Stop-starttal, 550 literes puttonnyal jön az új ötajtós Skoda
Kép- és információdömping a Skoda Rapidról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Fabia és az Octavia közé érkező ötajtós családi szedán fontos szerepet tölt be a cég nagyszabású növekedési stratégiájának teljesítésében.
Most már nem kérdéses, ötajtós lesz a Rapid
19 keresztborda tagolja az új kialakítású orr-részt meghatározó hűtőrácsot
Európának a Skoda fő, mladá boleslávi gyára fogja előállítani a fontos szerepet betöltő autót, a kínai piac számára pedig helyben fogják összeszerelni az ottani piacra specializált modellváltozatot 2013-tól. A 4,48 x 1,71 x 1,46 méteres típus, a Skoda kínálat Fabia és Octavia közé betagozódó tagja, 2602 hosszú tengelytávval kerül piacra, ötszemélyes utastere mögött hatalmas, 1048 mm hosszú, 550 liter befogadóképességű csomagtér található. A Skoda Rapid, a magyar származású Jozef Kabaň főtervező által megálmodott formáját oldalnézetből a nyújtott tengelytáv és a kupészerű tetőív határozzák meg, és több egyszerű, de nagyszerű (Simply Clever, a Skoda szlogenje) megoldással vértezték fel az autót.
Hattagú légzsákcsomag a biztonság érdekében
Tisztességes, 4,48 méteres hossz, 2,6 méteres tengelytávval, sok-sok infó még a képeken, a hátsó kerekek nyomtávja 1500 mm
Menetstabilitásának záloga a hosszú tengelytáv, a merev karosszéria és a pontos futómű, az ABS és az ESP minden modellen alapfelszerelés. Keréknyomás-ellenőrző, kanyarvilágításként funkcionáló ködlámpák, hegymeneti indulást segítő berendezés is fért a csomagba. A háromféle, Active, Ambition és Elegance kivitelekben kapható Rapid utasterét fekete, fekete-szürke és fekete-barna színkombinációkkal kínálja a Skoda.
Fordítható padlóburkolat, rögzítőhálók. A sílécalagutas hátsó üléstámla lehajtásával 1490 literre nő a befogadóképesség
Hatféle motorral kerül piacra a Rapid. Alapmotorja a 6,1 l/100 km-es vegyes fogyasztást és 137 g/km-es CO2-kibocsátást kínáló háromhengeres 1.2 MPI, 75 lóerővel. Következő lépés a szintén csak ötfokozatú kézi váltóval kínált 1.2 TSI motor, mely annak ellenére, hogy erősebb, 86 lovas, 1 literrel kevesebbet fogyaszt 100 km-en, és csak 119 g/km a CO2-kibocsátása. Ugyanez a motor 105 lóerővel is elérhető lesz, itt a CO2 mennyisége 125 g/km, a fogyasztás 5,4 l/100 km, ami részben a manuális váltó hat fokozatának is betudható. A benzines kínálat csúcsát a hétfokozatú DSG váltóval kombinált 122 lóerős 1.4 TSI képviseli, melynek fogyasztási adata 5,8 l/100 km, emissziója 134 g/km.
Egyszerű, átlátható kivitelű a műszerfal, fotón egyáltalán nem kellemetlen a fekete-bézs kombináció, vélhetően élőben sem lesz az
Új rajzolatú betűk
Kétféle kivitelben készül a közös nyomócsöves, részecskeszűrővel ellátott 1,6 literes turbódízel motor, mely opcionálisan hétfokozatú DSG-vel is elérhető lesz. Alapváltozata 90, erősebb verziója 105 lóerős, utóbbi 4,4 liter gázolajat éget el és 114 gramm CO2-t ereget a levegőbe 100 méterenként. A legkisebb benzinest leszámítva az összes erőforrás kapható lesz Green tec kivitelben, melyekben stop-start rendszer, fékenergia-visszanyerés és alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok biztosítanak 5-8%-os fogyasztáscsökkenést az alapverziókhoz képest. Természetesen már alapkivitelben is mindannyian megfelelnek az Euro 5 normának.
Kellemes családi szedánnak ígérkezik
Alapkivitelben MacPherson első és csatolt lengőkaros hátsó futómű kerül az autó alá, mely rendelhető kimondottan rossz utakra optimalizált kivitelben is. Ebben az esetben elöl 15, hátul 12 mm-rel magasabban ül a karosszéria, a motort és a váltót pedig kartervédő lemez óvja. A sima futóműves autót rendelőknek sem kell sokat aggódni az autó alatti szerkezetek állapota miatt, mert az összes modell alját a légellenállást növelő turbulenciákat kiküszöbölő takarólemezzel burkolták. A felfelé történő elindulást segítő, opcionális Hill Holder Control 3%-osnál nagyobb emelkedőn két másodpercig befékezve tartja a kerekeket.
A menettulajdonságokat leszámítva még egy dolog kérdéses, a Rapid ára
Ahogyan azt a Skoda már tavasszal ígérte, a Rapid ősszel, a Párizsi Autószalonon már teljes pompájával, minden részletével fog tündökölni, az év végéig pedig a hazai piacra is befut. Arról egyelőre nincs információ, hogy mennyivel lehet majd olcsóbb az Octavia mostani 4 155 670 forintos alapáránál.