Stresszes az élet? Itt a megoldás: Renault Latitude teszt
Renault Latitude 2.0 dCi Automata Initiale teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kívülről csak az emblémája árulja el, hogy nem a Távol-Keletről érkezett a Latitude, belülről viszont hamisítatlanul Renault a francia márka nagyautója.
Hosszával mintegy 20 centiméterrel növi túl a Lagunát, pedig tengelytávja nem egész 1 cm-rel nagyobb csupán, azaz a Latitude túlnyúlásai jóval nagyobbak. A kanyarkövető Bi-Xenon fényszórók fénye erőteljes
Hátulról akár még Lexusnak is eladhatná magát a Latitude, csomagtérajtajának krómcsíkja és oldalüvegeinek szegélye elegáns, hátsó lámpái LED-esek
Kemény fába vágta fejszéjét a Renault: palettáját olcsó megoldással bővítette nagyautóval. A koreai Samasung SM5 alapjaira építette fel a Latitude, négyajtós szedánt, mely jelenlegi személyautó-kínálatának csúcsmodelljét jelenti. A koreai modellel egyébként nem csak a műszaki alap, a gyártóhely is közös, a Latitude ugyanis Dél-Koreából érkezik az öreg kontinensre.
A közel 4,9 méter hosszú szedánon mindez látszik is, ha nem lenne orrán, farán és persze (alapáron mért) alukerekein a rombusz-embléma, bizony bajban lenne a szemlélő a márka megállapításában. A forma egyébként az autó egészéhez illő, főként elölről, se hús, se hal. Hátulról és oldalról, a csomagtérajtó vaskos krómcsíkjával és az oldalablakok hasonló szegélyezésével azonban kellő eleganciát sugalló.
Ebben a karosszériában kissé furán hat, de a beltér hamisítatlanul renault-os jegyeket mutat, az ajtókárpitok vonalai, a bajuszkapcsolók, vagy a navigáció irányítópultja pont az, amit a márkától már megszokhattunk. A paletta csúcsaként persze plusz szolgáltatások is járnak, főként a leggazdagabb, Initiale-ellátmányhoz. Ilyen például a vezetőnél a ki-be szállást is segítő (a kormánytól automatikusan eltávolodó, majd induláskor visszahúzódó) vezetőülés, melyben egyébként ülésmasszázs is kényeztet, vagy Clean-üzemmódjával a beltéri levegő tisztításáért, illetve Relax-funkciójával az utasok közérzet-javításáért felelős aktívszenes légionizátor. Utóbbiból vajmi kevés érezhető, a kóros letargiában szenvedőkön a Latitude sem segít, az viszont tény, hogy akár még a zárt ablakok mögötti szivarfüstből is elviselhető levegőt tud varázsolni a légtisztító, melyhez két illatkapszula közötti válthatóságot kínáló, változtatható intenzitású légillatosító, azaz gyári „wunderbaum” is csatlakozik.
Kellemes vonalvezetésű, de a szélvédőben erősen tükröződő tetejű a műszerfal. Az alapverzió kivételével jár az automatikusan reteszelő és oldó, elektromos rögzítőfék
Finoman szabályozható a kétzónás első légkondicionáló, az indítógomb is a középkonzolra került
A sok különleges megoldás mellett a beltér első pillantásra kellemes, az Initiale-szinten a műszerfal és az ülések egyaránt bőrözöttnek tűnnek, ám előbbiről már közelről kiderül, valójában puha, ügyesen textúrázott plasztikról van szó, az ülőgarnitúra pedig a gyári katalógus szerint „bőr hatású” és a tapasztalatok szerint izzasztó – persze elegáns. Megnyerő azonban a fabetétes kormánykarima és a hasonló középkonzol is, ám nagy kár, hogy utóbbi a neki nyomódó térdtől erőteljesen nyöszörög. A helykínálatra amúgy egyedül az utóbbi helyen, azaz a középkonzolnál lehet panasz, amúgy minden irányban óriási. Elöl-hátul bőséges a fej- és a lábtér, valamint a belső szélességre sem lehet panasz. Az ülések méretesek és hosszú távon is tökéletesen kényelmesek, amennyiben nem ínyenc közönségről van szó, hátul akár három felnőtt is utazhat, ha viszont a Latitude épp főnöki limuzinként szolgál – merthogy könnyű szerrel így is tud – inkább csak két felnőttnek ajánlható a hátsó sor. Őket egyebek mellett háromzónás légkondicionáló szolgálja, legalábbis az Initiale-ellátmánynál, és hátul is kényelmesen élvezhető az e felszereléshez járó, valóban minőségien szóló, Premium Bose, MP3-olvasós, USB-csatlakozós, Bluetooth-kihangosítós audiorendszer.
