Sűrűbb olajcsere vagy motorfelújítás legyen?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: probléma-e 1-1,5 liter olaj fogyása 15 ezer km alatt?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Motorolajdoktorunkhoz az elnyűhetetlennek hirdetett Toyota Prius olajfogyasztása kapcsán érkezett kérdés. A jelenség létezik, de nem kell miatta kétségbe esni.


Tisztelt Motorlajdoktor!
2007-es Toyota Priusom van, 260 ezer kilométeren túl, de alapvetően hibátlan állapotban. Igaz, az olajat már a csere után 10 ezer kilométerrel utána kell tölteni. A 15 ezres csereciklus alatt jellemzően 1-1,5 liter olaj belemegy még pluszban. Mi a jobb, az utántöltögetés, vagy az előírt 15 ezresnél sűrűbb csere? Esetleg használjak a 0W20 helyett 5W30 olajat? Netán generáloztassam a motort?
Köszönettel,
Arnold
Hirdetés

Tisztelt Arnold,
A hibrid üzem miatt én ragaszkodnék a 0W20-as viszkozitáshoz, semmiképpen sem térnék át 5W30-ra. 15.000km alatt az 1-1,5 liter olajfogyasztás miatt biztosan nem nyúlnék az autóhoz.
Szerintem maradjon az utántöltésnél, a 15.000km-es csereperióduson sem kell feltétlenül variálni, persze ha pl. 12.000 km-ként hordja olajat cserélni, azzal biztosan csak jót tesz a motornak.
Üdv.
Olajdoki
A motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket várjuk a [email protected] címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Sűrűbb olajcsere vagy motorfelújítás legyen?

  • 2019.02.08. at 22:57
    Permalink

    Érdemes lehet még megpróbálkozni a következő olajcsere során, hogy a gyertyákat kiszeded, dugattyúkat beállítod középre, és mind a négy hengert feltöltöd tisztított petróleummal. Ha a dugattyú gyűrűk megtapadtak a korom miatt, akkor petroleum lefolyik a henger palástján, és közben feloldja a kormot és leviszi az olajteknőbe. Ha kitisztult a dugattyúgyűrű, akkor már megáll a petroleum és nem folyik le több. A művelet 1-1,5 napig tart. Beleöntöd a petróleumot a dugattyúra és időnként rátöltesz. A végén kiszívod a hengerből a maradék petróleumot, és olajat cserélsz. Esetleg pár csepp olajat töltesz még a végén a hengerbe és átforgatod a motort, hogy induláskor meglegyen a kenése. Persze ha már kopott a dugattyúgyűrű, akkor keveset ér az egész móka, de viszonylag olcsó művelet, és ártani nem nagyon tudsz vele, csak nyerni.

  • 2021.04.04. at 23:09
    Permalink

    Sziasztok, eppen egy Prius 2es friss tulajdonisa vagyok. Az elozo tulaj 5w40-es Shell helixet hasznalt. A Toyota viszont 5w30-as olajat ir elo. Ezen kivul latom, hogy tobben 0w20-as olajat hasznalnak. Szerintetek ataljak az 5w30-ra vagy esetleg egyenesen a 0w20-t probaljam ki?

    • 2021.04.11. at 18:52
      Permalink

      Szia! 5W30, de még inkább 0W20 ajánlott, utóbbival hidegen jobb a kenés. Amikor megjelent a Prius 2, a gyári ajánlás az 5W30 volt, később 0W20-ra váltottak, s a gyári ajánlás szerint is erre ajánlott az átállás. Valószínűleg az 5W40 is tökéletes volt amúgy bele.

Vélemény, hozzászólás?