművet keres, nem fenyegeti a veszély, hogy zsákbamacskát vesz, és ezt a
használói véleményeink is alátámasztják: a japán crossover nem sok borsot tör az orr alá, és ezt 4,25 pontos osztályzattal honorálták a tulajdonosok.
Az enyémben 150e van és kiesett a motorja,,,??? Kicsit kínos vicc az egész…2dci összkerekes tekna felszereltséggel bíró most volt 3 éves kérdezzétek meg mennyit is veszített az értékéből…gyakorlatilag full felszereltség bőr belső meg amit akartok hmmm szintén 3 milla, de mennyi is volt az új ára?
A mai mindenki mindenkivel kooperál, és sok alkatrészt sok kocsiba legózós világban valahogy úgy lehet ez a kormány kérdés, mint egyszer egy múűsorban láttam a mosógépekről, vagyis a világon van száz féle mosóség, de ezek mindegyikében a létező összesen 6 féle programkapcsoló, és az öt féle motor valamilyen kombinációja van, persze sokféle külalakkal.
Amúgy ez a Nissan nekem is tetszik, de nekem kicsi lenne a csomagtartó, és jobban szeretem az olyan kocsikat, amelyiknél 3 különálló ülés van hátul (ezek jellenzően egyterűek). A +2 verzió lehet, hogy jabban érdekelne, de az még drága.
nem csak a Nissa kormánygyára!!!!
Asrtámba 80e Km van, első tulaja vagyok és tukörre kopott már a kormány :((
Úgy látszik a Nissan “kormánygyára” nem túl jó munkát végez. Az enyémben 50000 van, és már elég rondán megkopott. Kénytelen leszek valami kormányvédőt beszerezni, ha nem akarom, hogy így nézzen ki.