Hatalmas sild árnyékolja a mindig jól olvasható műszereket, jó felbontású és segédvonalaival is precíz a tolatókamera, a középkonzolba két illatkapszula is tehető, köztük gombnyomással lehet váltani
Hátul is szabályozható az Initiale-szinten a légkondicionáló hőmérséklete
Hiába szolgál kiválóan sofőrös limuzinként is a Latitude, a márka visszafogott presztízse miatt nem valószínű, hogy lesz olyan vezér, aki ilyet választana magának, így a Latitude-öt vélhetően tulajdonosaik vezetik majd. Ez sem büntetés persze, de a francia-koreai szedán nem egy kihegyezett élményautó. A nagyobb Renault modellekből már jól ismert, automatikus, zsebben hordható kártyás nyitó- és indítórendszerrel, valamint a még az Initiale-szint 18 colos alufelnijeivel sem vesét rázóan kemény futóművével elsősorban a kényelemről szól. Ennek picit ellentmond ugyan kormányának álló helyzetben és lassú tempónál kissé lanyhatag (egyébként sebességfüggő, elektromos) rásegítése, valamint 2,0 literes turbódízel motorjának alapjárati rezonanciája, hidegen és hevesebb gázpedáltaposáskor mindig hallható hangja. Nagyon nem akarok rosszmájúskodni, de ebben a finom limóban nagyjából olyan rezgéseket keltet az alapjáraton ketyegő aggregát, mint a 255 ezret futott Clióban. Noha finoman kapcsolt, a 175 lóerős dCi-hez alapáron társított 6 fokozatú automataváltó, túlzottan ettől sem voltam elragadtatva: a lejtőt sehogy sem ismeri fel, sőt, a belendülő autót észlelve nem, hogy visszakapcsolna a motorfékért, még fel is vált, hogy ne pörögjön annyit a főtengely. Ez persze kézi vezérléssel orvosolható, de ma már nem ez lenne a módi.
Elöl-hátul óriási a helykínálat, kényelmesek, de izzasztóak a bőr hatású kárpittal burkolt ülések
Mindkét első ülés elektromos állítású az Initiale esetében, de csak a vezetőé masszázsos és memóriás
Noha a gyári, 6,5 liter/100 kilométeres vegyes fogyasztási érték alapján ez a motor is viseli a márka takarékos modelljeit jelölő eco2-címkét, nálunk még óvatos hajtással is torkosabbnak, 8,5 l/100 km átlagfogyasztásúnak bizonyult a dinamikájával amúgy valóban tisztességes erőmű. Abszolút értékben persze ez sem vészes, hiszen városban és autópályán egyaránt dinamikus a 100 km/órára 9,9 s alatt érő, 215 km/óra végsebességű verzió. Autópályán kellemesen, 130 km/órás tempónál 2200/perc főtengelyfordulattal, visszafogott szél- és gördülési zajjal fut a Latitude, de városban is jól használható, első-hátsó parkolóradarjával és profi, a kormányelfordítás alapján a kanyarívet is jelölő tolatókamerájával kissé nagy fordulóköre ellenére is jól manőverezhető, országúton pedig higgadtan, szinte alapjáraton ketyeg.
