Strandkorlátkék Favorittal az Autobahnon? Így ordít padlógázon!

Vajon sikerül összehozni a 170 km/órát a 33 éves Skodával? Íme a videó!

Ilyen, amikor az 1,3 literes, mindösszesen 54 lóerős Skoda motor majd kiugrik a Favorit motorteréből az óra szerinti 170 km/óráért folytatott harc közben.

Te bevállalnád ezzel a Favorittal a végsebesség-tesztet a német autópálya korlátlan szakaszán? (Fotó: Youtube.com/NoTempolimit)
A Skoda Favorit egy nagyon különleges autó, lényegében a csehek utolsó nagy dobása volt, mielőtt a Volkswagen átvette a stafétát a márka technológiai irányítása terén. A több mint 5 éven át fejlesztett típus érdekességei közé tartozik, hogy a gyártó által korábban farmotorként használt, 1,3 literes erőforrást áthelyezték az autó orrába, és a keleten megszokott szedán formát a nyugati országokban népszerű ötajtós, ferdehátú sziluettre cserélték. Természetesen így is érezhető maradt az elmaradottsága a kor nyugati konkurenseihez képest, erre a kívül-belül szögletes dizájn is rátett még egy lapáttal. A végeredmény azonban egy a maga korában tartós, tágas és kényelmes igásló lett, főleg a KGST autók között. Így nem véletlenül gondolnak rengetegen nosztalgiával a típusra Magyarországon is. Ám azt jó eséllyel nem sokan mondhatják el magukról, hogy tartósan végsebességig tiporva próbálták meghajtani a német autópályán a Favoritot annak idején. Még szerencse, hogy a NoTempoLimit youtube csatorna készítői az alábbi videóban betekintést engednek ebbe a különleges életérzésbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?