Átlag alatti méretű, 477 literes és csakis támladöntéssel bővíthető a csomagtér. A hátsó támlák az utastér felől kulcsra-zárhatók
Erőteljes, de se nem halk, se nem takarékos a 2,0 literes, 175 lóerős dCi
A teszt előtt egyértelműen azt gondoltam, hogy a létező legésszerűbb kivitelt kaparintottam meg, hiszen a 2,0 literes turbódízel erejére nem lehet panasz, az automataváltó pedig egy efféle limóhoz szerintem kötelező tartozék. Az együtt töltött hét alapján ezen véleményem picit enyhült, de még mindig kitartok mellette, a nagyobb, nyilván finomabb járású 3,0 literes, V6-os gázolajos 2 650 000 forinttal drágább, egyéb verzió pedig nincs kuplung nélkül a palettán. Akinek viszont nincs szüksége utóbbi luxusra, az akár már 6,49 millió forintért megkaparinthatja (az E85-tel is itattatható, 2,0 literes benzinessel) a Renault egészen nagyvonalú felszereléspolitikájú elegáns négyajtósát. Hat légzsák, ESP, ködfényszóró, elektromos ablakok és tükrök, eső- és lámpaszenzor, tolatóradar, tempomat és kétzónás automata légkondicionáló már alapáron jár ugyanis a Latitude-höz, a csúcs Initiale szint pedig már olyan szinten extrázott, hogy ott a már említett ínyencségeken, a profi navigáción és a kanyarkövető Bi-Xenon fényen túl, egyebek mellett a metálfényezés is alap, egyedül a nem mindenki által áhított dupla napfénytető szerepel választható opcióként. Ez alapján pedig ugyanoda jutunk, mint a márka sportosabb vonalú, méreteivel csak kevéssel szerényebb középkategóriásával, azaz a Lagunával: ellátmányához mérten a kategória legértékarányosabb képviselője a Latitude is.
Igazad van, ez már tényleg nem színtiszta Renault! Amit nagyon hiányolok belőle az a normális benzin motor! Mert az 2.0 szívó az kevés egy ekkora autóba! Bele kellett volna rakni a Lagunából megismert 2 ezres turbót 170 vagy 205 pacival, meg a Nissan féle 3.5 V6-ot egy automatával. Sajnos a Renault is beáll ebbe a divathajhászó sorba, hogy kiírtja a jó benzineseket, és rákényszerít TRAKTORMOTORRA!!!
Sajnos nem igazi Renault.Beülve nem hozza akár a Laguna vagy a Clio Röno filingjét.Igy bíztossan nem a régi Renult vásárlokat akarja vele megfogni.A belogó zsanér több prémiumos német gépben is bent van sajnos.Valóban idejét múlt,de tartós megoldás.
Na és még egy!!
http://www.autonavigator.hu/teszt/bmw_520d_automata_teszt-4893
Ezek nagyon szar autók ugye??????
Na még egy!!!
http://www.autonavigator.hu/popup/galeria/30022/4014#8
Csak hogy lássad!!!!!
http://galeria.vezess.hu/2/show/41192/317947/
http://galeria.vezess.hu/2/show/9819/81213/
Nyilván nem ismerem.És nyilván baromság is a külső zsanér,ami nem lóg be a csomagtérbe.Ennek a hagyományos zsanérnak viszont szerintem kétségtelenül előnye,hogy fizikailag erősebb,nehezebben vetemedik,hajlik.Nyilván marhaság az,ha nem lóg be,és még gagyi is,mint pl ennél az olasz szemétnél:http://galeria.totalcar.hu/tesztek/2009/06/19/az_alfa_uj_szent_tehene_alfa_romeo_159_1750_tbi/?currpic=849495
Nem akarok kötözködni Török Tamással, de nem ismeri a márkákat. A prémium mercik is ilyenek 🙂 Hol akkor a gagyi? Bár lehet, hogy a merci is gagyi autó:-(
A kedves szemlélők kérem nézzék meg alaposan a tervezők büszkeségét, a motorháztetőt! Bizonyosan számtalan fiatal designer munkáját utasította maga mögé ez a letisztúl vonalú megoldás.
Miért ne lenne elavult megoldás.Ugyanilyen volt egy Zsiguliban is majd 40 éve.Régóta létezik olyan zsanér,ami nem lóg be,mint Omega B,Alfa 155 ’92-től.stb.Mennyivel nagyobb és kihasználhatóbb formájú lenne,ha nem ez a megoldás lenne benne,tekintélyes burkolattal.Ugye hogy ugye.Szerintem sajnálatos,hogy a Passatban is ilyen van…
Ha idejétmúlt, akkor nézz körül!!!! VW Passat milyen?
Ha idejétmúlt, akkor nézz csak körül!!! VW Passat is gagyi akkor?
Hát az biztos,hogy ma már idejétmúlt megoldás.